Κronus,
Ευχαριστώ για την απάντηση. Είναι εποικοδομητικό και μας βελτιώνει σαν άτομα να ασχολούμαστε με αξιόλογες προσωπικότητες ή θέματα.
Καταλαβαίνω πως η κρίση του κάθε ανθρώπου είναι υποκειμενική, και είναι φυσικό να μην συμφωνούν όλοι με την περιγραφή ή τον χαρακτήρα κάποιου. Σίγουρα και οι δύο μας ψάχνουμε την αλήθεια, και μαθαίνουμε πράγματα. Και είναι ωραίο να δεχόμαστε τις απόψεις του άλλου, την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΓΝΩΜΗ, χωρίς να το βλέπουμε ως διαμάχη ή παιχνίδι εξουσίας.
Μόλις τέλειωσα ένα Θεατρικό έργο πάνω στην ζωή του Σωκράτη, και για να το φτιάξω διάβασα ότι έχει γραφεί από τους μαθητές του, Πλάτωνα και Ξενοφώντα, αλλά και ότι βιβλία μπόρεσα να βρώ.
Ο Διογένης Λαέρτιος γράφει ότι :Οι «Κυνικοί» ήσαν πνευματικοί απόγονοι του Σωκράτη, ανήκοντας στις Σχολές που απεκλήθησαν Ελάσσονες Σωκρατικοί», αν και ως προς τη μέθοδο της διδασκαλίας τους έλαβαν αρκετά στοιχεία από τους «Σοφιστές». Για τον Αντισθένη και τους μαθητές του, η Φιλοσοφία είναι καθαρά κοσμική σοφία (χαρακτηριστική είναι μάλιστα η ρήση του πρώτου, ότι «τότε οι πόλεις χάνονται, όταν δεν μπορούν να ξεχωρίζουν τους κακούς από τους καλούς»), ενώ η Αρετή, αν και εξακολουθεί να παραμένει σκοπός του βίού, είναι κάτι το απολύτως πρακτικό που δε χρειάζεται ούτε πολλά λόγια, ούτε επίπονη εκπαίδευση (Διογένης Λαέρτιος 6, 2).
Η Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια Φιλοσοφίας,
συσχετιζει τον Κυνισμό με τον Σωκράτη:
Cynicism originates in the philosophical schools of ancient Greece that claim a Socratic lineage. To call the Cynics a “school” though, immediately raises a difficulty for so unconventional and anti-theoretical a group.
The Socratic schools tend to trace their lineage directly back to Socrates and the Cynics are no exception.
Με την ένδειξη «Κυνικοί Φιλόσοφοι» συμπεριλαμβάνεται ομάδα φιλοσόφων που αποτελούσαν μία από τις μικτότερες ομάδες των Σωκρατικών σχολών στην Αρχαιότητα. Αρχηγός της σχολής αυτής που αποκαλείται «Κυνική Σχολή» ήταν ο Αντισθένης (465 π.Χ. – 365), μαθητής του Σωκράτη. Μετά το θάνατο του Σωκράτη ο Αντισθένης ίδρυσε Σχολή εις το Κυνόσαργες όπου γυμνάζονταν όχι γνήσιας καταγωγής πολίτες της Αθήνας αφού και ο ίδιος δεν ήταν γνήσιος Αθηναίος (η μητέρα του ήταν δούλη από τη Θράκη). Ο Αντισθένης ερμήνευσε αυστηρότερα τις ηθικές διδασκαλίες του Σωκράτη και ως ιδεώδη επιδίωξη της ηθικής ζωής έθεσε την απαλλαγή του ανθρώπου από κάθε ανάγκη καθώς και την απάθεια.
==============
Αναφέρατε ότι ήτανε πλούσιος. Τα ιστορικά τεκμήρια βεβαιώνουν ότι :
"Ο Σωκρατης ήταν λιτοδίαιτος και ολιγαρκής. Για τη συντήρηση της οικογένειάς του φαίνεται ότι είχε κάποιο εισόδημα, αλλά ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ. Μπορεί να θεωρηθεί βέβαιο, ότι τον ενίσχυε οικονομικά ο αδελφικός του φίλος Κρίτων".==============
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ:
Κατά το έγκριτο
Λεξικό Σούδα Οι κυνικοί φιλόσοφοι πρέσβευαν την απόλυτη αμφισβήτηση των πάντων, απέρριπταν κάθε εξουσία και θέλαν την απόλυτη ελευθερία του ανθρώπου. Μήπως ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΕ ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ;;;;;;
ας ΣΚΕΦΤΟΎΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ :
για ασέβεια και άρνηση των θεσμών της θρησκευτικής και κοινωνικής ζωής. Έτσι, το 399 π.Χ. τρεις Αθηναίοι πολίτες, ο Μέλητος, ο Άνυτος και ο Λύκων, τον έσυραν στο δικαστήριο με την
κατηγορία: «Ο Σωκράτης είναι ένοχος και γιατί διαφθείρει τους νέους και γιατί δεν πιστεύει τους θεούς που πιστεύει ο τόπος, αλλά και γιατί μας φέρνει άλλες, καινούργιες θεότητες». ΜΕ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΤΙ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΤΡΑΕΙ.
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ!