Αποστολέας Θέμα: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου  (Αναγνώστηκε 54804 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gallinule

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #100 στις: 15/03/07, 14:04 »
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, αφού έχετε πρόβλημα και σας εγκλοβίζει το άγχος της ύλης γιατί δε προτείνετε κάτι γι'αυτό στα αιτήματά σας, όταν κάνετε απεργία?
Δε τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι αλλά καλό θα ήταν και εσύ να κάνεις την κριτική στους συναδέλφους σου που έχουν κατρακυλίσει το κύρος το δικό σου και οποιουδήποτε είναι ικανός να κατέχει τον τιμητικό τίτλου του καθηγητή-παιδαγωγου-δασκάλου...

Freemind είναι φιλοσοφικό το θέμα, αλλά με τις πολλές φιλοσοφίες χάνουμε τη ''ταπακερα''...

Αποσυνδεδεμένος Μαργαρίτα Π.

  • Δεν είμαι στιχουργός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1464
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #101 στις: 15/03/07, 14:44 »


Μαργαρίτα εαν έχεις καταφέρει σε ένα τμήμα Lower να μεταδόσεις τις γνώσεις (επιπέδου Lower) σε μαθητές που δεν έχουν τις γνώσεις ούτε τις 1ης τάξης , τότε προσωπικά σε ανακηρύσσω φαινόμενο καθηγητικό!!! και δεν κάνω πλάκα... ;D


Πάρη δεν είναι φαινόμενο κάποιος που προσπαθεί να κάνει σωστά τη δουλειά του - λέω "προσπαθεί" γιατί κανείς δεν είναι τέλειος ούτε έχει το αλάθητο του Πάπα. Είναι απλά υπεύθυνος.
Δεν ήθελα να αναφερθώ στις προσωπικές μου εμπειρίες ως καθηγήτρια, αλλά με προκαλείς να το κάνω μ' αυτό που γράφεις. Ναι, μου έτυχε - βρε μπας και το έχουμε συζητήσει και δεν το θυμάμαι;  ??? Λοιπόν, πήρα μία τάξη FCE - έτσι το λέμε τώρα για να μαθαίνεις  ;D - 23 παιδιά ηλικίας 13-18 ετών. Από την πρώτη βδομάδα διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι είχαν κενά, μερικοί όπως λες δεν ήξεραν πράγματα που κάποιος μαθαίνει στην πρώτη τάξη. Κατάλαβα ότι κι εμένα κι εκείνα μας περιμένει πολλή δουλειά. Πώς το χειρίστηκα; Πρώτα-πρώτα τους έκανα να καταλάβουν ότι ενδιαφέρομαι να περάσουν στις εξετάσεις κι όχι απλά να κάνω το μάθημά μου και να εισπράξω το μισθό μου. Μετά τους πλησίασα. Τους είπα ότι ήθελα να με βλέπουν σαν φίλη και όχι σαν μπαμπούλα. Πήγαμε μαζί σε καφετέριες, πήγαμε εκδρομές, ήρθαν σπίτι μου, πήγα στα δικά τους, κλπ. Σε πληροφορώ ότι θέμα πειθαρχίας την ώρα του μαθήματος δεν υπήρξε ποτέ, δεν χρειάστηκε ούτε παρατήρηση να κάνω ούτε να μπήξω τις φωνές. Σχετικά με την διδακτέα ύλη τώρα που ήταν πολύ περισσότερη λόγω των κενών που είπα. Τα κενά κάλυψα πρώτα, ετοιμάζοντας έξτρα εργασίες. Όλη τη χρονιά έκανα έξτρα ώρες για τις οποίες δεν ζήτησα ούτε θα δεχόμουν να πληρωθώ γιατί το έκανα για το καλό των παιδιών κι όχι για τα λεφτά - θες να με πεις "ψώνιο", πες το, μη ντρέπεσαι, αφού είμαι! Στις οποίες έξτρα ώρες δεν τους υποχρέωσα να έρχονται, τους είπα να έρθουν μόνο αν το θέλουν. Ίσως και γι' αυτό ερχόντουσαν όλοι. Η χρονιά εκείνη ήταν πραγματικά Γολγοθάς, κι εγώ έριξα πολλή δουλειά, αλλά και τα παιδιά, άλλωστε πιστεύω ότι για να ενδιαφερθεί και να δουλέψει ο μαθητής πρέπει πρώτα να δει το δάσκαλο να ενδιαφέρεται και να δουλεύει. Και για να φτάσω στο αποτέλεσμα όλων αυτών. 19 από τα 23 παιδιά πέρασαν. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου φαινόμενο επειδή έγινε αυτό, απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανα σωστά τη δουλειά μου, αυτό είναι όλο. Ούτε δέχτηκα τα μπράβο από τους γονείς, τους είπα να κρατήσουν τα μπράβο για τα παιδιά τους - εκείνα έκαναν κατόρθωμα, όχι εγώ - και ν' αφήσουν σε μένα την πολύ μεγάλη χαρά που πήρα.
Και γενικά μιλώντας, όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.
Ο Ρίτσος διαβάζει Ρίτσο
http://rapidshare.com/files/227510288/Ritsos.rar

Αποσυνδεδεμένος gallinule

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #102 στις: 15/03/07, 15:51 »


 Πήγαμε μαζί σε καφετέριες, πήγαμε εκδρομές, ήρθαν σπίτι μου, πήγα στα δικά τους, κλπ.
 Και γενικά μιλώντας, όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.
[/quote]

Συγχαρητήρια!!!

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #103 στις: 15/03/07, 15:56 »
Οσο για το αν το ριχνουμε στη φιλοσοφια, θα σου υπενθυμισω πως ηδη το θεμα ειναι φιλοσοφικο, μιας και στην πραξη ποτε δεν προκειται να εφαρμοστει! Σε ενα φιλοσοφικο θεμα, επιτρεπεται πιστευω οτιδηποτε εχει να κανει με το θεμα του!


Δεν αναφέρθηκα εγώ σε αυτό , μην μου θετεις ως δικές μου  , θέσεις που πήραν άλλοι.
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος FAIRY-The return!

  • Νεραϊδοπαρμένη
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Γυναίκα
  • que serra serra.
    • Προφίλ
    • 90ίλες
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #104 στις: 15/03/07, 19:20 »
Έχοντας διαβασει μόνο τις "οδηγείες" του papou (το λέω αυτο γιατι μπόρει να είμαι τελείως  of topic απτην μετέπειτα συζήτηση) έχω να ρωτήσω τα εξής

1) Το σχολείο αποτελεί έναν πρωτογενή φορέα κοινωνικοποίησης...Αν λοιπόν, τα παιδια αυτά περιοριστούν σε μια τάξη "κρυφη" απο την υπολοιπη κοινωνία στην οποια θα συναναστρέφονται μοναχα με 5 ατομα πως θα κοινωνικοποιηθούν? Δεν θα αποξενωθούν απο τους αλλους συνομιλίκους τους? Δεν θε γινουν αντικοινωνικα ατομα?

2) Στην περίπτωση που τα παιδιά αυτά πάνε και στην δημόσια εκπαίδευση και στο "κρυφό σχολείο", τοτε αυτό θα εχει την μορφη "ιδιαιτερου μαθηματος", κατι σαν φροντηστήριο... Εκτος αυτού, τι ελευθερο χρόνο θα εχουν τα παιδια? Γιατι, κατα την γνωμη μου, ο ελευθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός ιδικά για τα παιδιά μικρης ηλικίας... Εδω δεν εχουν χρόνο τώρα, και το βλέπω απτον αδερφό μου που το μόνο εξωσχολικό που κάνει είναι αγγλικά και πάλι υπαρχουν μέρες που διαβάζει πάρα πολυ...

