Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - vegos

Σελίδες: 1 ... 40 41 42 [43] 44 45
1051
από ακρίβεια, φαντάζομαι, είναι οκ...σωστά?

Ναι, το τσέκαρα με το Zoom G3 και ένα standalone chromatic tuner που έχω και είναι ΟΚ.

Παράθεση
οπότε το μόνο που χρειάζεται να ξέρει κάποιος είναι κολλήσεις και να έχει και ένα τρυπανάκι να διευρύνει λίγο τις τρύπες στο pickguard, εφ'όσον χρειαστεί?

Θεωρητικά ναι, αρκεί να μην χρειαστεί (σαν και τη δική μου) σκάψιμο.
Α, ίσως να χρειαστεί (εδώ θέλει προσοχή λίγο) να φρεζαριστεί (αν δεν είναι ήδη) η τρύπα στο pickguard για τη βίδα του μαγνήτη, προκειμένου να έρθει "πρόσωπο".

Πάντως, τα push-pull ποτενσιόμετρα που είδα είναι γύρω στα 43-46mm (συνολικό μήκος). Οπότε αν ποτέ βγάλεις το pickguard, τσεκάρεις και τον διαθέσιμο χώρο από κάτω.
Βασικό ότι πρέπει να χωρέσεις και μια 9V μπαταρία (Εγώ σκέφτομαι τώρα να σκάψω με κάνα router το σώμα της κιθάρας και να βάλω μπαταριοθήκη, αλλά έχουμε μέλλον γι' αυτό κι εγώ δεν έχω τα απαραίτητα εργαλεία για τόση ακρίβεια).

Είσαι 100%  ο Vegos που όλο τρέχει. Πελάάάάά΄τεεεεες μου!
Ωραίο το αποτέλεσμα μαν, χρηστικό και εφφετζίδικο! Σωστό το μαστόρι και μάΝγκας για το ποστάρισμα της όλης εργασίας.
ΣπέΤιαλ.

Thanks :)
Για την ακρίβεια, ήμουν αδειούχος υπάλληλος σήμερα, οπότε και βρήκα χρόνο για να ταλαιπωρήσω την iAXE :)

Προς το παρόν, πάω να βγάλω λίγο πριονίδι ακόμα από πάνω μου...

1052
Πριν λίγες μέρες πέτυχα ένα ωραίο gadgetακι στο internet.
N-Tune Guitar Tuner.

Πρόκειται για ένα chromatic tuner, το οποίο μπαίνει ανάμεσα στο κουμπί του tone και το pickguard.
Αρκετά όμορφο, αρκετά χρήσιμο, σχετικά φθηνό (γύρω στα 25€ από ebay).



Η εταιρία έχει κλείσει, αλλά υπάρχουν στο ebay (και όχι μόνο) καινούργια, σφραγισμένα.

Στην ουσία, αντικαθιστούμε το ποτενσιόμετρο του volume με ένα pushpull ποτενσιόμετρο (που παρέχεται), κάνουμε την αντίστοιχη καλωδίωση (αφαίρεση από το μαμά ποτενσιόμετρο και σύνδεση στο νέο), βρίσκουμε χώρο για να χώσουμε την 9V μπαταρία (απ' ότι διάβασα αντέχει ~600 κουρδίσματα) και τέλος.

Τέλος;
Έτσι νόμιζα  ;D

Ξεκινάω από το τέλος:



Το "κουρδιστήρι" εγκατεστημένο.
Ένα γνωστό πρόβλημα, είναι ότι βρίσκει στην βίδα του μαγνήτη της γέφυρας. Στο κιτ υπάρχει μέσα βίδα η οποία είναι με ίσιο κεφάλι (φρεζαριστή), οπότε αυτό το πρόβλημα λύνεται.
Φαντάζομαι στις υπόλοιπες κιθάρες, γιατί η βίδα που είχε ο μαγνήτης μου είχε άλλη διάμετρο πάχους.
Ας είναι καλά το dremel, και έγινε ίσια.

Επίσης το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισα και με μια βίδα του pickguard, το έλυσα με τον ίδιο τρόπο.

Και πάμε από την αρχή:



Αφαίρεση αρχικά των χορδών και του pickguard.
Δοκιμή του παρεχόμενου push pull ποτενσιόμετρου, και -γκαγκάν- δε χωράει.
ΟΚ, το περίμενα, θα πέσει σκάψιμο.

