Συμφωνώ με την επισήμανση ότι δεν θεωρώ τη βία πρόσφορο μέσο. Υπάρχει και η άρνηση συνεργασίας.Αν όλοι αρνηθούν τη συνεργασία δεν θα υπάρχει κανένας πρόσφορος προς εκμετάλλευση και ο εκμεταλλευτής θα έχει κάνει μία τρύπα στο νερό.
Ποτε, και σε καμια κοινωνια δεν προκειται να υπαρξει απολυτη και καθολικη αποδοχη για κατι. Επομενως αυτη η αρνηση συνεργαιας απο ολους που αναφερεις, αυτο το πραγμα ειναι αυτο που λεμε ουτοπια. Το ιδιο λεγαμε και σε θεματα εκλογων ας πουμε, "αν δεν παει κανενας να τους ψηφισει". Ε αυτο δεν προκειται να συμβει ποτε. Ποτε στην ιστορια δεν συνεβει και ποτε δεν θα συμβει το απολυτο 100% των ανθρωπων να κανει αποκλειστικα ενα πραγμα μονο. Και καλως ή κακως, απο ενα σημειο και μετα, επειδη δεν μπορει να υπαρχει παντου και παντοτε ο διαλογος ή ο συμβιβασμος εξουσιαστων-εξουσιαζομενων θα υπαρξει και βια. Στους περισσοτερους ανθρωπους δεν αρεσει η βια, λογικο ειναι (και λεω στους περισσοτερους γιατι παντοτε θα υπαρχουν και ανθρωποι πολεμοχαρεις), ουτε εμενα μου αρεσει η βια, αλλα αλλο το γεγονος οτι δεν μου αρεσει και αλλο οταν νιωθω αναγκασμενος να την χρησιμοποιησω γιατι δεν μπορω να κανω αλλιως. Το αν ειναι προσφορο ή οχι μεσο, παλι δεν ειναι απολυτο. Πολλες φορες εχει υπαρξει και απολυτως επικερδες μεσω.
Επομενως για να ερθουμε και στο σημερα και να μην θεωριτοκολογουμε μονο στο θεμα της βιας. Κατα την προσωπικη μου αποψη, ειδικα οταν προκειται για ζητημα αντιδρασεις στο υπαρχον καθεστως το κρατος σε φερνει στο σημειο, αν θες πραγματικα να ταρακουνησεις τα πραγματα, να χρησιμοποιησεις βια. Και το γεγονος οτι οντως ταρακουνιεται το συστημα φαινεται απο την εντονη αντιδραση του. Αλλιως θα το προσπερνουσε οπως ακριβως προσπερνα της, σε εβδομαδιαια βαση, πορειες των συμβασιουχων που εχουν φτασει να εχουν και εναν αξιολογο αριθμο ατομων στις συγκεντρωσεις τους αλλα παρ'ολα αυτα το κρατος τους αγνοει επιδεικτικα.
Τωρα το αποτελεσμα της βιας και των οπλων σε ενα ευρυτερο και πιο μακροπροθεσμο φασμα ειναι ενα αλλο ζητουμενο. Δεν μπορεις να προβλεπεις τι αθ συμβει καθε φορα. Μπορεις να παραδειγματιζεσαι απο την ιστορια και τα οσα, πολλα, εχουν συμβει κατα καιρους, με τις ποικιλες και σχεδον παντοτε διαφορετικες καταληξεις, αλλα δεν εισαι σε καμια περιπτωση σε θεση να κανεις απολυτες προβλεψεις.
Και ερχομαι ετσι στο αλλο ζητημα που εχει ανακυψει, το ζητημα της χουντας που αναφερθηκε. Παλι δεν υπαρχει μαθηματικος τροπος με τον οποιο εμφανιζεται μια χουντα. Μπορουμε, να μιλησουμε αν θελουμε για ενα πιο ολοκληρωτικο καθεστως ή για ενα πιο σκληρο καθεστως αλλα ο ορος Χουντα ειναι για τον φασισμο στην ελλαδα. Η για αυτο το εκτρωμα εν παση περιπτωση που ειχαμε στην ελλαδα. Ο φασισμος ηταν στην Ιταλια και ο ναζισμος στην Γερμανια. Και τα 2 καθεστωτα τα τελευταια ειχαν ομοιοτητες ειχαν και διαφορες και, κυριως, ειχα διαφορες στο πως εδραιωθηκε το καθενα. Αλλα δεν ειναι της παρουσης να αναλυσουμε την καθε περιπτωση ξεχωριστα, αλλα το σιγουρο ειναι οτι ακολουθησαν διαφορετικους δρομους, οπως διαφορετικο δρομο ακολουθησε και η χουντα του παπαδοπουλου στην Ελλαδα. Φυσικα δεν λεω οτι ειναι τελειως διαφορετικα πραγματα κιολας, απλα δεν ειναι καλο να φτιαχνουμε κανονες και αιτιοκρατιες και να λεμε οτι "αφου εγινε αυτο, τωρα θα γινει το αλλο".
