θα ξεκινησω αναποδα..
Ένα άλλο θέμα που θα ήθελα πάρα πολύ να ξέρω την γνώμη σου, είναι το εξής:
Εκεί πάσχει η Παλαιοκώσταινα. Στην απουσία δυνατότητας ελέγχου των οργάνων που ασκούν βία από τον οποιοδήποτε πολίτη.
Αναλύω: τα όργανα που ασκούν βία τα διαχειρίζονται συνήθως καρεκλοκένταυροι (= δημόσιοι υπάλληλοι σε θέσεις κλειδιά) οι οποίοι ερμηνεύουν τους νόμους κατά το πως θέλουν, επικαλούμενοι το δικαίωμά τους στην υποκειμενικότητα, είτε από ευθυνοφοβία είτε για να εξυπηρετήσουν διάφορα συμφέροντα. Δεν νομίζεις ότι σ' αυτό πρέπει κατ' αρχήν ν' αντισταθούμε?
Σ' αυτήν την περίπτωση οι μολότωφ δεν βοηθούν, μάλλον ενισχύουν αυτήν την "βεβαιότητα" για την ανάγκη "προσωπικής" ερμηνείας.
..για να σου πω την αληθεια δεν ειμαι σιγουρος αν καταλαβα 100% την ερωτηση..θα σου απαντησω σε αυτο που καταλαβα , αλλα αν ειναι ασχετο με αυτο που με ρωτησες πες το μου...
λοιπον οπως ειπα και πριν νοιζω οτι η βια ειναι βασικο συστατικο καθε μορφης κοινωνικης οργανωσης.Δεν θα μπορεσει να υπαρξει ποτε κοινωνια απαλλαγμενη απο την βια (φυσικη ή μη).Αυτο ειναι κατι το αναποφευκτο...απο την στιγμη που κοινωνια=οργανωση=κανονας-> αναγκη "επιβολης" του κοινωνικου κανονα=βια....1 το κρατουμενο.
τωρα οι κοινωνιες μας , ή γενικοτερα οι δομες μας για να κανουν πιο ανεκτη την "δικτατορια" τους πανω στο ατομο
εχουν φορεσει μια μασκα ραμμενη απο ιδεολογικα κουρελια ...
ετσι εχουν (θεωρητικα μονο) δεχθει αρχες και αξιες (ισοτητα , ελεθυερια , δημοκρατια , ισονομια , σεβασμο στην ανθρωπινη ζωη κτλ) για να καμουφλαριστουν και να μας την φερουν απο πισω...
το γεγονος αυτο ομως δε σημαινει πως αλλαζει η ουσια του ολου πραγματος και εδω , η αντιφαση ειναι προφανης.
εχουμε μια κοινωνια που ξερει πολυ καλα πως δεν μπορει να επιβιωσει χωρις την βια , αλλα που υποκριτικα κανει οτι την αρνειται...
και η βια ειναι το υπεροπλο της κοινωνιας..δεν χρησιοποιειται με μετρο...η βια ειναι ο κανονας..ειναι ο λυκος που δεν αφηνει ΚΑΝΕΝΑ προβατο να φυγει απο το μαντρι...
αυτο ομως δεν θα το αντεχε ο "πολιτισμικος εγωισμος"¨μας....
ετσι εχουμε τον ελεφαντα μεσα στο σαλονι του φοραμε το σεμεδακι και κανουμε πως ειναι τραπεζι...
η νομοθεσια ή αν θες το συστημα διαχειρισης των οργανων που ασκουν την βια ειναι αυτο το σεμεδακι...
ραψαμε ενα συστημα διαχειρισης που να ταιριαζει θεωρητικα
στις συγχρονες αξιες μας για να κοιμομαστε ησυχοι και ας ξερουμε οτι ολο αυτο ειναι απλως ενα γελοιο κολπο καθως αν
η βια δεν ασκειται τρελα , αλογα και αμετρα τα προβατα κινδυνευουν να χαθουν...η κοινωνια ειναι απολυτη , ο κανονας της ειναι η βια και για αυτο ασκει την βια με τροπο απολυτο...
για να ξεπεραστει αυτο το εποδιο , δηλαδη να εξυπηρετειται η βια παρακαμπτοντας τους ιδεολογικους φραγμους ΟΛΑ τα συστηματα ελεγχου της ασκησης βιας ειναι σαθρα..
καρεκλοκενταυρους που χειριζονται τον νομο οπως γουσταρουν
και "ανεγκεφαλους" που κανουν καταχρηση του θα βρεις παντου , οχι μονο στην Ελλαδα...και αυτοι ειναι "χησιμοι" (μην παρεξηγηθω , καταλαβαινεις με ποια εννοια το λεω..)2ο κρατουμενο
οχι ονο στην Ελλαδα , αλλα παντου ο πολιτης ειναι αποκωμενος απο τον νομο.Ο εφιαλτης του Καφκα!!
