Παππού , που δεν ξέρω αν είσαι αληθινά παππούς ή απλώς σού αρέσει ο τίτλος ,
έστειλες κάτι επιτηδευμένα άσχετο με την ενότητα αυτή .
Και λέω επιτηδευμένα επειδή μάς ζητάς να κρίνουμε κάτι που έγραψες
και το θεωρείς ποιήμα και ταυτόχρονα μάς βάζεις σε μια θέση
που κανείς δε θέλει να είναι .
Η Γεωργία <gkou> ήδη πρόλαβε να σού το πει αυτό με άλλα λόγια.
Επιθυμείς , λες , ν' ανοίξεις μια συζήτηση δήθεν σχετική με την ενότητα
αλλά όμως ξεκαθαρίζεις εξαρχής ότι αυτό που σε νοιάζει τελικά είναι το :
ποιήμα ή ποιήμα" σου .
Ωραία , βγάλε σκέτο το ποιήμα ή "ποιήμα" σου και περίμενε να δεις πως θα κριθεί.
Γιατί ανακατεύεις άλλα στοιχεία με αυτό που θες να προβάλλεις ?
Θες να σιγουρέψεις το ότι ο Βασίλης ή κάποιος άλλος θα το στείλει στον Κάδο?
Και για ποιο λόγο θα το κάνει ?
Μα επειδή απλούστατα είναι εκτός ενότητας .
Ήδη εδώ μέσα υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα που άνοιξε ο kuiper
με τίτλο "Η Γειτονιά μας" και που ασφαλώς δεν είναι ποιήμα
αλλά τείνει να γίνει και αυτό ένα είδος survivor guide για την ενότητα.
Γράψανε ήδη πολλά άτομα εκεί κι ακόμα γράφουν , έγραψα κι εγώ ,
τι νόημα έχει ν' ανοίξεις εσύ κάτι που άμεσα έχει να κάνει με τα γραφτά σου?
Με άλλα λόγια , γιατί δεν ανοίγεις ένα δικό σου θέμα κάπου αλλού
κι από εκει να λες ό,τι θέλεις σχετικά μ' αυτά που γράφεις ?
Και πριν το θέμα πάει σε άλλη ενότητα ή στον Κάδο ας σου πω κάτι ακόμα .
Σε ώρες μου κενές περιδιάβηκα παλιότερες σελίδες τού Κιθάρα.
Φυσικά στάθηκα σε όσες είχαν περισσότερες επισκέψεις.
Μία από αυτές με πάνω από 3500 επισκέψεις ήταν ένα σωστό θέμα μιας κοπελιάς .
Τμήμα μικρό από τα λόγια της που διάβασα είναι αυτό :
...Οι οποιοι παρεξηγώντας την ποιητικη αδεια ξεσπουν πολλες φορες στο πληκτρολογιο τους
γραφοντας ασυναρτησιες και παραληρηματα του τυπου :
"στο αδιορατο απλανες θεμα του διαβοητου εσωτερικου χωρου της ευθύνης
οπου συναντωνται τα ψυχικα αποθεματα του κοινου αισθηματος
βλεπω ...εναν καστορα"
Νομίζω ότι η φίλη μας έβαλε το θέμα της στη σωστή του ενότητα : "Άνθρωπος κλπ".
Είχα χρόνο να δω στα δικά σου σχόλια και τ' ότι δε σ' άρεσαν διόλου τα λόγια της .
Σε κάποιους άλλους άρεσαν όμως , όπως εδώ :
στο αδιορατο απλανες θεμα του διαβοητου εσωτερικου χωρου της ευθηνης οπου συναντωνται τα ψυχικα αποθεματα του κοινου αισθηματος βλεπω εναν καστορα
Τελειο!!!!

Ως επίλογο στα σχόλια μου για το γραφτό σου παράθεσα τα λόγια τού Στέργιου .
...Μετά υπάρχουν απλά άνθρωποι που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο κάποια φορά
στη ζωή τους (φιλολογία κλπ)...
Αγαπητέ MACMISIAS επίτρεψέ μου να θυμίσω κάτι βασικό που έχει ειπωθεί
από πάμπολλους .
Δηλαδή τ' ότι λογοτεχνία ή ποίηση είναι το να γράφεις ,
και φιλολογία είναι το να κρίνεις , να συγκρίνεις , να αξιολογείς ,
και να καταλήγεις στο συμπέρασμα <π.χ> ότι αυτά τα εδάφια
από την Ιλιάδα δεν είναι τού Ομήρου είναι κάποιου άλλου .
Ο λόγος ? Το γενικό ύφος τους ή λεπτές αποχρώσεις στον λόγο κλπ ,
δεν ταιριάζουν με το υπόλοιπο κείμενο , ξεχωρίζουν .
Το ίδιο πράγμα έκαναν , και κάνουν ακόμα , με τη Βίβλο πολλοί φιλόλογοι ,
όχι από λόγους θρησκευτικής έξαρσης αλλά από λόγους φιλολογικής έρευνας.
Με διάφορες τεχνικές είμαστε σε θέση μέχρι και το να καθορίσουμε ,
μέσα σε κάποια χρονικά όρια ,
το πότε γράφτηκε εκείνο ή το άλλο κείμενο εκείνου ή τού άλλου συγγραφέα .
Αυτό είναι Φιλολογία και δεν είναι υποκειμενική ,
εάν ήταν δε θα τη δίδασκαν στα πανεπιστήμια ως επιστήμη.
Αν και σπούδασα μία από τις λεγόμενες "θετικές επιστήμες"
δε βλέπω σε τι υστερούν οι λεγόμενες "θεωρητικές επιστήμες'.
Me p.m θα σού στείλω κάτι σχετικό και καλό που διάβασα πρόσφατα
σε μιαν εφημερίδα.
