Το κουρδισμα, οποιο κι αν ειναι αυτο, εφοσων εφαρμοζεται σε ολες τις χορδες (δλδ ολες οι χορδες να πεσουν 1 η Χ ημιτονια ή αντιθετα να ανεβουν ημιτονια) δεν επιρεαζει ουσιαστικα σε τπτ το παιξιμο της κιθαρας. Δεν εχεις να μαθεις καινουριες θεσεις στην ταστιερα... Εκει που πριν με standard tuning επαιζες ΜΙ τωρα με 1 τονο κατω κουρδισμα, σαν νοτα θα ακουγεται ΡΕ, αλλα σαν θεση πανω στην ταστιερα θα ειναι η ιδια με πριν.
Εαν παιζεις μονος σου, κανενα προβλημα, οπως επαιζες και πριν θα παιζεις και τωρα. Αν παιζεις "παρεα" με καποιο backing track ή απλα με καποια ηχογραφηση (πχ αν παιζεις συνοδεια καποιο αγαπημενο σου cd) που ειναι σε standard κουρδισμα, τοτε θα εχεις θεμα γιατι στις ιδιες θεσεις παιξιματος θα βγαζεις αλλη νοτα. Με μπαντα παλι, το λογικο ειναι ολοι να ειναι κουρδισμενοι το ιδιο, αρα ολοι πχ θα κουρδισουν σε D και οχι σε E. Ξανα κανενας δεν εχει προβλημα. Οποτε ουσιαστικα το μονο σου θεμα ειναι αν παιζεις συνοδεια με καποιον αλλο ή με καποιο cd κτλ που παιζει σε standard κουρδισμα. Ακομα και για αυτο υπαρχουν τροποι αντιμετωπισης, απο πειραγμα του pitch shift του κομματιου που παιζει για να το φερεις σε D πχ, μεχρι απλα να εχεις μια φτηνη δευτερη κιθαρα με μονιμα standard κουρδισμα.
Οσως αφορα το θεμα των χορδων, σκεψου το ως εξης:
Οσο χαμηλωνεις κουρδισμα, ουσιαστικα χαλαρωνεις τις χορδες. Εχεις πιο μπασσο ηχο μεν, αλλα ταυτοχρονα επειδη οι χορδες χαλαρωνουν, απο την μια γινονται πιο ευκολες στα bends (μιας και δεν ασκειται πανω τους η ιδια ταση με πριν αφου ειναι πιο χαλαρες τωρα), αλλα απο την αλλη αυτο το χαλαρωμα τις κανει και πιο ευπαθης στο να τις χτυπας με δυναμη και να ακουμπανε στην ταστιερα, να κανουν buzz θορυβο και σε extreme περιπτωσεις πολυ χαμηλου κουρδισματος, να ΧΑΝΟΥΝ ογκο (ηχητικα) και οχι να κερδιζουν ογκο, γιατι αυτη η χαλαροτητα που λεω πιο πανω, μεταφερεται και στον ηχο... Οι πιο μπασσες νοτες ναι μεν θα ηχουν πιο μπασσες απο πριν (πιο χαμηλες), αλλα δεν θα εχουν σφιχτο μπασσο, αλλα ενα αρκετα εντονο loose feel, πραγμα που ειναι αδιανοητο για πχ metal φαση που θες σφιχτα μπασσα, να μην boomαρουν τα palm mutes κτλ.
Εκει η λυση ειναι, ταυτοχρονα με το χαμηλοτερο κουρδισμα, να ανεβαζεις αναλογα και το παχος των χορδων. Πχ αν παιζεις με standard κουρδισμα και 10αρες χορδες και θες να πας σε D ή σε C#, τοτε ειναι καλυτερα ταυτοχρονα με το κουρδισμα να αλλαξεις και χορδες (και setup βεβαιως βεβαιως) απο 10αρες σε 11αρες. Γιατι; Γιατι οτι χασεις εξαιτιας του χαμηλοτερου κουρδισματος (χαμηλοτερη ταση στην χορδη, loose feel κτλ) θα το αναπληρωσεις με το μεγαλυτερο παχος χορδων. Ετσι θα εχεις τα + του χαμηλοτερου κουρδισματος , περιοριζοντας ομως τα οσα αρνητικα αυτο φερνει... Αν δεν το κανεις αυτο, και ειδικα αν παιζεις με δυναμη και γρηγορα, θα δεις οτι ο ηχος σου θα ειναι muffled, λασπωμενος, τα μπασσα δεν θα ακουγονται σωστα, οι χορδες θα τασταρουν ευκολα ενω και το γενικο κουρδισμα θα ειναι ενα θεμα, γιατι αν πατας με δυναμη τις χορδες πανω στην ταστιερα θα ειναι πολυ πιο ευκολο να τις βγαλεις out of tune καθως παιζεις (σε σχεση με πριν που ειχες standard κουρδισμα).
Εγω πχ, επαιζα παλια με standard κουρδισμα και μικτο σετ με τις 3 μπασσες χορδες να ειναι απο 10 σετ και οι 3 καντινι απο 9 σετ.
Τα τελευταια χρονια παιζω μονιμα σε Eb (που με την προσθηκη του d-tuna που εχω, κανει την ΜΙ μπασσα να πεφτει σε Db) και τις εχω κανει ολες 10αρες. Τον τελευταιο καιρο ομως σκεφτομαι να αλλαξω τις 2 μπασσες χορδες με 11αρες για ολους τους λογους που ειπα πιο πανω.
Τελος να σου πω, οτι για αρκετα χαμηλα κουρδισματα, για να παρεις σωστο αποτελεσμα, θα πρεπει να εχεις και αντιστοιχο ενισχυτη/ηχειο... Μην περιμενεις πχ με εναν με 10αρι ηχειο να παρεις καλο αποτελεσμα με C κουρδισμα, γιατι πολυ απλα το 10αρι ηχειο δεν μπορει να "φτασει" τοσο χαμηλα σε αποδοση Hz ωστε να βγαλει σωστα και "πειστικα" αυτες τις συχνοτητες. Οποτε ή θα παραμορφωνει (με ασχημο τροπο) ή απλα δεν θα βγαζει τις αυτες συχνοτητες καν. Ακομα κι ο ενισχυτης παιζει πολυ σημαντικο ρολο, γιατι αλλο να εχεις εναν ενισχυτη που σχεδιαστηκε για να εκμεταλλευται χαμηλα κουρδισματα (πχ Bogner Uber) και αλλο να εχεις εναν που σχεδιαστηκε για standard κουρδισμα. Γιατι ειναι αλλο ο 1 και αλλο ο αλλος; Γιατι απλα σχεδιαστηκε ετσι η προενισχυση του και η ενισχυση του, ωστε να αποκρινεται σωστα ο ενισχυτης στις "ζητουμενες" συχνοτητες χωρις να παραμορφωνει, χωρις να μπουκωνει η προενισχυση κοκ...