3) Στην περιπτωση που λειτουργήσουν πολλά ξεχωριστα κρυφά σχολεια (οπως καπου ανεφερες), δεν θα υπαρχουν διαφορες στις γνώσεις που θα παίρνει το παιδι, ανάλογα με την αντιστοιχη γνώση του γονέα? Πιστευω ότι οι διαφορες αυτες όχι μονο θα υπαρχουν αλλά θα έιναι και πολυ εμφανείς

4) Πως το παιδι θα διδαχθει απτον ίδιο του τον γονιο? Υπαρχει εντελώς διαφορετικη σχεση ανάμεσα στον μαθητη με τον δασκαλο και τον παιδι με τον γονιο του...

Γενικα, απ'ότι κατάλαβα μιλάς περισσότερο για μορφωση, παρά για εκπαίδευση...Την μόρφωση και την καλλιέργεια οφείλει κανονικά κάθε γονιός να την προσφέρει στο παιδί του...Χωρις την ιδρυση κρυφου σχολειου είναι υποχρεωση του κάθε γονεα να μεταλαμπαδευσει στο παιδί του αξιες, ήθος, αρετες, όσες γνώσεις ο ίδιος κατέχει, να καλλιεργήσει το πνεύμα και τον χαρακτήρα του... πράγματα τα οποία το σύγχρονο σχολειο τα κάνει σε μικρο βαθμο... αλλά αυτό πρεπει να γινεται ουτος ή αλλος..Δεν χρειαζεται να ιδρυθει ενα "σχολειο"...Το παιδι απτο σχολειο του, εχει να παρει άλλα εξισου σημαντικα πράγματα...Δημιουργει παρέες, φιλίες, μαθαίνει να σέβεται, να ακολουθει κανόνες, να είναι συνεπες και υπευθυνο, και ενα σορο αλλα πράγματα...

Κατα την γνώμη μου, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση εχει μεν ελλήψεις (όχι βέβαια τόσες όσες η δευτεροβαθμια ή η τριτοβάθμια) ή οποιες όμως πρεπει να καλυφθουν με αλλους τρόπους και όχι με την ιδρυση "ατομικων" Κρυφών σχολείων...

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2470
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #105 στις: 15/03/07, 20:21 »
Ο φίλος και δάσκαλος Tao Pao λέει: "Το να πιστεύεις ότι μπορείς ν' αλλάξεις τον κόσμο είναι ματαιοδοξία, το να προσπαθείς να αλλάξεις το άμεσο κοινωνικό σου περιβάλλον είναι υπεροψία, το να προσπαθείς να συνεργασθείς με το άμεσο περιβάλλον σου είναι ανθρωπισμός".

Είμαι πολύ κουρασμένος για να τοποθετηθώ αυτήν την στιγμή βρε παιδιά. Τρέχουν τρία ερευνητικά προγράμματα, δύο στα μπρόκολα και ένα στα κουνουπίδια, άσε τους μεταπτυχιακούς πάνω απ' το κεφάλι μου - οι προπτυχιακοί, νάναι καλά, απέχουν από τα μαθήματα - η γυναίκα μου απαιτεί να πάω να πάρω το παιδί από το Κρυφό Σχολείο.... Ένα μπάχαλο, κατά το κοινώς λεγόμενο.

Θα σας απαντήσω από το σπίτι το βράδυ, ως συνήθως. Αλλά δε μπορώ να μην ρωτήσω: τόσο πολύ σας ενοχλεί η ιδέα του Κρυφού μη χειραγωγούμενου και καθοδηγούμενου Σχολείου? Ακόμα κι εσένα -hurted- fairy? Μιας οπαδού του αντιεξουσιαστικού αγώνα?
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος King Lui

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
  • Φύλο: Άντρας
  • "Have two bananas!!"
    • Προφίλ
    • King Lui
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #106 στις: 15/03/07, 20:28 »
Εκτος αυτού, τι ελευθερο χρόνο θα εχουν τα παιδια? Γιατι, κατα την γνωμη μου, ο ελευθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός ιδικά για τα παιδιά μικρης ηλικίας...

Για τα μεγάλης ηλικίας "παιδιά" είναι πολύ πιο σημαντικός, trust me....  :)
"Experience is the name someone gives to his mistakes" - Oscar Wilde

Αποσυνδεδεμένος FAIRY-The return!

  • Νεραϊδοπαρμένη
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 862
  • Φύλο: Γυναίκα
  • que serra serra.
    • Προφίλ
    • 90ίλες
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #107 στις: 15/03/07, 20:43 »
Μα εγω papou δεν είπα ότι με ενοχλει...εξέφρασα απλά κάποιες απορείες που μου δημιουργήθηκαν...
Η αλήθεια είναι πως δεν με βρίσκει και 100% συμφωνη για τους λόγους που σου είπα πιο πριν...Γενικα η γενικη ιδεα ενός μη κατευθυνομενου σχολειου το οποιο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει (αυτο είναι συνθημα απο τοτε που καναν και τα λύκεια καταλήψεις κ πορείες  ::) ), το οποίο να καλλιεργεί σωστά άτομα και σωστες συνειδήσεις, είναι όντως μια σωστη ιδεα...Παρ'όλα αυτά δεν συμφωνώ στο γεγονός των λίγων ατόμων (ανεφερα πριν γιατι) και του οτι πρεπει να διδασκονται μόνο 3 μαθηματα... Να προσθέσω κατ'αρχην την αθλητική αγωγή , και την ιστορια (με σωστο κ αντικειμενικο ομως τρόπο) ...και στη συνεχεια σε μεγαλύτερες "ταξης" ειναι εξίσου απαραίτητη και η μελέτη της φύσης και η γεωγραφια...

Γενικα όμως ένα σχολείο σαν αυτό που ανέφερα είναι τουλαχιστον ουτοπικό στην σημερινη κοινωνια...Απτη στιγμη που το σχολειο εξαρταται άμεσα απο το κράτος δεν μπορει να δρα ανεξαρτητα κ να μην κατευθυνεται απο αυτο...
Βασικοτερο για μενα είναι οι σωστοι εκπαιδευτικοι στο σημερινο συστημα, παρα η ιδρυση τετοιων σχολειων...
Μιλάω πάντα για την πρωτοβαθμια εκπαίδευση

Αποσυνδεδεμένος Μαργαρίτα Π.

  • Δεν είμαι στιχουργός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1464
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #108 στις: 15/03/07, 20:52 »


Οδηγία Νο3 Διδακτικό προσωπικό
Αν μεταξύ των γονέων υπάρχει ένας δάσκαλος είναι ευχής έργο. Αν όχι δεν χάλασε κι ο κόσμος. Αναλαμβάνει ένας από όλους. Και μην χολοσκάτε για την εκπαιδευτική σας δεινότητα. Να θυμάστε πως ένας κακός δάσκαλος ενός καλού συστήματος είναι 10 φορές προτιμότερος από ένα καλό δάσκαλο ενός κακού συστήματος.

