Eαν εχεις σκοπο να χρησιμοποιησεις πεταλιερα modelling, η καλυτερη λυση θα ηταν να παρεις εναν ενισχυτη/ηχειο που να ειναι frfr (full range flat response). Αυτοι οι ενισχυτες/ηχεια εχουν ηχητικη καλυψη ολου του φασματος και δεν χρωματιζουν τον ηχο οπως ενας συμβατικος ενισχυτης κιθαρας, που αναλογα τον κατασκευαστη χρωματιζει συγκεκριμενες περιοχες κτλ. Γιατι το θες αυτο με μια πεταλιερα/προενισχυτη modelling; Πολυ απλα γιατι αυτα τα μηχανηματα ηδη "εξομοιωνουν" διαφορους ενισχυτες, καμπινες ηχειων και μικροφωνα (μπροστα απο αυτες τις virtual καμπινες ηχειων) ωστε σε περιπτωση που παιζεις κατευθειαν πανω σε κονσολα ειτε για Live ειτε για ηχογραφηση, να παιρνεις τον (υποτιθεται) "αυθεντικο" ηχο του καθε ενισχυτη που εξομοιωνει η καθε πεταλιερα, σαν να ειχες μπροστα σου τον ενισχυτη αυτον μαζι με την αντιστοιχη καμπινα του και μπροστα της ενα μικροφωνο.
Αυτο που οι περισσοτεροι αγνοουν, ειναι οτι ενα modelling μηχανημα δεν προσπαθει απλα να εξομοιωσει εναν ενισχυτη, αλλα το πως θα ακουγοταν αυτος ο ενισχυτης με την ταδε καμπινα και ενα μικροφωνο μπροστα ΜΕΣΑ ΣΤΟ CONTROL ROOM ενος studio (δλδ ο ηχογραφημενος ηχος) και ΟΧΙ πως θα ακουγοταν ο ενισχυτης αυτος μεσα στο LIVE ROOM (δλδ ο ηχος in the room). Αυτο εχει τεραστια διαφορα στον ηχο και θα το καταλαβεις αν συγκρινεις τον ηχο ενος ενισχυτη που εισαι μπροστα του και παιζεις, τον ακους και τον "νιωθεις", με τον ηχο του ιδιου ενισχυτη με τις ιδιες ρυθμισεις κτλ αλλα αν τον παιζεις και τον ακους μεσα απο το control room μεσω των monitor του studio. Στην πραγματικοτητα τα modelling μηχανηματα προτιστως αυτο το κενο καλυπτουν... Να μπορεις να κανεις ηχογραφησεις και να παιζεις direct\ χωρις να χρειαζεσαι καμπινες, μικροφωνα (που η τοποθετηση τους για να παρεις διαφορους ηχους ειναι ολοκληρη επιστημη) και ολα αυτα με το να παιζεις μεσα στο control room διπλα στον ηχοληπτη, ακουγοντας ταυτοχρονα ακριβως τον ηχο που ηχογραφειται την στιγμη που παιζεις, οχι μεσω ακουστικων αλλα σε κανονικη ενταση απο τα Monitors του studio. Το ιδιο ισχυει και για live χρησεις... Δλδ αντι να χρησιμοποιεις ενισχυτη, καμπινα, μικροφωνο και μετα το σημα να πηγαινει στην κονσολα, εχεις απλα ενα καλωδιο που παει στην κονσολα και ολα τα υπολοιπα τα αναλαμβανει το modelling μηχανημα.
Με βαση λοιπον ολα αυτα, αν θες να εκμεταλλευτεις τα καλα ενος τετοιου μηχανηματος στο μεγιστο, τοτε καλο ειναι να συνδεεις τετια μηχανηματα μονο πανω σε frfr ενισχυτες. Γιατι; Γιατι αλλιως ειναι σαν να παιρνεις τον ηχο ενος πχ Marshall JCM 800 με μικροφωνο και μετα να τον στελνεις να ενισχυθει σε εναν αλλον ενισχυτη (πχ εναν fender champ) και ΜΕΤΑ να ακουσεις τον τελικο ηχο. Αυτο σημαινει οτι ολος ο χαρακτηρας του εξομοιωμενου ενισχυτη εχει αλλοιωθει απο τα χαρακτηριστικα του δικου σου μικρου λαμπατου (ή solid state δεν εχει σημασια) και εχει παρει στοιχεια απο αυτον. Με λιγα λογια, δεν θα ακουγεται σαν Marshall πλεον αλλα σαν... κατι αλλο εν πασει περιπτωση. Αυτο δεν ειναι μεν απαραιτητα κακο, μιας κι ετσι μπορεις να φτιαξεις ηχους με καποιον ιδιατερο χαρακτηρα, αλλα απο την αλλη δεν θα μπορεσεις ποτε να πετυχεις αυθεντικο ηχο ενος συγκεκριμενου ενισχυτη, (ή εν πασει περιπτωση αυτο που οι κατασκευαστες της καθε modelling πεταλιερας εχουν φτιαξει και βαπτισει σαν "αυθεντικο" και αντιπροσωπευτικο ηχο για καθε ενισχυτη που εξομοιωνει η πεταλιερα) μιας και οτι virtual ενισχυτη και να χρησιμοποιεις, ολοι ανεξαιρετως θα χρωματιζονται απο τον δικο σου!
