Ο gibsonας θα σου πει οτι δεν ειναι "gibson" στο φινιρισμα (δεν ειναι νιτρο αλλα πολυουρεθανη η κατι τετοιο) στο οτι δεν εχει binding επανω στα ταστα ενω δεν ξερεις και ποσα ακριβως κομματια ειναι το σωμα κτλ. Κοινως δεν ειναι πολυτελης κιθαρα. (Υποψην και η gibson studio les paul δεν εχει binding και τα κομματια στο σωμα παιζουν).
Εγω θα σου πω οτι θελει υπομονη για να πετυχεις μια καλη gibson studio σε αυτα τα λεφτα. Και θα πρεπει να τη δοκιμασεις. Οποτε αν οι gibson ειναι κιθαρες που θα πρεπει να ψαξεις για να βρεις μια καλη πιστευω οτι το ιδιο ισχυει και για τις epiphone. Βασικα σιγουρα ισχυει και για αυτες. Ομως παντα οι gibson εχουν καποια +.
Αν θεωρεις οτι η ποιοτητα του ξυλου παιζει ρολο (σαν ειδος) τοτε με αυτη εισαι μεσα καθοτι εχει κανονικο maple καπακι και οχι φλουδα, μαονι στο λαιμο και οχι ο,τι περισσευει στο εργοστασιο και μαονι πλατη. Εμενα δε μου καιγεται και ιδιαιτερα καρφι για το ξυλο. Επιπροσθετα ακουγεται οτι κατα βαση τα εργαλεια που φτιαχνουν αυτην την κιθαρα (και τις νεες upgrade epiphone les paul) ειναι κατα βαση τα ιδια που κανουν τη slash epiphone les paul.
Δεν αποκλειεται. Και αυτη εχει κανονικο maple καπακι οπως επισης πρεπει να προσεξεις τη γωνια του headstock. Στις gibson les paul (και SG αλλα οχι explorer) ειναι 17 μοιρες. Στις tokai 18. Στις απλες epiphone les paul 14 μοιρες. Στις gibson explorer 12 μοιρες. Μερικοι λενε οτι επηρεαζει τις αρμονικες. Διαβασα ομως και ενα αρθρο το οποιο υποστηριζε αναλυοντας το με φυσικη οτι δεν επηρεαζει τον ηχο και οτι καποια τεστ σε ακροατες το επιβεβαιωσαν. Δυο σημεια προσοχης σε αυτο.
1) Αυξανει την ταση των χορδων αν η διαφορα σε δυο κιθαρες ειναι μονο αυτο. Προσεξε οτι ειναι πιο χρησιμο οσο κονταινει το scale του οργανου (π.χ. δες σε λαικα εγχορδα οτι η γωνια πλησιαζει τις 90 μοιρες ωστε να δωσει αρκετη ταση και να μην ειναι οι χορδες μακαρονια).
2) Θεωρειται οτι ειναι υπευθυνο για το γεγονος οτι οι λαιμοι των gibson σπανε συνεχεια. Αλλοι λενε οτι δεν ειναι οπως και οτι το οτι δεν ειναι ενισχυμενο εκει δεν παιζει ρολο. Τελος παντων στις epiphone δεν ακουγονται τοσο πολλα σπασιματα. Αυξανει και την τιμη αγορας στις gibson. Ο λαιμος θελει μεγαλυτερο καδρονι για να κοψεις ολοκληρο τετοιο κομματι με το headstock να γερνει τοσο πολυ. Στις epiphone δεν ειναι ενα κομματι αλλα ενωνεται στο τριτο ταστο οποτε κατασκευαζεται πιο φτηνα. Σε κιθαρες των 100 ευρω stratocaster ο λαιμος ειναι επισης ενα κομματι γιατι το headstock δεν εχει καθολου κλιση και το κοβουν ευθεια απο το ξυλο)
Τι μενει τελικα? Στις νεες αυτες epiphone θεωρειται οτι ειναι αυξημενο αλλα οχι στη γωνια 17 μοιρων της gibson. Μπορει να ειναι 15 η 16. Ενα βημα πιο κοντα.
Για μενα, θα το ηθελα αν κυνηγουσα μια vintage spec les paul. Να πω την αμαρτια μου θεωρω οτι η λιγακι αυξημενη ταση ειναι υπεθυνη για το αισθημα στιβαροτητας που δινουν οι gibson σε σχεση με τις epi (+πιο χοντρο λαιμο + μεγαλυτερα ταστα). Ωστοσο δεν το θεωρω εχεγγυο για τον ηχο. Η "καλυτερη" les paul που εχω ακουσει (ως προς τι θα μου αρεσε εμενα σαν les paul ηχος) ηταν greco, ειχε 14ρα γωνια στο headstock πιθανον ουτε καν maple καπακι και φορουσε lugrand PAF των 300 ευρω. Τωρα την εχει ο telegun και της εβαλε gibson 57ρηδες (που εχουν ομοιογενη συροποιαστο ηχο συγκριτικα και τους μισω χα χα!).