Παππού κάνω για δεύτερη φορά την ίδια παράθεση γιατί δεν το πιστεύω αυτό που διαβάζω! Αν λοιπόν δεν υπάρχει δάσκαλος μεταξύ των γονέων, αναλαμβάνει ένας απ' όλους και δεν χάλασε ο κόσμος! Χάλασε παππού, και θα χαλάσει ακόμα περισσότερο αν αναθέσουμε τη μόρφωση των παιδιών στον πρώτο τυχόντα, κάτι για το οποίο δεν χολοσκάς αφού κατά τη γνώμη σου ένας κακός δάσκαλος ενός καλού συστήματος είναι 10 φορές προτιμότερος από τον καλό δάσκαλο ενός κακού συστήματος. Αυτό το τελευταίο θα ήθελα να μου το εξηγήσεις κάποια στιγμή γιατί δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό σου. Δεν εγκρίνεις το εκπαιδευτικό σύστημα και θέλεις να το αλλάξεις προσλαμβάνοντας κακούς δασκάλους; Είσαι σίγουρος πως βρήκες τη σωστή λύση στο πρόβλημά σου;
Αν θέλεις να αλλάξεις κάτι, βρες και το σωστό τρόπο να το κάνεις και επιχειρήματα να πείσεις τους άλλους ότι η άποψή σου είναι σωστή. Και πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε σκέψου αν η θεωρία μπορεί να γίνει πράξη. Τέλος, πριν γκρεμίσουμε κάτι, καλό είναι να είμαστε σίγουροι ότι αυτό που θα χτίσουμε είναι καλύτερο από αυτό που θα γκρεμίσουμε.
Ο Ρίτσος διαβάζει Ρίτσο
http://rapidshare.com/files/227510288/Ritsos.rar

Αποσυνδεδεμένος gallinule

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #109 στις: 15/03/07, 22:01 »
Και αν σίγουρα θα το χτίσουμε..
Σαν το στάδιο της ΑΕΚ ας πούμε... ;D ;D ;)

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #110 στις: 15/03/07, 23:21 »
όσο έγραφα δεν είδα το ποστ του witchking..
Έχεις δίκιο ότι δεν είναι το ίδιο ένας μαθητής με 20, αλλά αυτοί οι 20 είναι ενωμένοι σχεδόν πάντα...
άρα αν κερδίσεις το ενδιαφέρον του ενός θα ακολουθήσουν άλλοι αλυσίδα, το ίδιο και αν χάσεις το ενδιαφέρον του ενός.. Γνωρίζω ότι όλα αυτά είναι δύσκολα.. αλλά λόγω αυτής της δικαιολογίας και ρίχνοντας ευθύνες στα παιδιά και τους γονείς, οι καθηγήτες αποποιούνται των ευθυνών τους και πέφτουν στη λογική του...

 ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΑΙ

Παράθεση

Τα παιδιά-μαθητές μιας τάξης δεν είναι σχεδόν ποτέ ενωμένα στη  βάση των αναγκών τους εφόσον αυτές είναι πολύ διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Οι στόχοι που έχουν οι μαθητές δεν είναι ίδιοι και συνεπακόλουθα δεν είναι ίδιες και οι συμπεριφορές τους. Αυτά δεν τα λέω μόνο εγώ αλλά ολόκληρη η παιδαγωγική επιστήμη. Πέραν αυτού , το κερδίζω τον έναν συνεπάγεται κερδίζω και τους άλλους μάλλον για κοπάδι προβάτων μοιάζει και όχι για τάξη μαθητών...
Στη Γ΄ Λυκείου είχαμε την ίδια καθηγήτρια και στη Χημεία και στη Βιολογία... Στην αρχή πηγαίναμε αργά και φτάσαμε σε σημείο να ανησυχούμε... ήρθε Σάββατα και τη καλύψαμε... ποιός το κάνει αυτό?

Όχι μόνο δε βρίζω αλλά στη Χημεία έγραψα 20 και στη Βιολογία 18.8
Με τέτοιους βαθμούς αν είχα καλύτερο μέσο όρο στα άλλα χτυπούσα ιατρική φίλε μου

Ξέρεις ποιον βρίζω? την ιστορικό που έβγαλε την ύλη πριν το πάσχα... 14 έγραψα..

Άρα ερχόμαστε στην θέση μου. Εαν θέλεις να βγάλεις σωστά την ύλη , ο χρόνος δεν επαρκεί και αφού δεν επαρκεί αντί να παλέψουμε για περιορισμό (αυτό από μόνο του φυσικά δεν είναι αρκετό) πάμε να παλέψουμε ώστε οι καθηγητές στα πλαίσια της ευσυνείδητης άσκησης του ρόλου τους , να επεκτείνουν  το σχολικό ωράριο και Σάββατα και Κυριακές και όποτε απαιτείται.
Χμ...καλή σκέψη.

Πάμε αλλού. Εσύ έγραψες θαυμάσια 20 στη χημεία και 14 στην Ιστορία. Αν και η προσωπική εμπειρία του καθένα μάλλον έχει μικρή σημασία , αλλά έστω και έτσι , υποθέτω ότι η εν λόγω καθηγήτρια Ιστορίας θα είχε και κάποιους μαθητές που θα έγραψαν 20 στην ιστορία και φυσικά 14 στη χημεία.
Συμπέρασμα? Κανένα συμπέρασμα ή αν θέλεις το πόσο καλά θα τα καταφέρει κάποιος εν πολλοίς έχει να κάνει με το πόση προσπάθεια καταβάλει και ως εκ τούτου ακόμη και με κακό καθηγητή να κάτσει , γράμματα θα μάθει. Άλλωστε τόσο κακοί που είναι οι καθηγητές στα σχολεία είναι απορίας άξιον τελικά , πως τα καταφέρνουν οι μαθητές.
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #111 στις: 15/03/07, 23:29 »
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, αφού έχετε πρόβλημα και σας εγκλοβίζει το άγχος της ύλης γιατί δε προτείνετε κάτι γι'αυτό στα αιτήματά σας, όταν κάνετε απεργία?
Δε τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι αλλά καλό θα ήταν και εσύ να κάνεις την κριτική στους συναδέλφους σου που έχουν κατρακυλίσει το κύρος το δικό σου και οποιουδήποτε είναι ικανός να κατέχει τον τιμητικό τίτλου του καθηγητή-παιδαγωγου-δασκάλου...

Freemind είναι φιλοσοφικό το θέμα, αλλά με τις πολλές φιλοσοφίες χάνουμε τη ''ταπακερα''...

Εμείς ( δηλαδή εγώ) δεν κάνω ποτέ απεργία διότι όπως πολύ λάθος και μάλλον πολύ αυθαίρετα συμπέρανες , δεν είμαι καθηγητής δημοσίου σχολείου. Είμαι φροντιστής εδώ και 17 χρόνια και δεν υπερασπίζομαι  τους καθηγητές των σχολείων από κάποιου είδους συναδελφική αλληλεγγύη (άλλωστε έχουμε αντιπαλότητα , έτσι δεν είναι?) αλλά επειδή καθηγητές και μαθητές είναι όλοι θύματα αυτού του κάκιστου υλοκεντρικού  συστήματος.
Εσείς θέλετε να βλέπετε ως το καθηγητή να είναι το αίτιο της κακής παιδείας αλλά ο καθηγητής είναι ένα ακόμη αποτέλεσμά της.

