Κοιτα, πεταλιερες που χρησιμοποιουνται με εξομοιωσεις ενισχυτων και καμπινων, καλυτερα ειναι να μην χρησιμοποιουνται στην εισοδο λαμπατου ενισχυτη (δεν εννοω τελικου) για πολλους λογους. Ενας απο αυτους ειναι οτι η εισοδος του ενισχυτη μπορει να μην δουλευει σωστα με τα σηματα που δεχεται απο την πεταλιερα. Ενας αλλος ειναι οτι ουσιαστικα με ενισχυτες και καμπινες ενεργοποιημενες και εχοντας συνδεσει μπροστα απο τον ενισχυτη την πεταλιερα, ειναι σαν να παιζεις (φαντασου το) με εναν ενισχυτη (ο ενισχυτης που εξομοιωνει η πεταλιερα), να στελνεις το σημα σε ενα ηχειο (καμπινα που εξομοιωνει η πεταλιερα), μετα να παιρνεις τον ηχο με ενα μικροφωνο (μικροφωνο που εξομοιωνει η πεταλιερα, ακομα κι αν επιλεξεις να μην εχει εξομοιωση μικροφωνου, επειδη χρησιμοποιεις εξομοιωση καμπινας, ο ηχος που παιρνεις εχει φτιαχτει απο δειγμα που παρθηκε με μικροφωνο για να γινει το ir της καμπινας) και ξαναστελνεις τον ηχο μετα ολα αυτα στην εισοδο ενος αλλου ενισχυτη, οπου το σημα ξαναπερναει απο δευτερη προενισχυση, δευτερο τελικο σταδιο και μετα παει και σε δευτερη καμπινα.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα αφενος το σημα σου να ειναι πολυ δυνατο στην εισοδο και εξοδο του ενισχυτη (λογω πολλων και πιθανως κακορυθμισμενων gain stages) και ετσι να ειναι ευκολο να σου κανει θορυβους, μικροφωνισμους κτλ και αφετερου, ουσιαστικα να μην εκμεταλλευεσαι ουτε τις δυνατοτητες της πεταλιερας, ουτε του ενισχυτη, γιατι απο τη μεν πεταλιερα δεν θα παιρνεις τον ΣΩΣΤΟ (οπως τον ειχαν στον μυαλο τους αυτοι που εφτιαξαν την εξομοιωση) ηχο που υποτιθεται οτι εξομοιωνει η πεταλιερα (πχ θες ηχο boogie στην πεταλιερα, αλλα οπως ειπα και πριν με την ολη διαδρομη, στο τελος καταληγεις να εχεις εναν ηχο εξομοιωσης boogie που περναει απο καμπινα, μικροφωνο, δευτερο ενισχυτη και καμπινα κτλ), ενω απο την αλλη ουτε ο ενισχυτης θα βγαζει αυτα που μπορει και με τον τροπο που μπορει (χωρις θορυβους κτλ).
Λες οτι οταν βγαζεις τις εξομοιωσεις, ο ηχος σου γινεται πιο μουντος κτλ.
Αυτο γινεται οχι γιατι πριν (με τις εξομοιωσεις on) λειτουργουσε σωστα το ολο θεμα, αλλα γιατι λογω των πολλων gain stages ειχες πολυ δυνατοτερο σημα και το φαινομενο loudness σε κανει να ακους πολυ καθαροτερα καποια πραγματα οσο δυναμωνουν οι εντασεις (για αυτο τον λογο συνηθως σε μερικα συστηματα ηχου βλεπεις και κουμπι loudness που ουσιαστικα καθως χαμηλωνεις την γενικοτερη ενταση, αυτο ανεβαζει πριμα και μπασσα για να μην χασεις αυτες τις πληροφοριες ηχου λογω της χαμηλοτερης εντασης).
Πραγμα που σημαινει, οσο πιο χαμηλα παιζεις σε εντασεις, τοσο πιο πολλα μπασσα και πριμα χρειαζεσαι για να κανεις compensate που λεμε τις συχνοτητες που χανεις λογω μικρης εντασης και μικροτερης ευαισθησιας του ανθρωπινου αυτιου σε ορισμενες συχνοτητες (τα μεσαια τα ακουμε μια χαρα, εκει που χανουμε - και ειδικα με την ηλικια - ειναι στα ακρα του φασματος της ακοης μας, δηλαδη στα πριμα και μπασσα).
Οποτε αν ο ενισχυτης σου εχει effects loop θα σου προτεινα να χρησιμοποιεις εκει την πεταλιερα για εφφε μονο (με βασικο ηχο αυτον του ενισχυτη) ή παλι στο effects loop του ενισχυτη αλλα αυτη την φορα συνδεοντας απλα την εξοδο της πεταλιερας στο effects return του effects loop του ενισχυτη, ωστε να παιρνεις τον ηχο σου αποκλειστικα απο την πεταλιερα (με τις εξομοιωσεις on φυσικα) και ο ενισχυτης σου να λειτουργει απλα σαν τελικος λαμπατος ενισχυτης.
Αυτη ειναι η "σωστη" χρηση της πεταλιερας και των modelling εργαλειων γενικα, να χρησιμοποιουνται ειτε κατευθειαν καρφι για ηχογραφηση, ειτε σε κονσολα κατευθειαν για live, ειτε σε καποιον τελικο ενισχυτη και καμπινα (frfr ή κιθαριστικη, αν χρησιμοποιεις κιθαριστικη καμπινα, καλυτερα απενεργοποιησε τις εξομοιωσεις καμπινων στην πεταλιερα, γιατι με βαση τα οσα ειπαμε πιο πανω, καταλαβαινεις οτι θα ειναι σαν να χρησιμοποιεις ηχο απο μια καμπινα και να τον στελνεις μεσα σε αλλη καμπινα).
Βεβαια, ορισμενα μηχανηματα modelling σου δινουν την δυνατοτητα να συνδεσεις την πεταλιερα ετσι που να βρισκεται και μπροστα απο τον ενισχυτη (για να χρησιμοποιεις πχ ηχους απο πεταλακια drive, boost, eq, compressor) και ταυτοχρονα στην λουπα (για να λειτουργεις τα time based effects κτλ). Αυτο γινεται με συνδεση 4 καλωδιων (συνηθως) αλλα δεν ξερω αν το υποστηριζει η πεταλιερα σου. Μπορεις να ρωτησεις τον κατασκευαστη της αν υποστηριζει με καποιον τροπο συνδεση οπως σου περιεγραψα.