Μια ενδιαφερουσα αποψη απο φοιτητη
http://www.tovima.gr/opinions/useropinions/article/?aid=421311#.ToL2fiZWgNc.facebook
Λόγω του ότι αυτή η θέση προωθείται ως θέση του φοιτητικού κινήματος ας την κρίνουμε πολιτικά:
Αρχίζοντας απ' το τέλος, το ότι αναφέρεται ως άριστος φοιτητής της Ιατρικής δεν λέει τίποτα για τον εξωτερικό παρατηρητή. Κι αυτό διότι, όπως όλοι καταγγέλατε πριν δύο χρόνια άνευ αντιλόγου, τα θέματα των εξετάσεων διαρέουν από τις κομματικές νεολαίες, οπότε η έννοια της αξιολόγησης των φοιτητών έχει χάσει την σημασία της στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Τα αποτελέσματα είναι αναξιόπιστα δηλ, ανεξαρτήτως του υποκειμένου.
Στην συνέχεια της μελέτης: οι περισσότερες ενστάσεις αναφέρονται σε θέματα χρηματοδότησης (συγγράματα, σίτιση, στέγη, έρευνα)προβλήματα τα οποία προϋπήρχαν και δεν είναι απότοκα του νέου νομοσχεδίου. Δεν αφορούν λοιπόν αντίλογο για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. (Στα περισσότερα έχω τις ενστάσεις μου αλλά δεν είναι της παρούσης συγκυρίας η συζήτησή τους, τώρα συζητάμε για το νέο νόμο πλαίσιο)
Όσον αφορά τις ενστάσεις περι του νόμου - οι οποίες παρεμπιπτόντως περιγράφονται σε δύο μικρές παραγράφους των τριών σειρών (δηλ δεν περιγράφονται κατ' ουσίαν) - έχω να πω τα εξής:
1) Οι θέσεις περί της διοίκησης είναι γνωστές μην μακρυγορώ, θεωρώ ευλογία το ότι είχε κάποιος το σθένος να διώξει τους φοιτητές από τα όργανα διοίκησης.
2) Το ότι οι φοιτητές δεν συμμετέχουν στην διοίκηση δεν σημαίνει ότι φιμώνονται. Κάθε καθηγητής και κάθε διοίκηση σ' οποιοδήποτε Πανεπιστήμιο του κόσμου δέχεται φοιτητές ή ομάδες φοιτητών για να συζητήσουν προβλήματά τους ακόμα και εξωπανεπιστημιακά. Λόγω του ότι Πανεπιστήμιο χωρίς παρουσία φοιτητών δεν νοείται ως έννοια...
3) Η έρευνα
ήδη χρηματοδοτούνταν και από τον ιδιωτικό τομέα είτε με τον σωστό είτε με τον λάθος τρόπο και με τον προηγούμενο νόμο. (παραδείγματα, οι έρευνες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας με την συνεργασία του Πολυτεχνείου, τα γκραντ φαρμακοβιομηχανιών στον τομέα της ιατροβιοτεχνολογίας κλπ). Οπότε ο νέος νόμος δεν φέρνει κάτι το καινούριο σ' αυτήν την υπόθεση.
4) Η θέση του λέκτορα
καταργείται δεν αίρεται η μονιμότητά του.
5) Ο θεσμός των διδακτικών μονάδων έχει δοκιμαστεί στα
ήδη υπάρχοντα μεταπτυχιακά προγράμματα. Δεν είδα καμμιά παράταξη να έχει πρόβλημα στα 12 χρόνια που εφαρμόζεται. Άσχετα απ' αυτό πουθενά δεν αναφέρεται ότι παίρνεις διδακτικές μονάδες μέσω "συνεδρίων".
Κανείς δεν είπε ότι ο νόμος αυτός είναι τέλειος απλά ότι είναι πολύ καλύτερος απ' τον προηγούμενο!