ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ !!!
... και επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με τους περισσότερους ...

... οι κιθάρες μας ΔΕΝ κλαίνε το ίδιο σε όλους τους τόνους ... σε κάποιους τόνους κλαίνε καλύτερα ...

... το ΡΕ των Ρεμπέτικων

προέρχεται όχι τόσο από την κατάληξη της συγχορδίας, όσο με τη φυσιολογία των "ρεμπέτικων" οργάνων (μπουζούκι, μπαγλαμάς ...) "Βολεύονταν"

οι ρεμπέτες μας με ανοιχτές χορδές, και τους άρεσε κιόλας ...

... πρακτικοί λόγοι (έκταση φωνής τραγουδιστή/στριας) υπαγορεύουν την αλλαγή τόνου σε κάποιο τραγούδι ...

αλλά κάθε αλλαγή τονικότητας
δίνει μια "άλλη" χροιά στο τραγούδι ... 
Προσωπικά, καταλαβαίνω (σχεδόν

) αμέσως αυτήν την "άλλη" χροιά ... δεν μπορώ να περιγράψω ακριβώς το συναίσθημα αλλά είναι κάτι σε "Κάτι δεν πάει καλά μ’ αυτό το τραγούδι" ... Δοκιμάστε να παίξετε ρεμπέτικα από NTO μινόρε αντί για Ρε ... (1 τόνος κάτω, αλλά η κλίμακα του Ντο έχει άλλη ... πως να το πω ... είναι πιο "μπαλαντιάρικη"

ας πούμε ...)
... όχι ότι εγώ δεν κάνω μετατροπές τονικότητας

... φυσικά και κάνω, (υποχρεωτικά

) αλλά τουλάχιστον καταλαβαινω τη διαφορά ...
/nEwBiE