Πέραν αυτών , όσοι είναι μέσα γνωρίζουν πολύ καλά  περί προτάσεων και απόψεων που έχουν κατατεθεί ώστε να ξέρουν και αν έχει τεθεί το θέμα περιορισμού της ύλης (και όχι μόνο ) , αλλά φωνή βοώντος...
Όσοι δεν είναι μέσα , από που να το γνωρίζουν. Από τα ΜΜΕ?
Ας μην είμαστε πια τόσο αφελείς...
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος Chcome

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 35
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΠΡΟΧΕΙΡΟ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #112 στις: 15/03/07, 23:38 »



Δεν ήθελα να αναφερθώ στις προσωπικές μου εμπειρίες ως καθηγήτρια, αλλά με προκαλείς να το κάνω μ' αυτό που γράφεις. Ναι, μου έτυχε - βρε μπας και το έχουμε συζητήσει και δεν το θυμάμαι;  ??? Λοιπόν, πήρα μία τάξη FCE - έτσι το λέμε τώρα για να μαθαίνεις  ;D - 23 παιδιά ηλικίας 13-18 ετών. Από την πρώτη βδομάδα διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι είχαν κενά, μερικοί όπως λες δεν ήξεραν πράγματα που κάποιος μαθαίνει στην πρώτη τάξη. Κατάλαβα ότι κι εμένα κι εκείνα μας περιμένει πολλή δουλειά. Πώς το χειρίστηκα; Πρώτα-πρώτα τους έκανα να καταλάβουν ότι ενδιαφέρομαι να περάσουν στις εξετάσεις κι όχι απλά να κάνω το μάθημά μου και να εισπράξω το μισθό μου. Μετά τους πλησίασα. Τους είπα ότι ήθελα να με βλέπουν σαν φίλη και όχι σαν μπαμπούλα. Πήγαμε μαζί σε καφετέριες, πήγαμε εκδρομές, ήρθαν σπίτι μου, πήγα στα δικά τους, κλπ. Σε πληροφορώ ότι θέμα πειθαρχίας την ώρα του μαθήματος δεν υπήρξε ποτέ, δεν χρειάστηκε ούτε παρατήρηση να κάνω ούτε να μπήξω τις φωνές. Σχετικά με την διδακτέα ύλη τώρα που ήταν πολύ περισσότερη λόγω των κενών που είπα. Τα κενά κάλυψα πρώτα, ετοιμάζοντας έξτρα εργασίες. Όλη τη χρονιά έκανα έξτρα ώρες για τις οποίες δεν ζήτησα ούτε θα δεχόμουν να πληρωθώ γιατί το έκανα για το καλό των παιδιών κι όχι για τα λεφτά - θες να με πεις "ψώνιο", πες το, μη ντρέπεσαι, αφού είμαι! Στις οποίες έξτρα ώρες δεν τους υποχρέωσα να έρχονται, τους είπα να έρθουν μόνο αν το θέλουν. Ίσως και γι' αυτό ερχόντουσαν όλοι. Η χρονιά εκείνη ήταν πραγματικά Γολγοθάς, κι εγώ έριξα πολλή δουλειά, αλλά και τα παιδιά, άλλωστε πιστεύω ότι για να ενδιαφερθεί και να δουλέψει ο μαθητής πρέπει πρώτα να δει το δάσκαλο να ενδιαφέρεται και να δουλεύει. Και για να φτάσω στο αποτέλεσμα όλων αυτών. 19 από τα 23 παιδιά πέρασαν. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου φαινόμενο επειδή έγινε αυτό, απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανα σωστά τη δουλειά μου, αυτό είναι όλο. Ούτε δέχτηκα τα μπράβο από τους γονείς, τους είπα να κρατήσουν τα μπράβο για τα παιδιά τους - εκείνα έκαναν κατόρθωμα, όχι εγώ - και ν' αφήσουν σε μένα την πολύ μεγάλη χαρά που πήρα.
Και γενικά μιλώντας, όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.


Επειδή δουλεύουμε στο ίδιο επάγγελμα ακριβώς, αλλά εγω έχω φροντιστήριο, αν ενδιαφερθείς ποτέ για δουλειά στην πελοπόννησο, πολύ κοντα στην Αθήνα, για επικοίνωνησε μαζί μου. Δε βρίσκεις εύκολα τέτοιους καθηγητές τη σήμερον ημέρα! Να δουλεύουν από μόνοι τους εξτρά. Το ακούω ως θαύμα της φύσης.

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #113 στις: 15/03/07, 23:41 »
Μαργαρίτα , έκανες μια τοποθέτηση σε λάθος κατανόηση του δικού μου ερωτήματος. Εγώ δεν έγραψα να μην ξέρουν κάποια πράγματα , εγώ έγραψα του να είναι επιπέδου πρώτης τάξης. Εαν εσύ μπόρεσες να συμπυκνώσεις τα 4-5 και εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια χρειάζεται κάποιος ώστε να φτάσει να πάρει lower μέσα σε μια χρονιά , τότε πραγματικά είτε έχεις κάποιες "μαγικές ικανότητες" , είτε μας δουλεύουν ψιλό γαζί τα φροντιστήρια Αγγλικών που μπορούν σε ένα αλλά κάνουν 5.

Παρόλα αυτά στο δικό μου αντικείμενο , εαν κάποιος έρθει π.χ στην Β λυκείου χωρίς να έχει αποκτήσει στοιχειωδώς μαθηματική παιδεία αλλά και σκέψη , ίσως μόνο το Άγιο πνεύμα μπορεί να σώσει την κατάσταση...εκτός και αν πετύχει σε κάποιο καθηγητή που ξαφνικά με κάποιο μαγικό ραβδί θα του προκαλέσει τεράστιο ενδιαφέρον για την τριγωνομετρία π.χ. και θα τον κάνει να ξυπνάει και να κοιμάται με αυτήν...

Επειδή όμως μάλλον τέτοιοι μαγικοί καθηγητές δεν υπάρχουν ή και να υπάρχουν προφανώς θα είναι πολύ λιγότεροι από όσοι χρειάζονται (όπως και οι μάγοι άλλωστε) , καλύτερα να δούμε πως το ίδιο το σύστημα δεν θα απαιτεί αλλά ούτε και θα χρειάζεται μάγους που θα το κάνουν να λειτουργεί...
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #114 στις: 15/03/07, 23:49 »


Μπορώ να μην κατηγορώ (συνέχεια) το κράτος και να προσπαθήσω εγώ όσο περισσότερο μπορώ (νομίζω ότι αυτή την έννοια έχει αυτό που είπε ο Κέννεντυ).

Το οποίο όμως είναι εντελώς άστοχο στην περίπτωσή μας , διότι καλοφάγωτα τα εκατομμυριάκια ευρώ που δόθηκαν από την ΕΕ στα πλαίσια στήριξης για να γραφούν καινούργια βιβλία όπως π.χ τα 2 εκτρώματα της ανάπτυξης εφαρμογών της Γ Λυκείου. Δεν τους έφτανε ένα ήθελαν και 2ο...Που είναι τα καινούργια βιβλία μαθηματικών? Έφτιαξαν ένα μόνο Γεωμετρίας Α και Β λυκείου!!!