ο νομος , η δικαιοσυνη , η ασκηση της βιας ειναι συστατικα της εξουσιας , και η εξουσια δεν εχει αποδωθει ποτε πραγματικα στον πολιτη.ΔΗΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΞΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
η κοινωνια ειναι ενα συνολο που για να επιβιωσει πρεπει να κινηθει σε μια συγκεκριμενη κατευθυνση..αν μοιρασεις την εξουσια στις συνιστωσες του συνολου αυξανεις τους βαθμους ελεθεριας του καθε ατομου και κατα συνεπεια κινδυνευεις να
αποκλινεις απο το "ιστορικο σου πεπρομενο"..και αυτο ειναι κατι που καια κοινωνια δεν επετρεψε ποτε να γινει...30 κρατουμενο..
για να κανω μια σουμα ...
1.η κοινωνια χρειαζεται την βια
2.φτιαχνει "σκοπιμα" σαθρα συστηματα ελεγχου της βιας
3.φοντιζει να ενει ο πολιτης μακρια απο τα συστηματα αυτα..
παντου και παντα...μπορει να αλλαζει ο τροπος αλλα η ουσια (νομιζω) ειναι παντου και παντα αυτη...
Δεν έχω να προσθέσω κάτι επί της ουσίας Ρακένδυτε. Μόνο το ότι η ηθική δεν προσδιορίζεται από εμένα κι από εσένα αλλά από όλους μας. Όταν πχ η μεγάλη πλειονότητα των σεξουαλικά ενεργών αρσενικών και αρκετών θηλυκών βρίσκει την ευχαρίστηση στο αγοραίο σεξ δοσμένο από θύματα δουλεμπορίου, αυτή είναι η ηθική μας επί του θέματος, ανεξάρτητα από το τι λέμε.
Παρόλ' αυτά υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα που φέρει τον αντίλογο επί της κρατούσας ηθικής. Αυτοί μπορεί να αποτελέσουν τον πυρήνα ώστε να προσαρτηθούν και άλλα άτομα γύρω της. Σαφώς και δεν πρέπει να δυσαρεστηθούν εάν δεν βρουν μιμητές ή επικροτητές, μπορεί να σημαίνει ότι αυτή δεν είναι η τάση που αποδίδει το συμφέρον του συνόλου για την συγκεκριμένη εποχή, κάτι που δεν μπορεί να κριθεί απολύτως αντικειμενικά στο παρόν χρονικό πλαίσιο.
Έτσι παρόλο που δεν συμφωνώ σε καμμία περίπτωση στο να σωπαίνεις και να παύεις να ενεργείς επίσης δεν συμφωνώ με την προσπάθεια να επιβάλεις με την βία τις απόψεις σου. (Η γενική δηλώνει γενικότητα, μην νομίζεις ότι μιλώ προσωπικά
)
να σε ρωτησω ομως κατι?τι νομιζεις οτι ειναι αυτο που πραγματικα διαμορφωνει και εξελισσει την ηθικη??
ενας πυρηνας φωτισμενων και προοδευτικων ατομων που πορουν να δουν πιο μακρια απο την εποχη τους ή κατι αλλο?
"Έτσι παρόλο που δεν συμφωνώ σε καμμία περίπτωση στο να σωπαίνεις και να παύεις να ενεργείς επίσης δεν συμφωνώ με την προσπάθεια να επιβάλεις με την βία τις απόψεις σου. (Η γενική δηλώνει γενικότητα, μην νομίζεις ότι μιλώ προσωπικά

)"
συμφωνω!!
και πιστευω ακομα πως η κοινωνια σε ωθει στην βια για να σε κερδισει!για να σε υποταξει στην λογικη της..απλα αυτο που προσπαθησα να πω και δεχομαι οτι μπορει να μην το εξηγησα καλα ειναι οτι ειναι υποκριτικο να καταδικαζουμε την βια των μολοτοφ διαχοριζοντας την απο την βια του κρατους.βια η μια βια και η αλλη.
και επισης πως (απο οσο πορω να ξερω με την λιγη εμπειρια ζωης που εχω) αυτοι που καταφευγουν στην βια των μολοτοφ ειναι κατακανονα ανθρωποι που η κοινωνια μας εχει στησει στο περιθωριο και πως πριν τους δικασουμε θα επρεπε πρωτα να προσπαθησουμε να τους κατανοησουμε..θεωρω οτι κανεις δεν εχει γεννηθει με αρχες και επιπεδο..μπορει καποιος να ειναι αδικημενος και παρολαυτα να μην κατεφυγε ποτε στην βια , αλλα αυτο ισως να σημαινει οτι εχει ια ορφωση (ε την ευρυτερη εννοια) που καποιοι αλλοι δεν ειχαν η την αγαπη που καποιοι αλλοι δεν ειχαν...θεωρω πως οποιοσδηποτε ανθρωπος υπο διαφορετικες συνθηκες θα μπορουσε να ειναι στην θεση του οποιουδηποτε...
@ipea
φυσικα και αξιζουν καθε σεβασμο οι ανθρωποι που παλεψαν για εμας..ομως εχω πολλες ενστασεις για τα αλλα που λες...