H αλήθεια είναι οτι η έλλειψη δυναμικών, έκατσε λίγο στραβα στο συνολικό αποτέλεσμα. Και είναι κρίμα γιατι φαίνεται να είναι μια μελετημένη προσπάθεια.
Οσον αφορά το tempo. Η αλήθεια είναι πως με τον Bach οφείλουμε όλοι να είμαστε λίγο πιο αυστηροί. Και δεν εννοώ να το παίξεις πιο γρήγορα. Αλλά απο τη στιγμή που το ΕΧΕΙΣ στο πιο γρήγορο, κάτσε και άκουσε μια αντιροσωπευτική ερμηνεία.
http://www.youtube.com/watch?v=dZn_VBgkPNY&feature=relatedΑκου τις δυναμικές, τις εναλλαγές στη ταχύτητα. Για παράδειγμα στο αρχικό θέμα, πως η μπάσα νότα έχει τον αέρα, τον όγκο, και στη συνέχεια πως οι υψηλότερες νότες του αρπίσματος, αν και 5, είναι μια απάντηση στη πρώτη νότα. Πως πηγαινοέρχεται σε ερωταπαντήσεις μεταξύ μπάσων και πρίμων φράσεων, και κατανέμει ένα βάρος ίσα μεταξύ τους.
Ή στο τέλος που είναι η αποκορύφωση. Πως τα έχει δυναμώσει όλα, αλλα παρόλα αυτά, η αίσθηση της ερωταπάντησης ΥΠΑΡΧΕΙ.
Προσωπικά είχα δώσει σε εξετάσεις τη 3 σουϊτα για τσέλο, και σε άλλες τη Fugue 1001. ΠΑΝΤΑ, μα πάντα, ο Bach μου έτρωγε το περισσότερο χρόνο, όχι μόνο απο τεχνική δυσκολια, αλλα και απο την ερμηνευτική.Να δείς που χρειάζεται τί. Και όταν το καταλάβεις, σιγά-σιγά να το χτίζεις, προσαρμόζεις τεχνική, μελετάς συγκεκριμένα σημεία παραπάνω... Και ο κλασικός κανόνας. Κομμάτι που θές να βγάλεις σε τέμπο Α, το μελετάς στο 125% αυτού του τεμπο. Ωστε μετά να έχεις τη δυνατότητα να μετατοπίζεις το βάρος στην ερμηνεια.
Οπότε εν ολίγοις, γιατι με έπιασε η πολυλογία. Σωστός όσο δε φαντάζεσαι στο τεχνικό μέρος, στο ερμηνευτικό όμως, πες είμαι μαλ**ας, πες οτι έχω δυσανάλογα στάνταρ, κάτσε μελέτησε άλλες ερμηνείες του κομματιού. Με τις νότες μπροστά κάνε σημειώσεις. Κοινώς, παίξε Bach, όχι νότες απο ένα 5γραμμο. Και φυσικά ένα τρόπο ηχογράφησης, στον οποίο να αναδεικνύονται αυτά...
Και περιμένουμε...