Άσε τώρα , πονεμένη ιστορία.Κάποιοι πλούτισαν όπως γίνεται πάντα σε αυτή τη χώρα και μου λες να μην κατηγορώ το κράτος , αυτό το παχύδερμο λαμογιοκράτος και να κατηγορήσω τους καθηγητές.
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος YmiRLinG

  • Μπασίστας
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3331
  • Φύλο: Άντρας
  • A.C.A.B.=Always Carry A Banana
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #115 στις: 15/03/07, 23:52 »
Μη σχολιασω για το γελιοδεστατο νεο κεφαλαιο στην ιστορια κατευθυνσης.... Δεν τους ξεπλενει τιποτα...
Over large parts of the continent other people prefered to make money without working at all, and since the Disc had yet to develop a music recording industry they were forced to fall back on older, more traditional forms of banditry

Αποσυνδεδεμένος King Lui

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 866
  • Φύλο: Άντρας
  • "Have two bananas!!"
    • Προφίλ
    • King Lui
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #116 στις: 15/03/07, 23:56 »
Δεν είπα να κατηγορεί κάποιος τους καθηγητές ούτε να μην κατηγορεί το κράτος. Είπα να μην κατηγορεί συνέχεια το κράτος και να κοιτάει και ο ίδιος να κάνει καλά τη δουλειά του άσχετα με το τι κάνει η πολιτεία. Με έχει κουράσει η νοοτροπία για ΚΑΘΕ πρόβλημα να φταίει ΠΑΝΤΑ το κράτος αλλά ΠΟΤΕΕΕ εμείς οι ίδιοι. Για να καταλάβετε τι εννοώ πάρτε παράδειγμα από το ίδιο το site. Σας λέει κάποιος (τους moderators administrators) ότι μπαίνουν ας πούμε κάποια προσβλητικά posts και φυσικά λέει μετά ότι ΠΑΝΤΑ φταίνε οι moderators που δεν τα σβήνουν αλλά ποτέ αυτός που τα ποστάρει.
"Experience is the name someone gives to his mistakes" - Oscar Wilde

Αποσυνδεδεμένος Μαργαρίτα Π.

  • Δεν είμαι στιχουργός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1464
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #117 στις: 16/03/07, 00:19 »
Μαργαρίτα , έκανες μια τοποθέτηση σε λάθος κατανόηση του δικού μου ερωτήματος. Εγώ δεν έγραψα να μην ξέρουν κάποια πράγματα , εγώ έγραψα του να είναι επιπέδου πρώτης τάξης. Εαν εσύ μπόρεσες να συμπυκνώσεις τα 4-5 και εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια χρειάζεται κάποιος ώστε να φτάσει να πάρει lower μέσα σε μια χρονιά , τότε πραγματικά είτε έχεις κάποιες "μαγικές ικανότητες" , είτε μας δουλεύουν ψιλό γαζί τα φροντιστήρια Αγγλικών που μπορούν σε ένα αλλά κάνουν 5.


Πάρη ούτε μαγικές ικανότητες έχω, ούτε φαινόμενο είμαι, ούτε τέλεια. Μα ήταν επιπέδου πρώτης τάξης τουλάχιστον οι μισοί, έπιασα τη γραμματική από την αρχή, αφού δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους χρόνους! Το αποτέλεσμα δεν προέκυψε ως δια μαγείας, αλλά όπως σου είπα και παραπάνω με πολύ σκληρή δουλειά κι από τις δύο πλευρές. Και εκτός από τη σκληρή δουλειά, υπήρχε συνεννόηση, όρεξη και πείσμα. Και "πλύση εγκεφάλου" από μένα, 'Αν το θέλετε πολύ θα γίνει, πιστέψτε ότι θα τα καταφέρετε και θα γίνει". Σίγουρα έπαιξε κι αυτό ρόλο.
Ο Ρίτσος διαβάζει Ρίτσο
http://rapidshare.com/files/227510288/Ritsos.rar

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #118 στις: 16/03/07, 00:32 »
Λειτούργημα.
Όταν η λέξη αυτή επαναποκτήσει το νόημα της (για τους δασκάλους και τους καθηγητές) κι όταν μάθουμε όλοι μας, κυρίως οι γονείς, να σεβόμαστε τον δάσκαλο και τον καθηγητή του παιδιού μας (πράγμα που σημαίνει πως και τα παιδιά μας θα μάθουν να σέβονται τους παιδαγωγούς τους), τότε θα έχουμε κάνει δυό μεγάλα βήματα.
Ο δάσκαλος κι ο καθηγητής δεν φτάνουν, σίγουρα. Κι υπάρχουν πολλοί, ίσως πάρα πολλοί, δάσκαλοι και καθηγητές με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, έτσι που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας ως "υποθέσεις" προς διεκπεραίωση (κι αυτό όχι πάντα με τον πιό ευσυνειδητο τρόπο). Αλλά υπάρχουν και πάρα πολλοί ευσυνείδητοι άνθρωποι, που προσπαθούν να προσφέρουν.
Στην τελική, όσο νοσηρή κι αν είναι η κατάσταση της παιδείας στην πατρίδα μας σήμερα, όσες ελλείψεις κι ανεπάρκειες κι αν έχουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα βιβλία, το μέτρο (και ο κρίσιμος παράγοντας) παραμένει ο άνθρωπος.
« Τελευταία τροποποίηση: 16/03/07, 00:35 από Ιανός »
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος Μαργαρίτα Π.

  • Δεν είμαι στιχουργός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1464
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #119 στις: 16/03/07, 01:23 »



Επειδή δουλεύουμε στο ίδιο επάγγελμα ακριβώς, αλλά εγω έχω φροντιστήριο, αν ενδιαφερθείς ποτέ για δουλειά στην πελοπόννησο, πολύ κοντα στην Αθήνα, για επικοίνωνησε μαζί μου. Δε βρίσκεις εύκολα τέτοιους καθηγητές τη σήμερον ημέρα! Να δουλεύουν από μόνοι τους εξτρά. Το ακούω ως θαύμα της φύσης.

Βρε τι έπαθα με τα θαύματα και τα μαγικά σήμερα!  ;D Λοιπόν, ούτε θαύμα, ούτε μαγικά, ούτε κατόρθωμα έκανα, ούτε φαινόμενο είμαι, υπεύθυνη είμαι, τέλεια δεν είμαι, τελειομανής είμαι, πεισματάρα είμαι, αν θέλω κάτι πολύ θα κινήσω γη και ουρανό για να το πετύχω - με θεμιτά μέσα πάντα. Στη συγκεκριμένη δύσκολη περίπτωση ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα και για να έχω ήσυχη τη συνείδησή μου ότι έκανα αυτό που έπρεπε, ήταν να ετοιμάσω έξτρα εργασίες και να κάνω έξτρα ώρες. Και δεν το έκανα με το ζόρι, το έκανα ευχάριστα γιατί και τα παιδιά το ήθελαν και είχαν το ίδιο πείσμα. Το κατόρθωμα δικό τους, η χαρά δική μου.
Ευχαριστώ πολύ για την πρόταση, αλλά από δουλειά είμαι ΟΚ!  :)
Λειτούργημα.
το μέτρο (και ο κρίσιμος παράγοντας) παραμένει ο άνθρωπος.

Ναι, Τάσο, το μέτρο είναι ο άνθρωπος γιατί μιλάμε για λειτούργημα. Μια χαρά το έθεσες.
Ο Ρίτσος διαβάζει Ρίτσο
http://rapidshare.com/files/227510288/Ritsos.rar

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2470
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #120 στις: 16/03/07, 06:38 »
Πριν αναφέρω την 6η οδηγία, ας κάνω μια γενική τοποθέτηση, υπενθυμίζοντας στους φίλους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην συζήτηση, ότι ο άνθρωπος σε σχέση με την σοφία μπορεί να βρίσκεται σε τρεις καταστάσεις. Ή να φιλοσοφεί είναι να είναι αδιάφορος ή να μισσοσοφεί.

