Δεν υπαρχει too much. Υπαρχει πως εχει φτιαχτει ενας ενισχυτης και τι θελει να πετυχει καποιος με αυτον.
Προφανως οσο περισσοτερα τα watt μετατοπιζεται το σημειο που συμμετεχει ενεργα και ο τελικος στη...φωνη σαν συνολο.
Αλλα δεν ειναι μονο αυτο.
Εως τωρα ο ενισχυτης που παιζει με μεγαλυτερη συνεπεια ψηλα χαμηλα απο λαμπατους που ειχα ειναι ο framus dragon και ειναι 100 watt με 4 EL34. Σχεδον οπως ακουγεται ψηλα ακουγεται και χαμηλα. Προφανως κρατα την phase inverter καθαρη και ισορροπεις το preamp σημα με τον τελικο με πρακτικα, 3 master volume (ενα στο καναλι, δυο ακομη global). Και ο SLO το κανει αυτο αλλωστε ο dragon τον κλεβει σαν σχεδιο αρκετα (και χιλλιοι αλλοι δυο!).
Ενας που εδινε τρελλο σκασμενο Marshall ηχο που ειχα ηταν ο marshall vintage modern. Μιλαμε για αρκετα ...φοβερο ηχο με στοιχεια που μονο σε ψηλη ενταση θυμαμαι να επαιρνα. Πως γινοταν αυτο? Ευκολα. Το master ηταν μετα την phase inverter. Οποτε ο προενισχυτης εσκαγε πρακτικα εντελως, παραμορφωνε και την Phase inverter Και μετα το master χαμηλωνε τα παντα. Eιχα αρκετο gain για early thrash. Παιρνω το effects send που ειναι μονο το preamp το στελνω στην καρτα ηχου και τι ακουω? Με τερμα ανοικτο το gain ενα πρφτ πρτ κλανιτσα crunch το οποιο δεν εφτανε ουτε για lenny kravitz στα light του. Που πηγε ο ηχος? Ο marshall ηταν 35 watt με δυο KT66 και πρακτικα επαιζε χαμηλα αλλα με εντελως αλλο ηχο απο ο,τι ψηλα ως προς τον τερας framus και δεν μπορουσες να βασιστεις σε αυτον για συνεπεια, αλλαζε συνεχεια ο ηχος αναλογα με την phase inverter παραμορφωση. Ευτυχως παντα ειχε κατι καλο να πει χα χα.
Αυτα ειναι δυο απλα υπερχαρακτηριστικα παραδειγματα για το πως το τι πραγματικα παιρνεις σαν συνολο ειναι ενα αθροισμα απο αλλα. Σαν να σκας πεταλια το ενα πανω στο αλλο και να ανεβοκατεβαζεις ενταση και gain στο καθενα.
Ενισχυτακια σα το tiny terror χωρις τετοια κολπα και μια και βασιζονται στην phase inverter παραμορφωση μπορει να ειναι πιο δυσκολο να παρεις αυτο για το οποιο φτιαχτηκαν στο σπιτι και 5 watt να ειναι. Γιατι το design τους και πρακτικα ο καλος τους ηχος μπορει να ειναι σχεδιασμενος να ερχεται με τετοιο τροπο.
Κολπακια που εχω βρει οτι βοηθανε απιστευτα ειναι:
Overdrive boost απο μπροστα (ενα tube screamer με κλειστο το gain η ελαχιστα ανοικτο σε ενα βρωμικο καναλι αλλα οχι τερμα gain και αυτο)
Eq σε (παραλληλη) loop
Ενας compressor εστω και απο multi effect (ευκαιρια για το delay) στη loop. Το τελευταιο ειναι ανορθοδοξο, εντελως αχρηστο εως και κακο για τον ηχο σε μεγαλες εντασεις (κουτσουρευει τον ενισχυτη) αλλα σε χαμηλες εντασεις, δινει ενα μερος απο το power amp compression που μαζευει τις συχνοτητες. Πολυ πολυ ωραιο κολπο σε καποιους ενισχυτες.
Attenuator να βαλεις αλλα πολλα βασικα πραγματα δεν τα κανει σωστα και επισης ακομη προσωπικα δεν πειθομαι για την απολυτη ασφαλεια ενος τετοιου εξαρτηματος για τον ενισχυτη. Η αντισταση δεν μενει σταθερη αναλογα με τη συχνοτητα, σε αυτα ειναι σταθερη. Ισως κατι με speaker motor σα τα weber mass αλλα αντε βρεστα ευρωπη.