Βασικα φιλε Ιανε δεν ειμαι σιγουρος αν καταλαβα τι εννοεις με το αρμονικες συγχορδιες... υποπτευομαι οτι εννοεις διατονικες... ή σχετικες...?
δηλαδη το ερωτημα ειναι αν γινεται δυο οργανα ταυτοχρονα να παιζουν διαφορετικες συγχορδιες...?
Κοιτα αν το δει καποιος επιπολαια, θα πει... "οχι βεβαια.. τι? εγω θα παιζω Am και ο αλλος G...? φαλτσαρα..." ισως να ισχυει αυτο οταν μιλαμε για τραγουδια τυπου Πυξ Λαξ κλπ...
Κοιτα τι γινεται... η συγχορδια που ακουγεται στα αυτια ενος ακροατη αποτελειται απο το συνολο των νοτων που παιζουν ολα τα οργανα μαζι τη συγκεκριμενη στιγμη. Το τι νοτες θα παιζει απο αυτη τη συγχορδια το καθε οργανο ειναι θεμα ενορχηστρωσης. Τωρα πρακτικα, πες οτι εχουμε 2 κιθαρες, ο ενας παιζει Am (Α-C-Ε) και ο αλλος C (C-E-G). Οπως καταλαβαινεις ο ακροατης θα ακουσει τις νοτες C-E-G-A, που αποτελουν τη συγχορδια C6 ή Am7 (αναλογως την σειρα τον νοτων). Αν το σκεφτεις αναποδα... θελουμε να ακουστει η συγχορδια C6 ή Am7 και μοιραζουμε τις νοτες στις 2 κιθαρες, ετσι φαινονται να παιζουν διαφορετικα ακκορντα. Πραγματι, παιζουν τις πρωτες σχετικες. Παρομοιως μπορει να παιζουν τις δευτερες σχετικες πχ. C , Em... ετσι τελικα θα ακουγεται η συγχορδια Cmaj7 ή Em(b6). Αυτο μπορει να γινει και με αλλα ακκορντα ωστε να δημιουργουνται 4φωνα, 5φωνα ή και λοιπα αλλοιωμενα ακκορντα. Στην jazz ειναι συνηθες να παιζει καποιο οργανο αρπεζ ή συγχορδια που δεν ανηκει στη κλιμακα που υπονοει το ακκορντο του αλλου οργανου... λεγεται bitonality, δηλαδη ταυτοχρονα συνυπαρχουν 2 τονικοτητες. αν γινει σωστα αυτο δεν ακουγεται καθολου φαλτσο (καλα σε μερικους μπορει..

).
Στη πραξη αυτα ειναι καπως δυσκολο να ακουστουν καλα σε κομματια... ειδικα για καποιον αρχαριο...
μη το δοκιμασετε μονοι στο σπιτι... κινδυνος - θανατος..

ελπιζω να βοηθησα... (και ελπιζω να μην εγραψα καμια βλακεια και γινουμε και ρεζιλι

)