Απ' ότι κατάλαβα αυτοί που αντιτίθενται στην μη χειραγωγούμενη και μη κατευθυνόμενη παιδεία πιστεύουν ότι για το σημερινό εκπαιδευτικό έλλειμα (φαντάζομαι ότι πιστεύουν ότι υπάρχει, αλλιώς δεν θα συμμετείχαν στην συζήτηση) ευθύνονται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Και γιατί ευθύνονται? Διότι αφήνουν τον εαυτό τους να χειραγωγηθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Δεν είναι εμφανής μια αντίφαση στο σκεπτικό τους?

Από την άλλη όψη του νομίσματος, η μη κατευθυνόμενη και χειραγωγούμενη εκπαίδευση ήδη υπάρχει! Δεν είναι κρυφή είναι απολύτως φανερή, κατοικοεδρεύει στα Πανεπιστήμια όπου εκπαιδευτήκατε. Επιπρόσθετα στις Οδηγίες της ΕΕ (διακύρηξη της Μπολώνια) αναφέρεται ότι πρέπει να γίνει περισσότερο αυτόνομη, δηλ. περισσότερο ανεξάρτητη και μη κατευθυνόμενη. Το σκεπτικό του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου για την παιδεία εναρμονίζεται με τις οδηγίες της ΕΕ.

Και εφόσον σας ενδιαφέρει τόσο πολύ η αντικειμενική όψη της ιστορίας θα μπορούσατε να έχετε ενημερωθεί ότι ήδη έχει υπάρξει αυτόνομο και μη καθοδηγούμενο σύστημα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και λειτούργησε από τον 18ο  μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα με καταπληκτικά μάλιστα αποτελέσματα στον λαό στον οποίο εφαρμόστηκε. Δεν έγινε βέβαια στον Ελλαδικό χώρο - πως θα μπορούσε άλλωστε!

Απ' ότι κατάλαβα  αυτοί που αντιτείθονται στην πρότασή μου για μη χειραγωγούμενη και κατευθυνόμενη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχουν το σκεπτικό ότι ο γονέας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει όσο το οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης τον τρόπο λειτουργείας και τους νόμους που πρέπει να διέπουν το σχολείο, ούτε τους τρόπους διδασκαλίας. Λένε δε ότι αυτούς τους γνωρίζει μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο εκφράζεται μέσω των εκπαιδευτικών, και οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να διαχειρίζονται και πιθανές ατέλειες του εν λόγω συστήματος.

Σεβαστή τοποθέτηση. Επιτρέψτε μου όμως να επισημάνω ένα λογικό σφάλμα στο σκεπτικό σας. Με ποια λογική ο δάσκαλος της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας ή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να γνωρίζει τις ατέλειες του συστήματος και να εφαρμόζει εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας στους μαθητές του και να μην μπορεί να κάνει το ίδιο στα παιδιά του! Δηλ. ο δάσκαλος είναι δάσκαλος μόνο μέσα στο σχολείο και εκτός σχολείου παύει να είναι δάσκαλος? Τι σόι λειτούργημα είναι αυτό που ευαγγελίζεστε? Ο Ιανός θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.
Δεν γνωρίζετε ότι δάσκαλοι μπορούν να γίνουν όλοι οι απόφοιτοι οποιασδήποτε σχολής αρκεί να κάνουν κάποια σεμινάρια στην ΣΕΛΕΤΕ? Και αυτό για το δημόσιο. Διότι στον ιδιωτικό τομέα δεν νομίζω να ζητούν τέτοια πιστοποιητικά. Θα μπορούσε να μας διαφωτίσει γιαυτό ο Freemind αφού ανήκει στην παραπαιδεία.
Οι περισσότεροι γονείς πλέον στην Ελλάδα είναι απόφοιτοι κάποιας σχολής. Τους αποκλείετε λοιπόν από την θέση του δασκάλου? Με ποιο σκεπτικό? Αφού το σύστημα που υπεραμύνεστε τους το επιτρέπει. Πάτε κόντρα στο σύστημα? Γεμίσαμε επαναστάτες, γιαυτό δεν πάει καλά ο τόπος φίλε Witchking  ;).

margarita p, φαντάζομαι ότι είσαι απόφοιτος Αγγλικής φιλολογίας. Αλλά Αγγλική γλώσσα μπορεί να διδάξει και κάποιος τελοιόφοιτος οποιασδήποτε ιδιωτικής σχολής, έτσι δεν είναι? Γιατί να μπορεί να διδάξει ξένα παιδιά και να μην μπορεί να διδάξει τα δικά του? Θα μου πεις τα δικά μας πρέπει να τα προσέχουμε ενώ τα ξένα.....

Θα μπορούσε κάποιος να αντιτάξει στην πρότασή μου ότι μη χειραγωγούμενη και μη κατευθυνόμενη παιδεία δεν είναι δυνατόν να έχουμε σε απόλυτη και καθαρή μορφή. Το σύνολο των μεταβολών, των τροποποιήσεων και της διαμόρφωσης του χαρακτήρα, της σκέψης, και του πνεύματος ενός ατόμου, το οποίο ονομάζεται παιδεία θα πρέπει να κατευθύνεται τουλάχιστον από τον δάσκαλο και σίγουρα επηρεάζεται από το άμεσο περιβάλλον. Οπότε για ποιο αυτόνομο σύστημα ομιλούμε?
Για ποιον λόγο όμως η κεντρική διοίκηση έχει το δικαίωμα να κατευθύνει και δεν έχει ο γονέας? Μην ξεχνάτε ότι εφόσον έχουμε Δημοκρατικό πολίτευμα οι νόμοι εκφράζουν τον "κυρίαρχο λαό". Δηλ από την μία ο λαός είναι κυρίαρχος και από την άλλη δεν έχει καν το δικαίωμα να επιλέξει τον τρόπο εκπαίδευσης των παιδιών του? Αν δηλ. τα εκπαιδεύσει μόνος του είναι κατάπτυστος, ενώ αν εμπιστευθεί την εκπαίδευσή τους σ' ένα Ιδιωτικό Σχολείο είναι σωστός? Και ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του Ιδιωτικού Σχολείου ο οποίος έχει το δικαίωμα να καθορίζει τον τρόπο εκπαίδευσης του παιδιού μου ενώ εγώ δεν το έχω? Τι παραπάνω ή μάλλον τι παρακάτω έχει από εμένα?

Εδώ πρέπει να σταματήσω, σύντομα θα δημοσιεύσω και την 6η οδηγία - για όποιον ενδιαφέρεται. :)
  


Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #121 στις: 16/03/07, 09:22 »
Επιτρέψτε μου όμως να επισημάνω ένα λογικό σφάλμα στο σκεπτικό σας. Με ποια λογική ο δάσκαλος της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας ή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να γνωρίζει τις ατέλειες του συστήματος και να εφαρμόζει εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας στους μαθητές του και να μην μπορεί να κάνει το ίδιο στα παιδιά του! Δηλ. ο δάσκαλος είναι δάσκαλος μόνο μέσα στο σχολείο και εκτός σχολείου παύει να είναι δάσκαλος? Τι σόι λειτούργημα είναι αυτό που ευαγγελίζεστε? Ο Ιανός θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.

