Στο 33,41 Zeitgeist 1, παρουσιαζει τον απολογητη και μαρτυρα του αρχεγονου χριστιανισμου Ιουστινο, να ομολογει ότι «δεν υπαρχει διαφορα αναμεσα σε αυτά που πιστευομε εμεις (εννοει τους πρωτους χριστιανους) περι Ιησου Χριστου και αυτά που πιστευετε εσεις (εννοει τους παγανιστας) περι των υιων του Δια.»
Ο ισχυρισμος ότι η κοινοτης των πρωτων χριστιανων δεν φερει κατι καινουργιο σε σχεση με την αρχαια πιστη των ειδωλολατρων, δηλ. ότι ο Ιησους δεν διαφερει από του υιους του Διος, είναι ισχυρισμος των παγανιστων της εποχης του Ιουστινου (2ος αιωνας μ.χ.) τον οποιον επαναλαμβανει και υπενθυμιζει ο Ιουστινος, πλην ο αφηγητης της ταινιας εξαπατωντας τον ακροατη παρουσιαζει τον ισχυρισμο ως ιδια πιστη του Ιουστινου και κατ’ επεκταση των πρωτων χριστιανων.
Για να καταλαβετε, βουλευτης της αντιπολιτευσης σε ομιλια του αναφερει και επαναλαμβανει το προγραμμα της κυβερνησης, δημοσιογραφος παρουσιαζει αποσπασματα της ομιλιας με τετοιο τροπο ώστε να φαινεται ότι ο βουλευτης της αντιπολιτευσης συμφωνει και αποδεχεται το προγραμμα της κυβερνησης, πραγμα όμως αναληθες.
Ο Ιουστινος λεει : πιστευομε σε δημιουργο, (εσεις οι ειδωλολατρες) αναφερετε τον Πλατωνα δηλ. ότι και ο Πλατων αυτό εδιδασκε χωρις να υπαρχει διαφορα στις δυο διδασκαλιες, εμεις λεμε θεος πυρ αναλισκον και οι Στωικοι διδασκουν εκπυρωσην γενεσθαι, εμεις δεν προσκυναμε χειροτεχνηματα δηλ. εργα των χειρων του ανθρωπου και ο κωμικος Μενανδρος τι άλλο λεει από αυτό ;; δηλ. ο Μεναδρος δεν λεει ότι δεν είναι σωστο να προσκυνα καποιος το σκευαζομενο και να το θεωρει μειζων του δημιουργου ;; λεμε Ιησους Χριστος ανεστη αλλα ουτε σ’ αυτο υπαρχει διαφορα με τους υιους του Διος.
Όλα αυτά ο Ιουστινος τα αναφερει σαν λεγομενα των παγανιστων, ο δε αφηγητης της ταινιας τα παρουσιαζει σαν λεγομενα του Ιουστινου.
Τι ανακριβειες και απροσεξιες, εδώ εχομε να κανομε με λεσχη πλαστογραφιας, κηπο σκουπιδιων.
--------------------------------------------------------
Το κειμενο και η μεταφραση στο βιντεο,
And when we say also that the Word, who is the first-birth of God, was produced without sexual union, and that He, Jesus Christ, our Teacher, was crucified and died, and rose again, and ascended into heaven, we propound nothing different from what you believe regarding those whom you esteem sons of Jupiter.
«Όταν λεμε πως ο Ιησους Χριστος ο δασκαλος μας, γεννηθηκε χωρις σεξουαλικη ενωση, σταυρωθηκε πεθανε και αναστηθηκε και ανεβηκε στους ουρανους, δεν εννοουμε τιποτε διαφορετικο, από αυτά που πιστευετε γυρω από αυτους που τιματε σαν γυιους του Δια»
Το αρχαιο κειμενο,
«Τω δε και τον λογον, ο εστι πρωτον γεννημα του θεου, ανευ επιμιξιας ημας γεγεννησθαι, Ιησουν Χριστον τον διδασκαλον ημων, και τουτον σταυρωθεντα και αποθανοντα και ανασταντα ανεληλυθεναι εις τον ουρανον ου παρα τους παρ’ υμιν λεγομενους υιους τω Διι καινον τι φερομεν»
Το «επιμιξιας» το μεταφραζει sexual union, σεξουαλικη ενωση, διοτι αγραμματος που είναι, των εντυπωσεων προαγεται, επιμιξια σημαινει συνουσια οι αρχαιοι δεν ειχαν sexual, ζωον ειχαν, sexual όχι.
-----------------------------------------------------
Η αυλαια ανοιγει με σαχλαμαρα περιωπης, θορυβωδης κατρακυλισμος φερεται επι την αβυσσον, καταθλιπτικως τα καταχθονια περιβαλλουσα φωνη ψοφουσα αποκαλυπτει «Πνευματικοτης σημαινει, ενασχοληση με διαισθηση», πνευματικοτης (spiritualismus) σημαινει ότι το αληθες ον, αυτό το οποιον υπαρχει πραγματικα, είναι κατι το πνευματικον, ενώ τα σωματικα και υλικα είναι μονον παραστασεις αυτης της πνευματικης ουσιας, προκειται για δογμα της μεταφυσικης, το αντιθετο δογμα είναι ο υλισμος.
«Η θεια αρχη θεωρει καποια συγκεκριμενη πραξη δυσαρεστη…» φαινεται πολύ στενοχωρημενος ο καημενος, φαινεται ποσο τον δυσαρεστει η θεια αρχη, (μηπως προβαλει δικες του σκεψεις τις οποιες θεωρει θεια αρχη ;;
«Καποια ορισμενη πραξη θεωρειται ικανοποιητικη για το θειο….» εδώ θεωρει πραξη ικανοποιητικη για το θειο, προηγουμενως θεωρει πραξη δυσαρεστη αλλα δεν αναφερει δυσαρεστη για ποιον.
«Αυτό που πραγματικα είναι σημαντικο, είναι το Εδώ και Τωρα.» Εννοει αυτά που χανονται και από τα οποια δεν μενει τιποτα.
«Αυτό δεν είναι πληρης εμπιστοσυνη στην τωρινοτητα, αυτό που οντως βιωνεται Τωρα», η εννοια της τωρινοτητος είναι κενολογια, ανευ περιεχομενου, προσπαθει να ταυτισει την «τωρινοτητα» με το μηδεν, τωρινοτης=μηδενικοτης, στην πραγματικοτητα κατω από την κακοτεχνη εννοια της τωρινοτητος, εδρευει το προσωρινον και προσκαιρον περιγελαστον, το περαστικον και απολλυμενον.
Γενικως το βιντεο αυτό χρειαζεται κριτικη ανασκοπηση, όχι παθητικη αποδοχη.