Υπηρχαν αρκετες εκδοχες του DOLBY, αλλα σιγουρα τα commercial use ηταν τα Dolby Β/C και μερικα κασετοφωνα μονο ειχαν και το Dolby A, που ηταν πιο "επαγγελματικο".
Ενα απο τα μεγαλα μειονεκτηματα της κασετας ηταν πως δεν μπορουσε να αποδωσει σωστα το συχνοτικο περιεχομενο της πρωτοτυπης ηχογραφηση ( περιορισμοι υλικου ), ενω το noise floor συνηθως εμπαινε μεσα στην ηχογραφηση με αποτελεσμα στα κενα να ακους εντονα το hiss της κασετας.
Με διαφορα κολπα ( που αφορουσαν το calibration των κεφαλων εγγραφης κι αναπαραγωγης ) προσπαθουσαν να αντιμετωπισουν αυτο το ζητημα, ομως οπως και με τους δισκους υπηρχε ενας συμβιβασμος.
Αυτο που εκανε το Dolby ηταν στην ουσια να κανει ενα boost στις χαμηλες συχνοτητες κατα 10-20dB ( Dolby B και C αντιστοιχα ) και να δημιουργει ενα φυσικο tape compression στο τελικο αποτελεσμα. Στην ουσια δεν "εχανες" τις υψηλες, αλλα ακουγες πιο εντονα τις χαμηλες, ενω ολο το ηχογραφημα ανεβαινε κατα +3dBu σε ενταση!
Στην αναπαραγωγη επρεπε παλι να ενεργοποιησεις το αντιστοιχο Dolby ωστε το κασετοφωνο να κανει αναπαραγωγη μειωνοντας κατα 10-20dB τη χαμηλη περιοχη. Οποτε στην αναπαραγωγη ο ηχος ερχοταν σε μια συχνοτικη ισορροπια, χωρις να χαθει κατι απο το πρωτοτυπο, αλλα ουτε και να ακουστει το ενοχλητικο hiss/noise floor της κασετας.
Φαντασου βεβαια πως ολο αυτο γινοταν με εναν περιπλοκο τροπο, στον οποιο το Dolby συστημα αναγνωριζε το τι περνουσε πανω απο 1KHz του πρωτοτυπου ηχου, ωστε να δει ποση εμφαση θα προσθετε στις χαμηλες συχνοτητες. Παραλληλα, "ανεβαζε" την ενταση του σηματος τοσο ωστε το noise floor της κασετας να μην ειναι πλεον μεσα στο ηχογραφημενο κομματι!
Ηταν μεγαλη πατεντα που εδωσε 10 χρονια επιπλεον ζωη στις κασετες...