Πιστεύω πως το πρόβλημα έγκειται αρχικά στο να καταφέρει κάποιος να δημιουργήσει ένα συχνοτικό φάσμα, δηλαδή ένα γράφημα με άξονες τις συχνότητες (Hz) στον xx' και την ένταση του ήχου (db) στον yy'.. Όταν κάποιος παίρνει μια κιθάρα και παίζει, δεν μπορεί εύκολα να δημιουργήσει αυτό το συχνοτικό φάσμα για τον εξής λόγο: Ας πούμε ότι παίζει μια ΛΑ ελάσσονα συγχορδία.. Οι συχνότητες που θα το υποδείξει ένα spectrum analyzer θα κυμαίνονται στο +/-100Hz πάνω στα 440Ηz (η συχνότητα της Α4) οπότε και θα θεωρήσει ότι η κιθάρα του εκπέμπει μια κωδωνοειδή κατανομή με κορυφή στα 440Hz, το οποίο φυσικά είναι λάθος.. Αν αργότερα παίξει μια Ντο μείζονα, το spectrum analyzer θα του δώσει μια κωδωνοειδή κατανομή με κορυφή στα 523Hz (η συχνότητα της C5).. Αν παίξει κάτι απροσδιόριστο, το analyzer θα του υποδείξει τυχαίες ενδείξεις ανάλογα με τις νότες που παράγει ο κιθαρίστας.. Επομένως δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να σχηματίσει το συχνοτικό φάσμα της κιθάρας του μόνο από λίγα samples.. Αν δείτε και τα "eqμετρα" που μπαίνουν σε μερικούς ενισχυτές θα παρατηρήσετε ότι τα jumps που κάνουν και οι ενδείξεις που δίνουν δεν είναι σταθερά αλλά εναλλάσσονται μεταξύ των στιγμών ενός κομματιού και δη περισσότερο μεταξύ των κομματιών..
Τι μπορεί να κάνει κάποιος σε μια τέτοια περίπτωση.. Πιστεύω ότι μια καλή προσέγγιση αυτής της ιδέας είναι το trial 'n' error.. Στην αρχή βάζεις ένα eq plug-in τουλάχιστον 20 καναλιών και επιλέγεις την flat κατανομή.. Μετά ο καθένας ανάλογα με τα γούστα του θα καταλήξει "παίζοντας" με τις συχνότητες, μπουστάροντας μερικές και αδυνατώντας κάποιες άλλες, σε μια κατανομή.. Αυτήν την κατανομή μπορεί μετά να την εφαρμόσει σε όλα τα όργανα του κομματιού, αν και νομίζω ότι πιο σωστό είναι να κάνει κάτι τέτοιο στο mastering και όχι στη μίξη.. Εάν κατά τη μίξη, δεν ακολουθηθούν κάποιοι βασικοί συχνοτικοί κανόνες τότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι και το πιο εύηχο.. Απεναντίας, αν η μίξη είναι ισορροπημένη, και στο mastering επηρεάσουμε συχνοτικά όλα τα όργανα all together, τότε θα φέρουμε το κομμάτι στα μέτρα μας χωρίς να θάβονται/παραακούγονται ορισμένες συχνότητες που κανονικά θα έπρεπε να τονιστούν/κοπούν στη μίξη..
Ανακεφαλαιώνοντας, πιστεύω ότι το κάθε όργανο ακούγεται καλύτερα σε διαφορετικό εύρος συχνοτήτων και μια απόπειρα να "ευθυγραμμίσεις" όλα τα εύρη των οργάνων δεν νομίζω να αποδειχθεί πετυχημένη.. Γενικά συμφωνώ με lunatic ότι ο ήχος δεν είναι μόνο συχνότητα την οποία μπορεί να σου υποδείξει ένα spectrum analyzer αλλά και άλλες παράμετροι..