Επίσης σε αυτό το στάδιο εντοπίστηκε ότι ούτε η μπαταρία χωράει πουθενά εκεί μέσα. Θα συνεχιστεί το σκάψιμο λοιπόν.

Να σημειωθεί ότι στο internet, απ' ότι είδα σε κιθάρες τύπου fender stratocaster (ή και στις γνήσιες fender stratocaster) οι περισσότεροι το χωρέσανε. Εμένα ήθελε >1cm σκάψιμο (Behringer iAXE-393).



Βήμα δεύτερο. Μαρκάρισμα των καλωδίων κλπ, ώστε να μπουν μετά σωστά και να μην ξεφύγει κάτι.




Το πιο δύσκολο κομμάτι. Σκάψιμο του ξύλου. Ξεκίνησα να τρώω σιγά σιγά (ας είναι καλά ο άγιος Dremel  ;D ) μέχρι να χωρέσω το νέο ποτενσιόμετρο.




Πολύ πριονίδι...
Να σημειωθεί ότι η εργασία έγινε στο μπαλκόνι, μέρα και ώρα που η σύζυγος έλειπε από το σπίτι  >:D




Φάγωμα του ξύλου για να φτιάξουμε λίγο χώρο για την 9V μπαταρία...




ΟΚ, καλό έγινε, και ίσιο...
Τέλος με το ξύλο...




Το νέο ποτενσιόμετρο (push-pull).




Σχεδόν έτοιμο...

Εδώ δεν έβγαλα φωτογραφίες της πλακέτας του tuner. Πρόκειται για μία στρογγυλή πλακέτα που κουμπώνει πάνω από το pickguard, και πάνω σε αυτή κουμπώνει το στρογγυλό πλαίσιο. Η πλακετίτσα αυτή έχει μια καλωδιοταινία που πάει κάτω, και συνδέεται στο ποτενσιόμετρο. Αυτή έχει και τα ενδεικτικά LEDs.



Δοκιμή, και ΟΚ, έχουμε σήμα :)




Κούρδισμα της Μι.
Το κουρδιστήρι λειτουργεί ως εξής: Σηκώνουμε το ποτενσιόμετρο και κάνει mute την έξοδο, και ανάβει το LED της νότας/χορδής που χτυπάμε. Στην περίπτωσή μου η Μι. Όταν είναι κουρδισμένη, ανάβει το LED που έχει ένα σταυρό σε κύκλο (πράσινο). Αν είναι flat ή sharp, ανάβει το αντίστοιχο LED.





Ωραίο το αποτέλεσμα, σχεδόν δε φαίνεται.

Στο κιτ υπήρχαν 5 πλαίσια, άσπρο, μαύρο και 3 σε αποχρώσεις του άσπρου/γκρι/vintage για να ταιριάξει με τον διακόπτη! Φαντάζομαι είναι τα 5 πιθανά που έχει χρησιμοποιήσει η fender.



Τέλος.

Τέλος; Μπαα...
Καταρχάς, ήθελε λίγο παραπάνω φάγωμα. Τώρα χρειάστηκε να παιδευτώ γύρω στα 15 λεπτά για να περάσω τα καλώδια έτσι ώστε να μην βρίσκουν. Με λίγο φάγωμα ακόμα θα γλύτωνα αυτή την "αγγαρεία".
Επίσης, αφού τελείωσα τα πάντα, τα σύνδεσα, τα δοκίμασα κλπ, τότε ξαφνικά με θυμήθηκε ένας νόμος του Μέρφι.
Ξέχασα να συνδέσω τη γείωση με τη γέφυρα/τρέμολο.

Ευτυχώς, δεν άλλαξα χορδές (που έπρεπε έτσι κι αλλιώς), οπότε μόλις αξιωθώ και τις αλλάξω, θα το λύσω για το τελευταίο fine-tuning και πέρασμα της γείωσης.

Χρειάστηκε 1-2 ώρες για να σκάψω το ξύλο (για μένα, το δυσκολότερο κομμάτι), γύρω στα 15-20 λεπτά να αλλάξω τα βύσματα/τοποθετήσω ποτενσιόμετρα, μπαταρίες κλπ.
Α, και αρκετό χρόνο για να μαζέψω όλα αυτά που είχα κάνει στο μπαλκόνι  ;D ;D ;D .

Αρκετά ενδιαφέρον πάντως, όμορφο και χρήσιμο.

Ένα video της εταιρίας:

How to install N-Tune in your guitar


Το kit το πήρα από το ebay, από έναν Άγγλο πωλητή για 26€ με τα μεταφορικά και το είχα σε 4-5 μέρες στα χέρια μου.

