Παρακαλώ διαβάστε το προσεκτικά και θα διαπιστώσετε ότι είναι ένα ενδιαφέρον θέμα και εγώ απλά ασχολούμαι μόνο με την
ΠΡΑΚΤΙΚΗ πλευρά του θέματος .
Για να το ξεκαθαρίσω δε απ’ την αρχή , ποτέ δεν έτυχε να παίξω από τέτοια παρτιτούρα αλλά
ούτε έχω καν την ικανότητα να εκτελέσω μια παρτιτούρα σε φανταστική κλίμακα με οποιοδήποτε από τα όργανα που παίζω.


πιο σωστός ο κύκλος των 5ων σε σχέση με το πινακάκι (σε σχέσει με τα fx ...Cx)
Οι προσαγωγείς C , D , G φανταστικών Αρμονικών Μινόρε:• Ο Προσαγωγέας
Β σύμφωνα με το πινακάκι ανήκει στην κλίμακα
Cm Harmonic
• Ο Προσαγωγέας
C σύμφωνα με το πινακάκι ανήκει στην φανταστική κλίμακα
Dbm Harmonic
• Ο Προσαγωγέας
D σύμφωνα με το πινακάκι ανήκει στην φανταστική κλίμακα
Ebm Harmonic
• Ο Προσαγωγέας
G σύμφωνα με το πινακάκι ανήκει στην φανταστική κλίμακα
Abm Harmonic

Θα μου πείτε καλά ερασιτέχνης και
ασχολείσαι με φανταστικές κλίμακες για να μας κάνεις τον έξυπνο και τα τοιαύτα ή να μας πουλήσεις γνώσεις???ΌΧΙ , σίγουρα και ειλικρινά ΌΧΙ, απλά εγώ παίζω καθημερινά (
χωρίς παρτιτούρα) σ’ ΌΛΕΣ τις κλίμακες Harmonic Minor (
άρα και στις φανταστικές) με την κιθάρα (με καποτάστο) + φυσαρμόνικα μου (στη φυσαρμόνικα
αν ξέρεις μια τονικότητα
ΑΜΕΣΩΣ ξέρεις και τις άλλες 11 ) και ο λόγος είναι απλός:
Όλες οι εταιρείες φυσαρμόνικων ‘’βγάζουν’’ στο εμπόριο
36 τονικότητες (12 ματζόρε + 12 Nat Minor + 12 Harmonic Minor).
Αν δε βάλεις και τα δικής μου ‘’έμπνευσης’’ κουρδίσματα ‘’Stefanos Ousak + Stefanos Hitzaz +Stefanos Ποιμενικό είναι άλλες 36 τονικότητες:
Πχ ΕΔΩ : με τη ‘’δύσκολη’’ τονικότητα Bbm ‘’STEFANOS OUSAK’’ : ''Stefanos Ousak''-Φρύγιος Δρόμος - Phrygian Mode- BbmΚαι ΕΔΩ : με την ‘’Stefanos hitzaz’’http://www.youtube.com/watch?v=WSfUFjIAiHUΈπρεπε λοιπόν ένας φυσαρμονίστας
αν ήθελε να συμμετέχει σε μια ορχήστρα να έχει μαζί του μια βαλίτσα με φυσαρμόνικες όλων των τονικοτήτων (
ή διαφορετικά να μάθει τις ειδικές δύσκολες τεχνικές bending-overbending-overdrawing ..)
Όμως , στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, τέτοιες δύσκολες τονικότητες
δεν ‘’πουλάνε’’ και τα μαγαζιά τις δίνουν μισοτιμής. Έτσι τις απέκτησα όλες.
Διαπίστωσα τότε , μελετώντας τη θεωρία που δίνω περιληπτικά στις φωτογραφίες ότι ενώ συναντούσα σε παρτιτούρα πχ την Cm Harmonic να έχει στον οπλισμό Bb η διατονική φυσαρμόνικα Cm Harmonic
δεν είχε γλωσσίδιο
Bb αλλά γλωσσίδιο
Β.
Δηλαδή ένας φυσαρμονίστας (
όπως εγώ) δικαιολογημένα θα ρωτούσε : ‘’
Καλά αφού η παρτιτούρα πχ Cm Αρμονικό , μου δείχνει στον οπλισμό Bb γιατί στη διατονική Cm harmonic φυσαρμόνικά μου (διατονική = παίζει μόνο τις νότες της τονικότητας για την οποία είναι φτιαγμένη) δεν υπάρχει Bb αλλά Β ?? ‘’
Τα υπόλοιπα είναι αυτά που εξηγώ ανωτέρω .
Δεν επιμένω να συμφωνήσετε όμως έτσι θεωρώ ότι είναι πιο κατανοητό στην εκμάθηση οργάνου και φυσικά όχι μόνο της φυσαρμόνικας:Συμπέρασμα: Αν η παρτιτούρα είναι :
Cm Harmonic τότε ενώ έχει στον οπλισμό Bb παίζεις Β
Εξήγηση της Cm αρμονικής:Στην Cm Harmonic ο προσαγωγέας είναι ο Β : Στις παρτιτούρες το σωστό είναι να γράφεται το Bb στον οπλισμό και στο πεντάγραμμο σαν Β αναίρεση . Η απορία μου ήταν: Αφού λοιπόν υπάρχει αναίρεση (το Bb γίνεται Β δεν θα ήταν πιο κατανοητό αν από τον οπλισμό διαγράφαμε το Bb και εντός της παρτιτούρας σημειωνότανε το Β χωρίς αναίρεση??? Δηλαδή τότε ο οπλισμός της Cm Harmonic να γινόταν (Ab , Eb) και στο πεντάγραμμο όπου συναντάται το Β να είναι Φυσικό (χωρίς αναίρεση) ??
Με πιο απλά λόγια: ‘’Αν παίζεις σε Cm Harmonic η νότα ΣΙ θα είναι Β φυσικό’’ – που έτσι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Το ίδιο ισχύει και για τις 3 φανταστικέςDbm Harmonic ο προσαγωγέας στην παρτιτούρα γράφεται
C και παίζεις
CEbm Harmonic ο προσαγωγέας στην παρτιτούρα γράφεται
D αναίρεση και παίζεις
DAbm Harmonic ο προσαγωγέας στην παρτιτούρα γράφεται
G αναίρεση και παίζεις
G
Το ίδιο εφαρμόζω ΠΡΑΚΤΙΚΑ και στις παραπάνω αναφερθείσες κλίμακες.
αναμένω σχόλια σας.