τα 2,3...13 pieces of wood δεν λένε τίποτα
Η επίδρασή τους σε ένα ηλεκτρικό όργανο είναι (αν είναι) ελάχιστη (ανύπαρκτη θεωρώ εγώ και άλλοι όχι βέβαια).
τα 900 δεν είναι πολλά για κιθάρα (όταν μπαίνεις στις περιοχές των τιμίων ξύλων εννοώ).
νομιζω αυτά τα 2 έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους
αν ο αριθμός των κομματιώ ξύλου του σώματος δεν παίζει κανένα ρόλο στον ήχο γιατί να υπάρχει ακριβό ξύλο (εξαιρώντας τη σπανιότητα ορισμένων τύπων ξύλου)?
απο πλευράς φυσικής και μόνο αν το πάρεις σίγουρα η αντήχηση (το γνωστό resonance) θα επηρεάζεται όταν μεταδίδεται ο ήχος απο κομμάτι σε κομμάτι ξύλου (κομμάτια τα οποία θα'ναι απο ιδιου τύπου αλλά διαφορετικό δέντρο με ότι συνεπαγεται αυτό σε παλαιότητα , πυκνότητα-βάρος ,υγρασία κτλ)μεσολαβώντας κόλλα σε σχέση με ένα και μόνο κομμάτι ξύλου.
Δεν υπάρχει ακριβό ξύλο, υπάρχει ακριβό μοντέλο κιθάρας βασικά. Αυτό που πληρώνεις σε ένα one piece alder από τα περισσότερα κομμάτια σώματος για παράδειγμα είναι η φύρα του ξύλου, η περισσότερη πρώτη ύλη που χρησιμοποιεί η εταιρία, το φινίρισμα του και φυσικά... το mojo του θέματος. Όταν η fender πχ κοστολογεί μια κανονική USA strat 1.000 ευρώ και μία vintage specs custom shop 3.000 και φεύγα, πρέπει κάπως να δικαιολογήσει τη διαφορά (μαζί με τα υπόλοιπα υπερτιμάτε και το ξύλο στη συγκεκριμένη περίπτωση).
Το έχω ξαναγράψει και το ξαναγράφω ότι περισσότερη διαφορά στον ήχο κάνουν τα nut, γέφυρα, μαγνήτες (φυσικά), το υλικό και ο τύπος του wiring, το setup όλων αυτών παρά το ξύλο ως ξύλο. Tο Α και το Ω όλου του θέματος είναι ο παίχτης, τα υπόλοιπα είναι για να συζητάμε εδώ πέρα
Βέβαια όλα αυτά ωραία είναι, το κατά πόσο μετράει τι, τι κάνει την διαφορά στο tone και τι όχι, και τροφοδοτούν χιλιάδες συζητήσεων σε όλα τα fora του κόσμου.