Θα ήθελα περισσότερο να μου πείτε πληροφορίες για τα wah..
Ας πούμε υπάρχουν αντίπαλα στρατόπεδα όπως κ στα overdrive(British-US,Vintage-mondern)??
τι διαφορές παίζουν στο εύρος συχνοτήτων του κάθε τύπου wah??
Καλησπέρα,
τα wah χωρίζονται σε στρατόπεδα modern - vintage. Στην κατηγορία των modern ανήκουν τα Morley, George Dennis etc...με παίχτες όπως satriani, vai κτλ.
Τα υπόλοιπα wah (crybaby, VOX, RMC, Clyde, JEN, ELKA, Colorsound...) ανήκουν στην κατηγορία των vintage.
όλα σχεδόν από αυτά χρησιμοποιούν το ίδιο κύκλωμα-σχέδιο όπως το πρώτο Wah που φτιάχτηκε ποτέ (το 1945 από τον Leo Fender, μετά το πήρε η Tomas Organ και έφτιαξε το crybaby, και η VOX και το ονόμασε wah-wah).
To σχέδιο δεν το έκαναν γρήγορα πατέντα, και έτσι το αντέγραψαν πολλές εταιρείες και έβγαλαν το δικό τους wah (οι ιταλικές ELKA,JEN ...)
Ακόμα και σήμερα όλες σχεδόν οι παραπάνω εταιρείες χρησιμοποιούν το ίδιο σχέδιο με μικρές παραλλαγές.
Οι διαφορές στον ήχο συνίστανται σε κάποια χαρακτηριστικά σημεία στο wah όπως ένας πυκνωτής που όταν τον μεταβάλλεις, μεταβάλλεται και το συχνοτικό εύρος του wah. Μία αντίσταση καθορίζει το harshness του wah, άλλη μία το Q, το ποτενσιόμετρο καθορίζει την ομαλότητα της πορείας από μπάσα στα πρίμα, το inductor τις αρμονικές του wah κτλ...
Οπότε πειράζοντας κάποια από αυτά τα συστατικά κάθε εταιρεία φτιάχνει το "δικό" της wah. Βασικό στοιχείο επίσης κατά την γνώμη μου είναι ένα wah να είναι true-bypass, μιας και σχεδόν πάντα είναι το πρώτο πετάλι στην αλυσίδα, οπότε είναι κρίμα να σου αλλοιώνονται κάποιες συχνότητες με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα φυσικά παίζει ρόλο και η ποιότητα των υλικών (πυκνωτών, αντιστάσεων, τρανσίστορ) που θα χρησιμοποιήσει, και κυρίως του inductor και το ποτενσιομέτρου. Δοκιμάστε απλά να αλλάξετε το ποτενσιόμετρο σε ένα crybaby με ένα της fulltone (που προσωπικά θεωρώ ως καλύτερο) για να δείτε πόσο ωραία αλλάζει την πορεία του wah.
ελπίζω να βοήθησα λίγο