Εκει λοιπον ερχεται η λυση των frfr συστηματων που σκοπος τους ειναι να ενισχυουν το σημα χωρις να το χρωματιζουν, δινοντας σου τελικα τον ηχο που βγαινει απο την πεταλιερα ετσι οπως θα επρεπε να ακουγεται.
Βεβαια εδω υπαρχει και ο αντιλογος οτι πολλες πεταλιερες/προενισχυτες κτλ σου δινουν την δυνατοτητα να απενεργοποιησεις τις εξομοιωσεις πχ μικροφωνων και καμπινων ωστε ο ηχος σου να μην αλλαζει απο αυτα. Σωστο, αλλα εδω μπαινει στην μεση και ο χρωματισμος που γινεται απο τον ενισχυτη πανω στον οποιο συνδεεις την πεταλιερα σου, που ειδικα σε περιπτωση λαμπατων ειναι ακομα μεγαλυτερος σε σχεση με solid state ενισχυτη, και μαλιστα οσο αυξανεις την ενταση ενος λαμπατου, τοσο πιο "εμφανης" γινεται ο χρωματισμος του ηχου σου απο τον ενισχυτη σου και αρα τοσο πιο αλλοιωμενος ειναι ο ηχος που προσπαθεις να πετυχεις. Αποτελεσμα; Βλεπεις κιθαριστες που λενε "δοκιμασα εναν πχ Marshall JCM 800 και μετα δοκιμασα και το αντιστοιχο μοντελο στην πεταλιερα μου και δεν εχει καμια σχεση ο ενας με τον αλλο". Αν θα ηθελε ομως καποιος πραγματικα να συγκρινει τους δυο ηχους (μιλαω για ηχο και οχι για αισθηση στο παιξιμο, δυναμικες κτλ) θα επρεπε να επαιζε τον marshall μεσα απο το control room ακουγοντας τον μεσα απο τα studio monitors και μετα να παιξει τα ιδια πραγματα αλλα με την πεταλιερα του, ξανα μεσα απο το control room και απο τα monitors. Τοτε μονο θα μπορουσε να συγκρινει (εφοσον βεβαια ο πραγματικος ενισχυτης εχει την ιδια τυπου καμπινα και μικροφωνο με τον αντιστοιχο εξομοιωμενο της πεταλιερας).
Εγραψα ολα αυτα για να καταλαβουν μερικα παιδια που δεν τα γνωριζουν ολα αυτα, πως περιπου (χοντρικα) λειτουργουν τα modelling μηχανηματα και να καταλαβουν τα + και τα - τους.
Για μενα λοιπον, αν θες περισσοτερο να κανεις ηχογραφησεις και live, τοτε αξιζει να παρεις μια καλη modelling πεταλιερα που θα χρησιμοποιεις direct στο studio η σε live και για το σπιτι να την συνδεεις πανω σε ενα frfr συστημα (πχ ενα καλο monitor συστημα). Αν θες να παιζεις πιο πολυ σε προβες, να τζαμαρεις μονο σου κτλ και θες ευελιξια στον ηχο σου απο την αποψη οτι θες να εχεις πολλους γνωστους ηχους ενισχυτων κτλ, τοτε ειναικαλυτερη λυση να παρεις εναν modelling ΕΝΙΣΧΥΤΗ (γιατι αυτος απο κατασκευης ειναι φτιαγμενος ετσι ωστε να μην χρωματιζει τον ηχο που παιρνει απο το σταδιο της προενισχυσης αλλα απλα να τον ενισχυει) και οχι προενισχυση ή πεταλιερα. Αν παλι εισαι κατασταλαγμενος και ΞΕΡΕΙΣ εναν ηχο που αυτον θες να πετυχεις και αυτος σου αρεσει και σε ικανοποιει, τοτε ειναι καλυτερο να πας σε λυση λαμπατου ενισχυτη που βγαζει τον ηχο που θες (πχ εναν boogie) και να παρεις πεταλακια ή rack effect για τα εφφεδακια σου.
Αυτα απο μενα.