Υπάρχει το kit για για Les Paul σε δύο εκδόσεις, μία για να κουμπώνει στο volume και μία για να κουμπώνει στον πάνω διακόπτη. Η έκδοση για Les Paul έχει push-pull 500Κ (ενώ για Fender 250K) ποτενσιόμετρο.

Η δική μου κιθάρα με ταλαιπώρησε αρκετά, γιατί εμφανισιακά είναι σαν stratocaster, δυστυχώς όλα είναι διαφορετικά (pickguard, βάθος στα ξύλα, πάχος, μέγεθος μαγνητών κλπ). Άξιζε τον κόπο πάντως :)

(Περισσότερες photos από την εγκατάσταση εδώ)

Κι ένα πολύ πρόχειρο videάκι με το tuner εγκατεστημένο στην κιθάρα μου...

N-Tune Guitar Tuner

1053
δεν ειναι αυτο το προιον!


Δοκίμασε τους BEHRINGER_2902_κλπ. Λογικά θα σου παίξουν...

Αν δεν σου εγκαθίστανται, τι μήνυμα σου βγάζει;
Αν σου χτυπάει μήνυμα ότι είναι unsigned, κάνε το εξής:
http://www.makeuseof.com/tag/how-can-i-install-hardware-with-unsigned-drivers-in-windows-8/

1054
Σε 2 pcια εδώ μου λειτουργούν κανονικά (Win8.1).
http://www.behringer.com/EN/Support/U-Control-Downloads.aspx

Ξανακατέβασέ τους, αλλά επιβεβαίωσε αν θες τους 32 ή 64bit...

1055
1. Δεν χρειάζεσαι programmer για το ATtiny85, εάν έχεις κάποιο απλό Arduino board. Δες εδώ:
http://makezine.com/2011/10/10/how-to-shrinkify-your-arduino-projects/
Αν δεν έχεις μπορείς να πάρεις έναν μικρό USB Programmer, όπως αυτόν: https://www.sparkfun.com/products/11460
..αν και στο Ebay έχει πολλούς και φθηνότερα.


Ναι, ΟΚ, αυτό εννοώ programmer. Είτε ένα άλλο arduino είτε dedicated AVR programmer.
Το αναφέρω απλώς ως γενικό πρόβλημα που μπορεί να έχει κάποιος που δεν ασχολείται με arduino/atmel/κλπ.

Παράθεση
2.Αντί για Bilateral Switches όπως το 4066, προσωπικά προτιμώ να χρησιμοποιώ Solid State Relays.
Έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι συμβατά απέυθείας με τις TTL εξόδους των Atmel, και δεν θέλουν ξεχωριστή τροφοδοσία.
Πχ: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270915701167&ssPageName=STRK:MESE:IT
..βασισμένο στο Omron G3MB-202P, 5V version:
http://people.ece.cornell.edu/land/courses/ece4760/FinalProjects/s2004/daw33/RemoteOutlet/datasheets/D20G3MB0503.pdf


Ναι, το έχω μελετήσει αυτό τε τα solid state relays. Τα αποφεύγω λόγω μεγαλύτερης κατανάλωσης και γενικά, δεν μου έχουν "κάτσει" όπως το ήθελα. Προτιμώ επίσης -προσωπικά- την φιλοσοφία του 4066 ως λειτουργία.

Παράθεση
3. Μεθοδολογικά δεν καταλαβαίνω την προσκόλληση στην φιλοσοφία του "ενός διακόπτη". Τι πραγματική εφαρμογή στην πράξη έχεις όπου σε ενδιαφέρει να ανακυκλώνεις το σήμα σε μία προκαθορισμένη αλληλουχία αποδεκτών?.. Πρόκειται ποτέ να παίξεις σε 3-4 ενισχυτές και θέλεις να κάνεις όλο τον κύκλο κάθε φορά πατώντας ένα ποδοδιακόπτη?.. Δεν το πιάνω.


Μπα, είναι "κόλλημα" περισσότερο. Μπορείς να το κάνεις με έναν απλό διακόπτη.
Παρόλα αυτά, έχω στο μυαλό μου το σήμα της κιθάρας πχ να φεύγει σε μία από 4 ξεχωριστές σειρές από effects πχ. Και να μπορώ να μετακινούμαι με +/- push buttons (1, 2, 3, 4 ή 4, 3, 2, 1 κλπ).
Επίσης λόγω ταχύτητας στην αλλαγή και μηδενικού θορύβου κατά την αλλαγή, θα μου είναι χρήσιμο στις δοκιμές που κάνω σε διάφορα ενισχυτάκια (παίζω κάτι, αλλάζω μεταξύ ενισχυτών και βλέπω αμέσως την αλλαγή).