Λειτούργημα, όπως θα ξέρεις, είναι η προσφορά έργου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Αυτό, όμως, προϋποθέτει αυτογνωσία και συνειδητοποίηση. Ασφαλώς και θα έπρεπε ο δάσκαλος να είναι δάσκαλος παντού. Αυτός, όμως, ο ιδεαλισμός αναγνωρίζω πως είναι ανέφικτος σήμερα. Θα μου αρκούσε ο δάσκαλος να είναι εκπαιδευτικός λειτουργός μέσα στην τάξη που διδάσκει. Εκεί μετρά ο άνθρωπος. Πράγμα που, πρακτικά, σημαίνει πως, πέρα από τα προβλήματα και τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζει ως εργαζόμενος, πέρα απ' τα προσχώματα που θέτει στο έργο του η δομή κι ο τρόπος λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος, ένας συνειδητοποιημένος δάσκαλος (με την ευρύτερη έννοια του όρου) θα έπρεπε να λειτουργεί ως παιδαγωγός κι όχι απλά ως ένας ακόμη δημόσιος υπάλληλος. Αλλά η παιδεία δεν είναι μόνον θέμα συνειδητοποιημένων εκπαιδευτικών λειτουργών. Είναι, ωσαύτως, και θέμα συνειδητοποιημένων γονέων, μιας συνειδητοποιημένης κοινωνίας. Τα "κρυφά σχολειά" δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις συλλογικές λειτουργίες μιας κοινωνίας. Επιπροσθέτως, δεν είναι καν σίγουρο πως θα λειτουργήσουν προς όφελος των μαθητών που θα μετέχουν σ' αυτά. Το παιδί του ο καθένας θα πρέπει να το βοηθήσει κατά τον τρόπο που μπορεί και ξέρει.
Ενδιαφέρον χρειάζεται και σεβασμός, αυτό λείπει.
Εγώ θυμάμαι ακόμη Δασκάλους μου απ' όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα μερικούς πανεπιστημιακούς δασκάλους μου τους θυμάμαι με ευγνωμοσύνη, γιατί μ' έμαθαν να αμφιβάλλω, κυρίως απέναντι στα είδωλα του δικού μου νου. Κι αυτό δεν θα μπορούσε να μου το διδάξει ο πατέρας μου, ας πούμε, όσο κι αν το ήθελε, αφενός γιατί δεν είχε την απαραίτητη επιστημονική επάρκεια κι αφετέρου γιατί αντιπροσώπευε μια διαφορετικού είδους αυθεντία για μένα.
« Τελευταία τροποποίηση: 16/03/07, 10:02 από Ιανός »
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος chorrer

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 242
  • Φύλο: Άντρας
  • μπαααααα!!!
    • Προφίλ
    • Τζελέπης Δημήτρης- Ελληνοφωνο Ροκ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #122 στις: 16/03/07, 13:47 »
Παππου αν και με αποπηρες σε καποιο αλλο τοπικ (ισως και λογω της οχι και τοσο μεγαλης γνωσης μου επι του συγκεκριμενου θεματος).....θα θελα να πω κι εγω ορισμενα πραγματα μιας και σε ενα χρονο περιπου θα ειμαι κι εγω εκπαιδευτικος αφου ηδη βρισκομαι 4 μαθηματα απο το πτυχιο μου.....σπουδαζω στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρωην ΣΕΛΕΤΕ).

Καταρχην θα θελα να σε συγχαιρω για την αποφαση σου να εκπαιδευσεις τα παιδια σου και προσωπικα πιστευω οτι ενας γονιος καλλιεργημενος μπορει να δωσει απιστευτα πολλα πραγματα στο παιδι του.....Η ενσταση μου ειναι οτι ενα "κρυφο σχολειο" σαν το συγκεκριμενο δεν μπορει να παρουσιαζεται ως γενικοτερη λυση για ολη την Ελλαδα. Ενταξει μπορει εσυ κι αρκετοι αλλοι να ειστε σε θεση να διδαξετε στα παιδια σας και να εχετε την ψυχικη δυναμη και την απαραιτητη καταρτιση να διαβασετε και καποια παιδαγωγικα βιβλια , να τα κατανοησετε και να τα εφαρμοσετε.....πες μου ομως τι γινεται με ολα τα υπολοιπα παιδια που οι γονεις τους ειναι αγροτες,εργατες,κτηνοτροφοι , κλπ ?
Η λυση αυτη (παντα κατα την ταπεινη μου γνωμη) δεν διαφερει και πολυ απο την ιδρυση ιδιωτικων σχολειων/πανεπιστημιων/κλπ , Η σωστη εκπαιδευση θα ειναι και παλι προνομιο των λιγων....αφου ουτως ή αλλως οι γονεις οι οποιοι θα ειναι σε θεση να "εκπαιδευσουν" τα παιδια τους θα ειναι παλι μονο αυτοι που θα "τα εχουν" ......στην μια περιπτωση οι λιγοι εχουν χρηματικο κεφαλαιο ενω στην αλλη εχουν μορφωτικο.

Παραλληλα, επετρεψε μου να διαφωνω στην φραση "ενας κακος εκπαιδευτικος ενος καλου εκπαιδευτικου συστηματος ειναι 1000 φορες καλυτερος απο εναν καλο εκπαιδευτικου ενος κακου συστηματος" και μαλιστα να σου πω οτι πιστευω πως η αληθεια δεν ειναι καπου στη μεση αλλα τερμα ακριβως στην αντιθετη πλευρα....ο ρολος του εκπαιδευτικου ειναι τετραπλος .
Ενας εκπαιδευτικος πρωτα απο ολα ειναι παιδαγωγος που θα πρεπει (θεωρητικα τουλαχιστον) με συστηματικα μεσα να μεταδωσει τις γνωσεις κι εμπειριες του στον μαθητη.
Ενας εκπαιδευτικος ομως ειναι κι επιστημονας (και παλι δυστυχως θεωρητικα στην Ελλαδα) που τις γνωσεις που κατεχει, τις εχει αποκτησει μεσα απο ενα ανωτατο ιδρυμα το οποιο τον κατεστησε ικανο να ασκησει την εκαστοτε ειδικοτητα κι οφειλει να ενημερωνετε συνεχως για τυχον εξελιξεις στον τομεα του.
Ενας εκπαιδευτικος ειναι και λειτουργος και θα πρεπει ολη του η σταση μεσα κι εξω απο την ταξη να αποτελει προτυπο για τον μαθητη του.
Και τελος ενας εκπαιδευτικος δεν παυει να ειναι κι επαγγελματιας ο οποιος θα πρεπει να ειναι συνεπης κι υπευθυνος στην δουλεια του.

.....Βεβαια στην καημενη την Ελλαδα δεν ειναι και πολυ αυτοι που πληρουν τις παραπανω παραμετρους , ομως νομιζω οτι προς τα κει θα επρεπε να κινηθουμε και να διορθωσουμε κι οχι απλα να απαξιωνουμε ολο το εκπαιδευτικο συστημα(ποναει κεφαλι, κοψε κεφαλι) αν θελουμε να μιλαμε για ισες ευκαιριες για ολους τους πολιτες ενος κρατους.
....Τωρα θα μου πεις τι καθομαι και σου αραδιαζω, εδω μιλαμε για το παιδι σου κι σ΄αυτο δεν εχω και πολλα να σου απαντησω παραμονο να σου τονισω πως τελικα σε ολο τον κοσμο η θεωρια της ισοτητας ειναι πολυ ευκολη στα λογια και πολυ δυσκολη στην πραξη....κι οχι μονο εξαιτιας της οικονομικης ανεσης του καθενος αλλα κι εξαιτιας της διαφορετικοτητας των ανθρωπων....προσεξε ομως δεν σε κατηγορω για "παρτακια" / "βολεψακια" , τουλαχιστον οσον αφορα εμενα ειναι φυσιολογικο να συμβαινει κατι τετοιο σε ολους μας.

