Δεν εχει σχεση το αν ενας ενισχυτης ειναι σε combo μορφη, σε κεφαλη και ηχειο, ή σε rack μορφη (προενισχυτης, τελικος ενισχυτης και ηχεια) με την χρηση του. Ο λογος που συνηθως σε συναυλιες βλεπεις κεφαλες και ηχεια δεν ειναι μονο ενας:
Καταρχην, ο συνηθεστερος λογος ειναι οτι την κεφαλη μπορεις να την συνδυασεις με οτι καμπινα ηχειων θελεις, ενω ο combo εχει καποια δικα του ηχεια (ναι μεν μπορεις σε combo να συνδεσεις και αλλα ηχεια, αλλα τα δικα του ειναι στανταρντ).
Αυτο βολευει καποιους οχι μονο γιατι μπορουν να παρουν απο εναν ενισχυτη πολλους διαφορετικους ηχους (λογω διαφορετικων ηχειων), αλλα και γιατι δεν χρειαζεται να κουβαλανε και τα ηχεια μαζι τους, αφου μπορουν να παρουν απλα την κεφαλη και να την συνδεσουν σε καποιο ηχειο που προσφερεται στον χωρο της συναυλιας. Αυτο βεβαια σημαινει ευκολια μεταφορας (μονο κεφαλη = ελαφρυτερη απο combo) που για live ειναι ενας σημαντικος παραγοντας.
Επισης, πολλες φορες οταν βγαινει μια σειρα ενισχυτων (πχ η σειρα valvestate της Marshall), υπαρχει πολλες φορες η περιπτωση ο combo να εχει καποια λιγοτερα χαρακτηριστικα απο την κεφαλη (πχ να μοιραζεται το eq section σε 2 καναλια κοκ), οπως και διαφορετικες εκδοσεις σε Watts.
Δεν εχει αμεση σχεση αυτο με την χρηση live, μιας και ετσι κι αλλιως, σε συναυλια βγαινεις με μικροφωνο που τοποθετειται μπροστα απο το ηχειο σου, αρα το θεμα εντασης δεν σε προβληματιζει. Εχει ομως μεγαλη σχεση στον ηχητικο χαρακτηρα καθε ενισχυτη.
Αλλο headroom εχει ενας 100ρης πχ και αλλο ενας 20αρης, αν και απο πλευρας εντασης δεν ειναι τοσο αβυσαλεες οι διαφορες οσο σε κανουν τα νουμερα να νομιζεις. Επισης αλλους μετασχηματιστες, πυκνωτες κτλ εχει ενας 100ρης πχ απο εναν 50αρη η 30αρη, πραγματα τα οποια μπορουν να αλλαξουν το ηχοχρωμα και κυριως την αισθηση του ενισχυτη. Πχ αλλον ηχο εχει ενας plexi SL100 και αλλον ηχο (και αισθηση) εχει ενας 50αρης plexi.
Τωρα αν ξερεις πχ, οτι ολα σου τα live θα στηριζονται ηχητικα απο πλευρας εντασης στον δικο σου ενισχυτη για τον ηχο σου (και οχι σε μικροφωνικη εγκατασταση, κονσολα και pa ηχεια), τοτε πιθανως να θες να διαλεξεις ενα μοντελο με αρκετα watts και ηχεια με μεγαλη ευαισθησια σωτε να παιρνεις οσο πιο μεγαλη ενταση μπορεις (βεβαια με λαμπατους κατοσταρηδες μπορεις να παιξεις σε μεγαααλους χωρους αν τους τσιτωσεις, και με μικρομεσαιους παιζεις ανετα στα περισσοτερα Ελληνικα live-αδικα, αλλα λεμε τωρα).
Με λιγα λογια, αυτη η αποψη οτι οι κεφαλες κανουν μονο για συναυλιες, ενω οι combo για σπιτι και studio, ειναι απλα αλλος ενας urban legend, που συνηθως στηριζεται στην εικονα των 60s & 70s, 80s οπου οι κιθαριστες βγαινανε στην σκηνη με τοιχους απο marshalls και αλλους ενισχυτες και δημιουργησανε ετσι την εικονα του κιθαριστα με τις κεφαλες και τα ηχεια (και προσφερανε τεραστια κερδη στην βιομηχανια ενισχυτων).
Παλιοτερα, οπου οι μικροφωνικες κτλ δεν ηταν ανταξιες των απαιτησεων, ο ηχος του κιθαριστα και η ενταση του στην γενικη μιξη, εβγαινε ΚΑΙ απο τον ενισχυτη του (πχ αντι για monitor ο κιθαριστας ακουγε απο το ηχειο του ενισχυτη του και ακομα και το κοινο στις πιο μπροστα θεσεις ακουγε επισης απο αυτο). Πλεον αυτο ειναι κομματι του παρελθοντος και οσοι ακομα φαινονται στην σκηνη με τοιχους απο marshall κτλ σε συναυλιες, συνηθως πουλανε απλα μουρη, αφου στην πραγματικοτητα, συνηθως οι ενισχυτες και τα ηχεια που φαινονται ειναι dummies (κενα κουτια) και χρησιμοποιουνται σαν "σκηνικο" της συναυλιας (και ως μεσο ικανοποιησης των εταιριων που εχουν συμφωνιες endorsement με καλιτεχνες), ενω στην πραγματικοτητα, ο ηχος του κιθαριστα, βγαινει απο εναν αλλον ενισχυτη που βρισκεται και λειτουργει backstage και εχει μπροστα του ενα μικροφωνακι που παει στην κονσολα του ηχοληπτη. Οι ακροατες φυσικα νομιζουν οτι ο τερατωδης ηχος του κιθαριστα βγαινει απο τα παρατεταγμενα θηρια στην σκηνη, αλλα η πραγματικοτητα ειναι οτι ο ηχος μπορει να βγαινει απο εναν 20αρη λαμπατο backstage που εχει ενα μικροφωνο μπροστα του και μεσω κονσολας παει στα ηχεια foh για το κοινο.