Παράθεση
Πάντως όπως είπα, πολύ ενδιαφέρον project!.. αν θέλεις συνέχισε την περιγραφή.


Thanks. Όπως ξαναείπα, ως απαραίτητο accessory είναι 90% useless. Από την άλλη έχει την πλάκα του, όπως όλα.

ΥΓ Η αρχική ιδέα ήταν μέσω optocouplers αλλά έβγαζαν αρκετό θόρυβο. Ψάχνοντας, είδα ότι κάποια decks, ενισχυτές και λοιπά hi-fi παίζαν με cmos switching ICs, οπότε θεωρώ ότι είναι ΟΚ.

ΥΓ2 Ψάχνοντας στο internet είδα ότι το έχουν υλοποιήσει και άλλοι. Σταμάτησα να ψάχνω, μιας και περισσότερο με απασχολεί η υλοποίηση από το μηδέν, παρά η αντιγραφή. Μπορεί να βγει καλό, μπορεί και μάπα. Who cares? (προς το παρόν).

YΓ3 Θέλω το ίδιο κύκλωμα να το χρησιμοποιήσω και σε έναν ενισχυτή που φτιάχνω. Θα εμπλέκει/απεμπλέκει ένα booster ή ένα buffer ή/και ένα fuzz ή/και ένα delay. Γενικά, ιδέες υπάρχουν...


Edit:

Μόλις τελείωσα την version 0.1 :)



Και απ' ότι φαίνεται λειτουργεί ΟΚ. Αύριο περισσότερες δοκιμές.

1056
Update:

Σήμερα κατεύθασαν τα CMOS 4066 και έκανα την πρώτη δοκιμή με πλήρη επιτυχία  :)

Το switcher είναι σχεδόν έτοιμο και λειτουργεί ως εξής:

1 είσοδος -> 4 έξοδοι
ή
4 είσοδοι -> 1 έξοδος.


Στο μυαλό μου έχω τα εξής σενάρια που θέλω να καλύψω:

1. Μία κιθάρα προς 2-3-4 effects ή 2-3-4 σειρές effects ή 2-3-4 ενισχυτές.
2. Δύο-τρεις-τέσσερις κιθάρες προς  1 ενισχυτή ή 1 effect κλπ.
3. Μία κιθάρα προς συγκεκριμένες εξόδους (πχ προς 2 ενισχυτές από τους 4 ή προς 2 σειρές effects).
4. Δύο κιθάρες προς δύο ενισχυτές και ανταλλαγή μεταξύ τους.
5. Δύο/τρεις/τέσσερις προενισχυτές προς 1 τελικό ενισχυτή (ή clean/booster/overdrive/distortion -> amplifier -- Σκέφτομαι να μαζέψω μερικά ωραία effects σε 1 ενισχυτή).

So far, λειτουργεί κανονικά (στο demo που ακολουθεί δεν είχε καλή απομόνωση, τώρα δουλεύω λίγο μπας και χώσω τίποτα φιλτράκια και να βελτιώσω λίγο ακόμα την απομόνωση.

Το πλεονέκτημα αυτής της (δύσκολης, αφού με 1 διακόπτης και μόνο γίνεται δουλειά) είναι η ταχύτητα αλλαγής (το 4066 που κούμπωσα έχει 10Hz, της TI είναι στα 40Hz), είναι αρκετά χαμηλό το κόστος (5Χ 4066 τα πήρα για 5.20€), δεν χαλάνε εύκολα (σε σχέση με τους διακόπτες που αρχίζουν τα χρατς-χρουτς),

Άλλη επιλογή είναι με relay (τα οποία για κάποιο λόγω βλέπω ότι τα χρησιμοποιούν αρκετοί στα diy πετάλια/ενισχυτές) αλλά αυτά τα θεωρώ ακόμα χειρότερα. Με κραδασμό ή θερμοκρασία μπορούν να αλλάξουν κατάσταση, είναι ακριβά κι αυτά χαλάνε σχετικά εύκολα (βέβαια είναι καλά για υψηλές τάσεις κλπ).

