Τα πραγματα εχουν ως εξης:
1) ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ θα χρειαστει να πειραξεις τη βεργα. Το μπρατσο δεν ειναι ακαμπτο, και αν οι χορδες ειναι πιο βαριες, θα το τραβηξουν και θα το λυγισουν λιγο. Εσυ πρεπει να ελεγξεις το εξης:
Αφου περασεις τις χορδες κ κουρδισεις, δες (με τον πιο προφανη τροπο) αν το μπρατσο ειναι ισιο, η λυγισμενο. ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ να ειναι ΜΙΑ ΙΔΕΑ λυγισμενο, παντα προς τα μπροστα (κυρτο ως προς τις χορδες) και οχι προς τα πισω. Αυτο για τους εξης 2 λογους: Να παιζει σωστοτερα σε καθε ταστο η κιθαρα, και να μην τριζουν οι χορδες πουθενα στο μηκος της. Το "μια ιδεα" προκυπτει απ το γεγονος οτι σπανια ενα μπρατσο ειναι τοσο τελειο (ταστα+ξυλο) ωστε να ειναι ευθυ (ιδανικο) και να μην τριζει καπου.
ΠΡΟΣΕΧΕ μην φοβασαι ασκοπα, το πρωτο πραγμα για το οποιο μας ενδιαφερει η βεργα ειναι τα παραπανω κ οχι να μη σκευρωσει η κιθαρα. εννοειται ομως πως αν η κιθαρα σου δεν ειναι καλα ρυθμισμενη, και με πιο βαριες χορδες παραειναι λυγισμενη, τοτε οντως δεν κανεις καλο στο ξυλο.
ΟΜΩΣ εσυ δεν θελεις απο 9αρες σε Ε να πας σε 12αρες σε Ε. Αλλα σε ντο! Αρα, το οτι ειναι πιο παχιες οι χορδες, δε σημαινει οτι θα ειναι πιο βαριες για το μπρατσο, γιατι κουρδισες χαμηλοτερα (η δυναμη ειναι αναλογη της συχνοτητας κουρδισματος). Αρα τη βεργα για μενα πρεπει να την κοιταξεις (αν θες)
ετσι κ αλλιως κ οχι επειδη αλλαξες (με αυτον τον συγκεκριμενο τροπο) χορδες.
ΑΝ η κιθαρα σου τωρα παιζει καλα, χωρις τριξιματα κλπ., επειδη οι 12αρες σε ντο ειναι σαν 9,5αρες σε Ε, ισως να μη χρειαζεται να ασχοληθεις με τη βεργα καν, για τοση λιγη διαφορα..
2) αυτο που ΠΡΕΠΕΙ να κοιταξεις ειναι το intonation. Αν προσεξεις, τα βαγονακια στη γεφυρα καθε χορδης δεν ειναι στην ιδια ευθεια. Αυτο γιατι χορδες διαφορετικου παχους εχουν αλλη συμπεριφορα οταν καμπτονται καθως πατας ενα ταστο. ο κανονας ειναι απλος:
κουρδιζεις, και μετα με το κουρδιστηρι παιζεις στο 12ο ταστο. πρεπει να δεις οτι η νοτα ειναι και αυτη ακριβως κουρδισμενη οπως κ η ανοιχτη χορδη.
Αν >440hz (πιο συνηθες) τοτε φερνεις το βαγονακι της χορδης ΠΙΣΩ. Αλλιως το φερνεις μπροστα
Μπορεις να τσεκαρεις και ψηλοτερα ταστα (πχ 17ο) για ακομα μεγαλυτερη ακριβεια. Αυτο ειναι το intonation.
Κ αφου εξαρταται μονο απ το παχος των χορδων ΠΡΕΠΕΙ να πειραξεις κατι, δεν μπορει..
Καλυτερη αποδοση σ αυτο το θεμα ομως θα χεις αν το μπρατσο ειναι ευθυ εως μια ιδεα λυγισμενο (που πιθανον να ειναι ετσι το δικο σου οπως ειπαμε).
3) Στο περασμα των χορδων τωρα: προτεινω 1 σημειο διαφορετικο απ το βιντεο: αντι για κομπο (το χω επιχειρησει προφανως), να κανεις μια γωνια στη χορδη μολις αυτη βγαινει απ το κλειδι, ομως "ΑΝΤΙΘΕΤΑ" απ την φορα κουρδισματος! Δηλαδη και στα πανω και στα κατω κλειδια της κιθαρας σου, κανοντας τη γωνια η χορδη να κοιταει προς το υπολοιπο headstock κ εξω απ την κιθαρα (αν υποθεσουμε οτι το περασμα γινεται καθετα οπως στο βιντεο). Και προσεξε επισης οι οποιες στροφες των χορδων στα κλειδια να μην αλληλο-πατιουνται! Να ειναι σπειρωτα!
Παντως πρεπει και μονος σου να ψαξεις τα 2 θεματα (intonation, truss rod), και φυσικα δεν ειναι τιποτα να τα μαθεις!
*Βαλε ernie ball not even slinky (12-56) (το βρισκεις ευκολα) αλλα αντι για την 24αρα (3η απο κατω) βαλε 22αρα (Plain παντα)!
