Όποιος πχ δεν ακούει διαφορές επιλέγει κόντρα πλακέ και είναι happy.
βασικα διαφωνω,το υποκειμενικο δεν ειναι κριτηριο ποιοτητας.εγω μιλαω για αντικειμενικη ποιοτητα ηχου.και σιγουρα υπαρχει,αλλα το θεμα ειναι οχι να μιλησουμε με αριθμους αλλα με επιστημη.και εννοω πως επηρεαζουν τα ξυλα τα ηλεκτρικα οργανα.Αυτο που συμβαινει σε μιε κλασσικη κιθαρα πχ ειναι οτι το καπακι παιζοντας μια νοτα συντονιζει μια συχνοτητα και παρεα με αυτην συντονιζονται οι αρμονικες που σαν συνολο με αναλυση fourier παιρνουμε τον ηχο που ακουμε.Δηλαδη ο ηχος απο το χτυπημα μιας νοτας ειναι το αθροισμα των επιμερους αρμονικων της..οκ
αλλα στα ηλεκτρικα οργανα χωρις καπακι δεν μπορουμε να ελεγχουμε τις περιοχες συντονισμου ωστε να "πειραζουμε"τις επιμερους αρμονικες ωστε να διαμορφωνουμε το τελικο ηχοχρωμα.αυτο κανουν οι μαγνητες..απλα βασιζονται σε ομορφη πηγη ηχοχρωματος να "γκαζωσουν".
η ερωτηση μου ειναι αν τελικα τα ξυλα παιζουν ρολο μονο στα καθαρα που βγαζει μια ηλεκτρικη.
αν ξερει κανεις.....
Εξ'αρχης να διαφωνίσω με την λογική σου (φιλικά!) . Στον ήχο πιστεύω ότι δεν υπάρχει αντικειμενικότητα . Οταν ένας ήχος ταιριάζει στα αυτία σου , τότε όσοι "ειδικοί" να σου πουν ότι ο ήχος δεν είναι καλός κτλ , μάλλον δεν πρόκειται να σου αλλάξει και πολύ την γνώμη .
Αντικειμενικότητα μπορεί να υπάρχει στο κατα πόσο ένα όργανο είναι καλοφτιαγμένο, προσεγμένο από τον παραγωγό, μπορεί να υπάρχει πχ στο κατα πόσο μια κιθάρα είναι "γρήγορη" , ή στην χρειά του ήχου (ατακα - όγκος ) .
Ομως κάτι τέτοιο πιστεύω ότι δεν ισχύει στο γούστο του καθενος ...
Πέρα από αυτά , το ξύλο μετράει πολύ σε ένα όργανο είτε ηλεκτρικό είτε ακουστικό . Ο ήχος προκαλείται από ένα σύνολο ταλαντώσεων των χορδών και του σώματος του οργάνου , άρα είναι προφανές ότι ο τρόπος που ταλαντώνεται ένα μέρος του οργάνου (και αυτός ο τρόπος διαφέρει από ξύλο σε ξύλο) επηρεάζει τον ήχο .
Με μερικούς φίλους (ο ένας από αυτούς είναι οργανοποιός με μεγάλη εμπειρία σε παραδοσικά όργανα) πριν λίγο καιρό ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ένα κρητικό λυράκι ( λίγο διαφορετικό και πιο εύκολο στη κατασκευή από την κλασική κρητική λύρα ) . Το ξύλο που χρησιμοποιήσαμε δυστυχώς δεν θυμάμαι ακριβώς τι ήταν

έχω την εντύπωση ότι ήταν μαύρη βελανιδιά,μουριά τέσπα . Αυτό το ξύλο λοιπόν ο οργανοποιός που το φερε το χε πάρει ... από ένα παλιό έπιπλο

Ηταν βέβαια φοβερό σύμφωνα με τα λόγια του .
Επίσης το σχήμα (ειδικά στα ακουστικά και λιγότερο στα ηλεκτρικά ) επηρεάζει τον ήχο .
Στις ηλεκτρικές κιθάρες τα 2 ακραία παραδείγματα είναι η strat και η lespaul . Δεν υπάρχει καλύτερη ή χειρότερη μεταξύ των 2 , η μία έχει εντελός διαφορετικό ήχο από την άλλη ακόμα και ίδιους μαγνήτες να βάλεις λόγω σχήματος , ξύλου και σχεδιασμού γενικά . Πραγματικά πιστεύω ότι αν δείξες σε κάποιον, που δεν έχει και πολλές γνώσεις ή εμπειρία σε αυτά τα θεματα, τα πλήρη στοιχεία της μιας και της άλλης , παίζει να νομίσει ότι είναι 2 διαφορετικά όργανα .