το έψαξα κάπως, όπως θα περίμενε κανείς θα ήταν παράδοξο για μια τέτοια εταιρία να εγκαταλείψει μια βασική της αγορά. Αυτο που φαίνεται είναι να εγκαταλείπουν την τεχνολογιά COSM, και να επενδύουν στο tube-logic είτε με διακριτά αναλογικά στοιχεία (υπάρχει π.χ. και κάψουλα για ήχο Steve Vai ) είτε με DSP, δηλαδή πρόκειται περι υβριδικής τεχνολογίας σε πολλά επίπεδα. Πρώτα πρώτα με το sy300 βλέπουμε οτι δεν είναι κλασικό ψηφιακό synth αλλά oscillator-based, μόνο που τα oscillators προφανώς είναι ψηφιακά εξου και το analog-style. Ετσι απλά χρησιμοποιούν ψηφιακή τεχνολογία μόνο την βάση προσομοιώνοντας σε χαμηλό επίπεδο, το οποίο δίνει και πιο φυσικό αποτέλεσμα στα υψηλότερα επίπεδα (και στο τελικό αποτέλεσμα), είτε στην περίπτωση του synth, είτε στην περίπτωση του ενισχυτη. Νομίζω αυτό είναι το μέλλον.
Δεν ξέρω τι γίνεται με τα guitar synth, τα οποία λογικά (ακριβώς επειδή είναι synth) θα έχουν άλλη φιλοσοφία από έναν ενισχυτή ή πολυεφφέ. Πάντως τα πιο καινούργια πολυεφφέ της Boss (GT-1, GT-001, GT-100) έχουν ακόμα το COSM logo, οπότε ίσως να υπάρχουν άλλοι λόγοι. Έχω την αίσθηση ότι οι Cube, αν και ήταν ποιοτικά και στιβαρά μηχανήματα, δεν ήταν σε θέση ανταγωνιστούν παρόμοιους ενισχυτές από Vox, Fender, Peavey, Line 6 καθώς και άλλες εταιρίες σχετικά πιο καινούργιες στο χώρο του modelling όπως Yamaha, Marshall, Blackstar, κλπ, λόγω περιορισμένων συγκριτικά δυνατοτήτων και υψηλότερης τιμής. Οπότε ίσως η Roland αποφάσισε να χτυπήσει την αγορά λανσάροντας μια εντελώς καινούργια σειρά ενισχυτών με το όνομα της Boss που έχει άλλο κύρος, παρά ανανεώνοντας τους Cube.
Δηλαδή, αντι της παλιάς παρωχημένης ψηφιακής λογικής, οκ, ας πάρουμε τον 5150 και ας προσπαθήσουμε να παράξουμε ίδια κυματομορφή με ψηφιακό τρόπο οδηγούμενοι και κατευθυνόμενοι απο το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα, η νέα λογική είναι, ας προσομοιώσουμε τα αναλογικά στοιχεία του 5150 ωστε να παράξουμε το τελικό αποτέλεσμα με πιο έξυπνο και πειστικό τρόπο. Τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω εγώ.
Αυτό ακούγεται σωστό κατά βάση. Η δική μου ένσταση σε αυτό το σημείο είναι ότι ο ήχος ενός ενισχυτή δεν είναι απλά μια κυματομορφή, και σίγουρα δεν είναι
μόνο μία κυματομορφή. Υπάρχουν άλλες παράμετροι που έχουν σχέση με την αλληλεπίδραση κιθάρας/κιθαρίστα και ενισχυτή (π.χ. πως αποκρίνεται ο ενισχυτής στο στυλ παιξίματος ή όταν ανεβαίνει το gain), οι οποίες είναι ακόμα δύσκολο να αναπαραχθούν 100% με ψηφιακά μέσα. Αν και έχουμε δει πρόσφατα πολύ σημαντικές εξελίξεις σε αυτό τον τομέα από μηχανήματα όπως το Axe FX και διάφορα software. Πάντως σίγουρα η ψηφιακή τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, και είναι φυσικό να υπάρχουν νέες προσεγγίσεις στην προσομοίωση ήχων.