Oι δυναμικες παιζουν τεραστιο ρολο σε εναν ενισχυτη, μην τις "υποτιμας".
Ενας ενισχυτης που κομπρεσσαρει πολυ το σημα και ουσιαστικα εξαφανιζει τις δυναμικες, μπορει να φαινεται πιο ευκολος στο παιξιμο (ισως και στο αυτι), αλλα ειναι πολυ πιο περιοριστικος στα ηχοχρωματα που μπορει να βγαλει αλλα και στην αισθηση που θα σου δινει την ωρα που παιζεις.
Το crunch ας πουμε καναλι ενος ενισχυτη (που κατ'εμε ειναι και το πιο σημαντικο αλλα και αυτο που δειχνει τις δυνατοτητες ενος ενισχυτη), για μενα τουλαχιστον, ειναι απαραδεκτο να μην εχει καλες δυναμικες... Το να μπορεις να ελεγχεις το ηχοχρωμα, την ενταση, την καθαροτητα ή μη του ηχου σου, το spank κτλ, ειναι πιστευω απο τα απαραιτητα ζητουμενα σε εναν καλο ενισχυτη.
Δες στο ουσιαστικα σαν ενα επιπλεον τροπο εκφρασης αυτων που θελεις να παιξεις... Παιζεις με δυνατες πενιες και "σκαβεις"; θα παρεις και περισσοτερο gain ΧΩΡΙΣ να πειραξεις τα ρυθμιστικα του ενισχυτη... Παιζεις απαλα; Ο ηχος καθαριζει και μπορεις να παιξεις με τις εντασεις μεσω του χεριου και του volume της κιθαρας.
Εξαλλου μην ξεχνας, εναν ενισχυτη που εχει σουπερ δυναμικες, αν θες για καποια Χ χρηση (βλεπε metal) μπορεις να τον κομπρεσσαρεις ειτε ανεβαζοντας το gain, ειτε με καποιον compressor σε πεταλι, rack κτλ.
Εναν ενισχυτη ομως που απο μονος του κομπρεσσαρει πολυ, δεν θα μπορεσεις ποτε μα ποτε να τον κανεις να "ακουει" στο παιξιμο σου.
Συνηθως τετοιοι ενισχυτες εξαφανιζουν και τις διαφορες μεταξυ διαφορετικων οργανων που κουμπωνουν πανω τους...
Βαζεις πχ μια strat με διπλους, βαζεις και μια Les Paul και δεν βλεπεις θεαματικες διαφορες στον ηχο...
κανε το ιδιο σε εναν καλο ενισχυτη που "ακουει" σε δυναμικες και θα δεις διαφορες μερα-νυχτα...
Σε τετοιους ενισχυτες βλεπεις και τις μικροτερες λεπτομερειες στον ηχο που μπορει επηρεαζονται απο τα ξυλα πχ της κιθαρας, την γεφυρα κοκ.
Βεβαια αν σε ενδιαφερουν πολυ συγκεκριμενα ειδη (πχ metal) που οντως δεν χρειαζονται δυναμικες, τοτε παω πασσο, αλλα νομιζω οτι αν θες εναν ενισχυτη που να μπορει να καλυψει πολλα διαφορετικα ειδη, χρειαζεσαι εναν ενισχυτη που να ακουει σε δυναμικες.
Παραδειγμα προσωπικο και σχετικα προσφατο, ειχα με το axe fx.
Το μηχανημα απλα δεν υπαρχει, αυτα τα εχουμε πει μεν, αλλα αυτο που μου εκανε τρομερη εντυπωση, ειναι το ποσο διαφορετικα ακουγονταν διαφορετικες κιθαρες στο ιδιο μοντελο ενισχυτη... Πραγμα που προσωπικα σε real life ενισχυτες (και οχι εξομοιωσεις), ειχα δει τοσο εντονο μονο σε πολυ καλους και ακριβους ενισχυτες...
Προσοχη, δεν λεω οτι ακριβος ενισχυτης=καλες δυναμικες, αλλα γενικα συνηθως κατι τετοιο παιζει...