Για την δε ταση των χορδων μια les paul gibson με 9ρες χορδες και πολυ χαμηλο action θα εχει πιο μικρη ταση απο οτι μια epiphone με 10ρες και ψηλο action και πιο ψηλα στενα ταστα για παραδειγμα. Θυμισου οτι ειπα "αν η διαφορα σε δυο κιθαρες ειναι μονο αυτο".
Τελικα αυτες οι epiphone ειναι η "σωτηρια" της epiphone για μενα στη συγχρονη εποχη απο πλευρας χαρακτηριστικων. Γιατι ειναι το
original gibson σχημα (εκτος απο το headstock αλλα πρεπει να ειναι epiphone) κατασκευαστικα εχουν
τα σωστα ξυλα (υποψην οτι το μαονι και της gibson και της epiphone αλλα και ολων των συγχρονων εταιρειων δεν ειναι το οριτζιναλ αλλα αλλο γενος...Βραστα. Ομως ειναι ομορφο! Το rosewood παλια ηταν βραζιλιανικο πανεμορφο. Και αυτο ξεχνα το σε ολες τις συγχρονες κιθαρες) και μαλιστα εχουν
long tennon neck (που δεν εχουν οι gibson!!!εκτος και αν πας σε custom shop κτλ),
gibson neck profile, gibson μαγνητες, σκληρη καλη θηκη, καλο φινιρισμα (faded που δε γυαλιζει) και γενικα δε λειπει τιποτα σε μια καλη τιμη. Οι αλλες προσιτες εταιρειες στερουνται των παραπανω. Δε βλεπω κανενα upgrade να χρειαζεται. Μεχρι και τα ποτενσιομετρα ειναι CTS.
Θα την επαιρνα αν εψαχνα τετοια κιθαρα. Θα παρηγγελνα απο μαγαζι που θα μου επετρεπε να τη γυρισω ακομη και αν απλα δε μου αρεσε και να παρω αλλη μεχρι να κατσει μια καλη. Μπελας αλλα τι να κανουμε. Οχι δε θα επαιρνα gibson studio αν με ενοιαζε το look γιατι μαρεσει το binding περα δωθε και τα φαντεζι καπακια για τετοια οργανα. Ναι θα επαιρνα gibson studio αν ηθελα nitro φινιρισμα και το 17ρι headstock και γενικα το real thing. Σε τετοια τιμη ισως απο Αγγλια. Και αν δε σου κανει μπορεις να την ξαναπουλησεις στην ιδια τιμη την gibson. Ωστοσο η epiphone θα χασει λεφτα. Τα μισα ισως!
Παρεμπιπτοντως η 1960 tribute εχει επιλογη neck profile και το ασσυμετρο ειναι πολυ ενδιαφερον!!!
Ανταγωνιστες:
1) μεταχειρισμενη gibson les paul studio. Η ασπρη εχει ταστιερα απο εβενο!

2)
http://www.richardsguitars.co.uk/acatalog/Burny_RLG_Guitars.html κανονικο maple καπακι κανονικο σχημα μεχρι και το headstock γκαζατοι μαγνητες. Made in china. 14ρι headstock.
3)
http://www.fretcity.com/shop/cart.php?target=product&product_id=359&category_id=57 Εδω στην εβαλα να τη δεις γιατι την εχει ανοιξει. Εχει κανονικο maple καπακι. Πολυεστερα πλαστικο φινιρισμα 14ρι headstock. Θες και τιμη. 220 περιπου απο musicstore.de η 330 με seymour duncan μαγνητες (αλλα δε λεει ποιους. Ρωτας. Η βαζεις οποιους θες με 100 ευρω διαφορα εδω που τα λεμε). Πολυ καλη κιθαρα σαν specs για τα λεφτα της. Ομως δεν εχει το original σχημα και φαινεται παντου.
4)
http://www.tuscanyguitars.com/tuscany_rush.html Αλλη μια κινεζικη αποπειρα δημιουργιας les paul με ομορφο παρουσιαστικο και σωστο σχημα στο σωμα. Κομματακι ακριβη αλλα ομορφη.
5)
http://www.thomann.de/gr/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm Παραπανω λεφτα. Δεν εχει maple καπακι δεν εχει καν φινιρισμα παρα λιγο νιτρο αλλα εχει φοβερο ξυλι ολιγον αλητεια look και burstbucker pro μαγνητες που αρεσουν σε πολλους. Καποια παραπονα για ταστα στο
www.mylespaul.com ενω καπου πηρε και το αυτι μου οτι τα inlays αρχιζουν και σε αυτες και τα κανουν απο πλαστικο αντι για mother of pearl. Μπραβο gibson. Απο το κακο στο φθηνοτερο.