Με ταλαιπώρησε πολύ καιρό ένα κάπως παρόμοιο ζήτημα και τελικά άκρη δεν έβγαλα. Απευθύνθηκα σε 3 μάστορες οι οποίοι μου έλεγαν ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του και στο τέλος κατέληξα να κάνω μία δικιά μου πατέντα.
Για την ιστορία, ο κιθαρίστας ήταν 1+1/2 τόνο κάτω δηλ η "χοντρή" του ήταν C#.
Ενώ στο τετράχορδό μου έκανα το ίδιο ακριβώς, στο πεντάχορδο υπήρχε πρόβλημα γιατί η "χοντρή" μου έβγαινε G#. Το πρόβλημα ήταν στο ότι λόγω κρίσης τα μαγαζιά δεν είχαν στοκ από κατάλληλες χορδές για ένα τέτοιο κούρδισμα και έτσι όταν το επιχείρησα με το πιο χοντρό σετ που βρήκα (δεν το σέταρα εγώ αλλά καλός μάστορας) η παραπάνω χορδή ήταν λάσπη και άρα άχρηστη.
Μετά πήγα να κάνω ότι και συ, δηλαδή να μετακινήσω τις χορδές μία θέση πάνω, να πετάξω "τη μοσχαρίσια" και να προσθέσω μία λεπτή από σετ 6χορδου. Επειδή είμαι πολύ ατζαμής και άσχετος σε κάτι τέτοια, το πήγα σε μάστορα ο οποίος με μπέρδεψε. Κάτι μου έλεγε ότι έτσι θα το κάνω πίκολο και λοιπές άγνωστες έννοιες σε μένα και δεδομένου ότι οι πρόβες έτρεχαν και δεν είχα χρόνο να το αφήσω κάπου για πολύ καιρό και να πειραματιστώ και άλλο με κουρδίσματα, κατέφυγα σε μία "ελληνική" λύση.
Άφησα τη χοντρή να είναι b όπως από τη μάνα του και τις υπόλοιπες τις σέταρα όπως το κούρδισμα του κιθαρίστα. Δηλαδή c#-f#-b-e. Έτυχε να βολέψει γιατί σε μερικά κομμάτια η κιθάρα παίζει ντροπ και καταλήγει b η χοντρή της. Εντελώς ότι να'ναι λοιπόν το κούρδισμά μου και αυτό γιατί δεν μπόρεσα να συνεννοηθώ με κανένα μάστορα.
Αν βγάλεις άκρη, πες μας για τα αποτελέσματα σε παρακαλώ.