Για μενα ενας ενισχυτης για να θεωρειται πραγματικα καλος, χρειαζεται να εχει τα εξης:
Πολυ καλες δυναμικες
Πολυ καλο διαχωρισμο νοτων ακομα και σε complex ακκορντα
Καλο effects loop
και εαν παιζει θεμα με εντασεις, θα πρεπει να εχει και καλο master volume
Καναλια, gain stages, βαθακια, διακοπτες boost, γραφικα eq και λοιπες ευκολιες δεν τις πολυ-αξιολογω μιας και ειναι πραγματα που μπορεις να τα προσθεσεις αργοτερα ειτε με πεταλια, ειτε με ρακακια κτλ.
με λιγα λογια, αν ενας ενισχυτης feels right, ΟΛΑ τα υπολοιπα φτιαχνονται.
αν ενας ενισχυτης δεν εχει σωστο feel, τοτε οτι και να κανεις, αυτο δεν θα το φτιαξεις ποτε.
Θα σου προτεινα λοιπον, ειδικα αν δεν εχεις πολυ πειρα με ενισχυτες, να πας να ακουσεις και να δοκιμασεις (κυριως) οσο πιο πολλους μπορεις, ακομα και ενισχυτες που δεν νομιζεις οτι σου κανουν λογω αντικειμενικων δυσκολιων...
Πχ ποτε δεν ειχα δοκιμασει εναν πραγματικο plexi μεχρι πριν 3 χρονια, μιας και εχοντας σκεπτικο περιπου σαν το δικο σου, θεωρουσα οτι ειναι ενας low/mid gain ενισχυτης με 1 καναλι μονο και χωρις master volume, πραγμα που σημαινει οτι για να βγαλεις παραμορφωση επρεπε να ισοπεδωνεις δωματια απο την ενταση...
Ελα ομως που τελικα τολμησα και τσιμπησα εναν αυθεντικο του 73 απο ebay...
Οκ, ο ενισχυτης ηταν πολυ απλος, ουτε effects loop, ουτε καναλια, ουτε hi gain. Δεν ηταν ησυχος, εκανε θορυβο (σε σχεση με μοντερνες κατασκευες)
και για να παιξεις με παραμορφωση επρεπε να παιζεις σε εντασεις που σκοτωνανε μικρο θηλαστικο στα 4 μετρα...
ΑΛΛΑ:
Ο ενισχυτης επαιζε σχεδον μονος του, αν προσεχες πως επαιζες τα δαχτυλα πεταγανε πανω στην κιθαρα και καθε νοτα ακουγοταν πεντακαθαρα...
Μπορουσες μονο με το χερι να βγαλεις ηχο απο van halen βρωμικα μεχρι κρυσταλινα καθαρα, το sustain και η αλληλεπιδραση μεταξυ παιξιματος/ηχου ηταν out of this world...
Μετα απο αυτο το σοκ, αρχισα να ψαχνω για πατεντες ωστε να μπορω να παιζω σε χαμηλα volume, και πανω στο ψαξιμο, πετυχα ενα sample απο καποιον που ειχε το axe fx και επαιζε με εναν plexi...
Ο ηχος ηταν πολυ πειστικος και φαινοταν πως ειχε δυναμικες κτλ, αλλα εχοντας ακολουθησει για καιρο τα modelling μηχανηματα, ειχα τις αμφιβολιες μου και πιστευα οτι θα ηταν απλα ενα ελαφρως καλυτερο vetta...
Τελικα εκανα εντελως λαθος εκτιμηση μεν, αλλα ευτυχως δε, πηρα το ρισκο, πουλησα τον marshall και πηρα το axe.
Οταν δοκιμασα τα plexi μοντελα, καταλαβα οτιο βρηκα αυτο που εψαχνα...
Οταν δοκιμασα και τα υπολοιπα μοντελα και περασα περιπου εναν χρονο με το μηχανημα, απλα πουλησα οτι αλλο ειχα και εμεινα με αυτο.
Και να φανταστεις οτι οταν ξεκινησα να ψαχνω για καινουριο ενισχυτη (πριν δηλαδη παρω απο ebay τον Plexi), εψαχνα εντελως αλλης φιλοσοφιας ενισχυτες, πιο hi gain, με μοντερνα χαρακτηριστικα κτλ (πχ θυμαμαι οτι ημουν αναμεσα σε Diezel Einstein, Randall με τα modules, VHT και Marshall JVM).