Με λιγα λογια προσπαθω να σου πω οτι η πρωτοβουλια σου με βρισκει απολυτα συμφωνο σε οτι αφορα την μορφωση του παιδιου σου αλλα κι καθετα διαφωνο στο επιχειρημα οτι μπορει να ειναι η λυση για τα προβληματα της παιδειας στην Ελλαδα για  ολους τους πολιτες της.

ΥΓ: Τα "σεμιναρια" της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν ειναι ακριβως σεμιναρια....Η φοιτηση ειναι 2 εξαμηνα κι περιεχει δωδεκα παιδαγωγικα μαθηματα μεταξυ των οποιων κι η γενικη ψυχολογια, παιδαγωγικη ψυχολογια, εξελικτικη ψυχολογια, κοινωνιολογια , φιλοσοφια της παιδειας, εκπαιδευτικη αξιολογηση , κ.α.
Το εν λογω τμημα της ΑΣΠΑΙΤΕ ονομαζεται ΠΑΤΕΣ και προσωπικη μου γνωμη (τωρα που το σκεφτομαι , οχι μονο διακιας μου αλλα και πολλων αλλων εκπαιδευτικων) το προβλημα των καθηγητων ενος πανεπιστημιου δεν βρισκεται τοσο σε αποφοιτους παιδαγωγικων σχολων που διδασκουν αλλα σε αποφοιτους του πολυτεχνειου μιας κι ειμαστε η μοναδικη χωρα της Ευρωπαικης Ενωσης στην οποια επετρεπεται να διδαξουν αποφοιτοι μιας ανωτατης σχολης χωρις να εχουν παιδαγωγικη καταρτιση.
...Αν τωρα σε αυτο προσθεσεις οτι οι βασεις για πολλες παιδαγωγικες σχολες φλερταρουν κοντα στο 10 και το γεγονος της αντιγραφης, περναω τα μαθηματα μεσω παραταξης, παιρνω σημειωσεις κι εργασιες  μεσω γνωστων και φιλων κι αλλα τετοια λυπηρα στοιχεια .....νομιζω οτι ο καθενας θα μπορουσε να πει με σιγουρια οτι δεν φταιει μονο το εκπαιδευτικο μας συστημα αλλα και η συμπεριφορα/νοοτροπια των αμμεσα εμπλακωμενων σε αυτην.
« Τελευταία τροποποίηση: 16/03/07, 13:52 από chorrer »
http://tzelepis.kithara.gr  ή http://music.kithara.gr/bands/89/<----- Για κοπιαστε να ακουσετε το θειο Μητσο!

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2470
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #123 στις: 16/03/07, 18:10 »
Φίλε chorrer, χαίρομαι που δεν διαφωνούμε καθόλου και που εργαζόμαστε κι οι δύο αποβλέποντας στο κοινό καλό. Μια αντίρρηση έχω μόνο. Γιατί θεωρείς ότι οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι είναι δεδομένο ότι δεν έχουν πνευματική καλλιέργεια? Είμαι αγρότης και με προσβάλει λιγάκι ο λόγος σου. Δεν νομίζω ότι είμαι και τόσο ακαλλιέργητος!
Ανεξάρτητα από αυτό στους γονείς μέλη του δικού μας Κρυφού Σχολείου υπάρχουν ένας καθηγητής Πανεπιστημίου και ένας καθηγητής της Μέσης Εκπαίδευσης. Οι υπόλοιποι είμαστε αγρότες. Το Κρυφό Σχολείο έχει το πλεονέκτημα να μην διαχωρίζει "κοινωνικές τάξεις". Κάτι σαν την Εκκλησία του Δήμου δηλαδή.

Σ' ευχαριστώ που ξεκαθάρισες το θέμα της διδασκαλικής επιμόρφωσης και την μετατροπή της ΣΕΛΕΤΕ σε ΑΣΠΑΙΤΕ. Στα δικά μου χρόνια η ΣΕΛΕΤΕ ήταν διετούς φοίτησης. Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να σου απαγορεύει κάποιος να διδάσκεις το παιδί σου, όταν με το καλό αποκτήσεις αν δεν έχεις ήδη. Εκεί ήταν η διαφωνία μου. Και όταν με το καλό θέλεις να διεκδικήσεις θέση καθηγητή Πανεπιστημίου, πράγμα που σου το εύχομαι ολόψυχα, και θα πας να πάρεις διδακτορικό, θα δεις ότι στους προδιδακτορικούς μεταπτυχιακούς γίνονται δύο εξάμηνα παιδαγωγικών μαθημάτων, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας κλπ. Τώρα αν θα δεχτούν την φοίτηση σου στην ΠΑΤΕΣ ή θα σου επιβάλουν να τα ξαναπαρακολουθήσεις δεν κατέχω, ξέρεις τώρα, νέοι νόμοι, εσωτερικοί κανονισμοί, μέχρι να καταλήξουνε...
Έχεις δίκιο το σύστημα προβλέπει για όλους! Ακόμα και για τους καθηγητές Πανεπιστημίου!

Πάντως η πρότασή μου αναφερόταν μόνο στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι κι αλλιώς όπως είπανε πολλοί το παιδί αποκτά την ικανότητα για σκέψη μετά τα δώδεκά του χρόνια, από εκεί και πάνω τα πράγματα μπλέκονται λιγάκι, αρχίζει και σκέφτεται και αντιδρά καμμιά φορά. (Πάλι καλά, φαντάζεσαι να είχαμε καταλήψεις και στα Δημοτικά?) Σίγουρα η πρότασή μου είναι γραφική και σίγουρα μπορείς να προτείνεις κάτι καλύτερο. Πρότεινε κάτι σε παρακαλώ, κάτι συγκεκριμένο όμως. Κι έσυ και ο Freemind αν μπορείτε θα σας είμαι ευγνώμων. Και ύστερα ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να πραγματοποιήσουμε την πρότασή σας που σίγουρα θα είναι καλύτερη από την δική μου καθότι εσείς είστε και μορφωμένοι άνθρωποι και μέλη του συστήματος εκπαίδευσης.

Αλλά μέχρι τότε, μέχρι δηλ. να αλλάξουν τα πράγματα και να βελτιώσουμε την προσφερόμενη παιδεία στα παιδιά μας επιτρέψτε σε αφελείς και αιθαιροβάμονες, σε γραφικούς ανθρώπους όπως είμαι εγώ και ο Witchking και άλλοι πολλοί να προσφέρουμε στα παιδιά μας την δυνατότητα της σωστής εκπαίδευσης μέσα από το Κρυφό Σχολείο. Και ας γίνουν κι αυτά γραφικά όπως εμείς και ας ανήκουν στους περιθωριακούς πεπαιδευμένους του μέλλοντος. Διότι δυστυχώς χρήματα για τα ιδιωτικά σχολεία και για την παραπαιδεία δεν μας περισεύουν.
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1854
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« Απάντηση #124 στις: 16/03/07, 19:30 »
Φίλε chorrer λόγω έλλειψης χρόνου θα τοποθετηθώ σε ένα μόνο σημείο , όσων γράφεις. Η αντίφαση που περιγράφεις είναι πλασματική , διότι ένα καλό εκπαιδευτικό σύστημα δεν επιτρέπει κακούς εκπαιδευτικούς εφόσον θα οφείλει να έχει εκείνες τις ασφαλιστικές δικλείδες που δεν θα επιτρέπουν την λειτουργία των κακώς νοουμένων εκπαιδευτικών. Εαν το σύστημα συντηρεί και επιτρέπει τέτοιους εκπαιδευτικούς τότε κάπου θα πάσχει και άρα δεν θα είναι αρκούντως καλό..   ;)
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....