Και αφου ειπα λιγο για καποια ιστορικα ζητηματα ας ερθουμε και στο σημερα και στο ζητημα των καταληψεων. Το γεγονος οτι οι καταληψεις εχουν γινει συμφυτες με τις καταστροφες ειναι αποτελεσμα της παραπληροφορισεις απο τα ΜΜΕ. Φυσικα και ενιοτε εχουν γινει και καποιες καταστροφες, αλλα αυτο το πραγμα που παρουσιαζεται απο τα ΜΜΕ, οτι καποιοι ταραχοποιει μπουκαρουν και τα κανουν γυαλια καρφια και αναγκαζομαστε εμεις μετα να πληρωνουμε υπερογκα ποσα για την αποκατασταση των ζημιων στα πανεπιστημια απεχει ετη φωτος απο την αληθεια.
Απο κει και περα, η καταληψη σε εναν πανεπιστημιακο χωρο, και δη του κεντρου (γιατι καταληψεις γινονται εκει κατα κυριο λογο) για μενα ειναι κατι θεμιτο αν υπαρχει καποιο σοβαρο κοινωνικο ζητημα. Οπως και οι καταληψεις δημαρχιων αλλα και γενικοτερα των δημοσιων χωρων. Προκειται για χωρους δημοσιους οπου κανοντας καταληψη σε αυτους θα μπορεσεις, πρωτων να ακουστεις, να κανεις τον αλλον να σε προσεξει, δευτερον, ειναι χωροι οπου κινουνται ανθρωποι μεσα και εξω οποτε θα μπορεσεις να πληροφορισεις τον κοσμο για τα αιτηματα σου, να μοιρασεις κειμενα, να γινουν εκδηλωσεις. Τωρα προφανως καποιος θα πει οτι αυτα δεν γινονται. Εδω λοιπον παλι μπαινουν τα ΜΜΕ. Προφανως δεν θα κατσουν τα ΜΜΕ να πουν ποτε για τα απειρα μοιρασματα κειμενων και τις παμπολλες εκδηλωσεις που εχουν γινει σε κατειλημενους χωρους, δεν πουλαει. Μονο επισοδεια και καταστροφες θα αναφερουν, αυτο πουλαει, αυτο θελει το κρατος να προβαλεται, αυτο θα προβληθει. Απο κει και περα, το λεω με καθε σοβαροτητα, πηγαιντε σε μια καταληψη και ζηστε το και μονοι σας αυτο που σας αποκρυπτουν με καθε τροπο, εγω οποτε μπορω λεω αυτα τα οποια βιωνω μεσα σε καταληψεις, αν ο λογος μου δεν θεωρειται αξιοπιοστος τοτε με χαρα να παει κανεις να το διαπιστωστει και μονος του.
Και αν ποτε φτασουμε στο σημειο συμβασιουχοι να κανουν καταληψη σε πανεπιστημιακιο χωρο, να ειστε σιγουροι οτι θα ειμαστε κοντα σε γεγονοτα παρομοια με του δεκεμβρη.
Τωρα για τους Χρυσαυγιτες. Το ασυλο ειναι ενα κεκτοιμενο δικαιωμα της κοινωνιας που εχει κερδηθει με αγωνες και αιμα. Και σιγουρα οχι με αιμα φασιστων. Στο 99,9% των περιπτωσεων οι χρυσαυγιτες και γενικοτερα οι φασιστες, δεν εκφραζονται μεσα στο πανεπιστημιο. Πρωτον γιατι σε εναν χωρο που διακινουνται ιδεες ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ιδεες ριζοσπαστικες και ιδεες προοδευτικες, θα ηταν αδυνατον και στους ιδιους να υπαρξουν. Αυτοι μιλανε για καθεστος ανελευθερο, για ιδεες ρατσιστικες, περι ανωτεροτητας καποιων ανθρωπων πανω σε αλλους και τετοια. Ετσι, αν μιλαγαν και η αντιδραση θα ηταν μεγαλη (λεκτικα οχι με βια) και φυσικα αποστομωτικη αλλα και οι ιδιοι θα αυτοανερουνταν. Δευτερον, οι φασιστες αδιαφορουν για τα πανεπιστημια και το ασυλο, αυτο που τους ενδιαφερει στην πραξη (και το δειχνουν σε σταθερη βαση) ειναι να μαχαιρωσουν αριστερους, αντιεξουσιαστες και μεταναστες και να γραψουν κανενα συνθημα για να φυγουν οι ξενοι απο την ελλαδα. Το βασικοτερο ομως ειανι το πρωτο που ανεφερα. Οι ιδιοι οι φασιστες δεν μπορουν να υπαρξουν μεσα σε εναν χωρο οπου διακινουνται ιδεες γιατι αυτο το οποιο λενε αυτοματα αναιρειται σε εναν τετοιο χωρο.
Εγραψα παρα πολλα. Θα μπορουσα να γραψω αλλα τοσα ειναι η αληθεια αλλα πιστευω οτι ηδη εγινα κουραστικος. Θα συνεχισω και με αλλα οσο προχωραει η συζητηση, συγνωμη για την εκταση.