Το μειονέκτημα είναι ότι χωρίς ρεύμα, το switch καθιστάται άχρηστο, αλλά προσωπικά δε με ενδιαφέρει  ;D

Anyway, εδώ είναι ένα μικρό video των δοκιμών:

(Very) First test of channel switcher


Αν ενδιαφέρεται κανείς, ευχαρίστως να μοιράσω και schematics όταν με το καλό τα φτιάξω (γιατί έτσι όπως είναι τώρα, 99,98% ούτε εγώ δεν καταλαβαίνω τι έχω κάνει  ;D ).

ΥΓ Έχω χρησιμοποιήσει έναν μικροεπεξεργαστή ATtiny85 (2€) και ένα push button για την αλλαγή. Ο κύριος λόγος είναι ότι τα είχα (αλλιώς θα έπρεπε να πάω σε κάποιο decade counter IC για push button ή 4 ξεχωριστούς διακόπτες on/off ή 1 τετραπλό, αλλά είπαμε, δεν θέλω διακόπτες  ;D ). Επίσης με τον μικροεπεξεργαστή μπορώ να κάνω και διάφορα άλλα "εφέ (πχ να στριφογυρνάει ο ήχος σε ενισχυτές κλπ).

Αν νομίζετε ότι είναι άσχετο/άχρηστο, feel free to delete it :)

Edit:
Μιας και στο video δεν φαίνεται καλά:
Έχω μια είσοδο (ράδιο) και 2 ενισχυτές.
Ξεκινάει και παίζει στον "πάνω".
Πατώντας το pushbutton γυρνάει στον "κάτω".
Ξαναπατώντας το κόβεται κι από τους δύο.
Ξαναπατώντας το, πάει και στους δύο.
Ξανά-μανά και πάει πάλι από την αρχή.

Από υλικά, μέχρι στιγμής έχει:
1 7805 voltage regulator (για το ATtiny85).
(Θα έχει) 4-5 πυκνωτές ηλεκτρολυτικούς (στις εισόδους και στην έξοδο)
Μερικές αντιστάσεις (για pull down, μια για το led κλπ).
Αρκετά πολύχρωμα καλωδιάκια  ;D
1 ATtiny85
1 HCF4066BE
1 push button
Για την τροφοδοσία του 4066 IC παίρνω απευθείας από την μπαταρία (7.4V στην περίπτωσή μου, με 9V θα λειτουργεί και χρειάζεται από 5-15V, και το trigger/control πρέπει να είναι μικρότερο της εισόδου // του δίνω +5V από το ATtiny85).
Κατανάλωση δεν έχω μετρήσει, αλλά είναι μικρή.

Θα προστεθούν LEDs που θα δείχνουν ποια είσοδος/έξοδος είναι ενεργή (οπότε 4x LED & 4x αντιστάσεις), κάνα κουτάκι της προκοπής κλπ.

Το πιο "δύσκολο" κομμάτι στην περίπτωσή μου είναι το ATtiny85 (το οποίο χρειάζεται programmer κλπ για να προγραμματιστεί), αλλά αυτό μπορεί να αντικατασταθεί με ένα decade counter IC (και άλλη υλοποίηση βέβαια στο κομμάτι της αλλαγής εισόδου/εξόδου).

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "καλά, και γιατί δεν πήρες ένα διακόπτη 4πλο να κάνεις δουλειά;".
Ε, θα σας πω ότι είναι ψυχοθεραπεία  ;D ;D ;D

1057
Τελος θα ηθελα να φτιαξω ενα Α/Β switch, ωστε να εχω 2 κιθαρες σε ενα RIG! Θα
χρειαστο κατι παραπανω απο εναν μεταγωγικο διακοπτη?
http://www.thomann.de/gr/boss_ab2_abschalter.htm


Φτιάχνω εδώ και λίγες μέρες ένα switch, ηλεκτρονικό, με optocouplers.
Παίρνει σήμα από μία πηγή, και το οδηγεί σε μία από τις 4 εξόδους ή σε συνδυασμό αυτών. Φυσικά θα λειτουργεί και το ανάποδα (4 εισόδους προς 1 έξοδο).
Το πλεονέκτημα σε σχέση με ρελέ, είναι ότι δεν έχεις τον παραμικρό θόρυβο κατά την αλλαγή, υπερβολικά μικρή κατανάλωση, υπερβολικά γρήγορη αλλαγή, ενώ ελέγχεται από μικροεπεξεργαστή για διάφορα "εφφέ" (του στυλ "κόβω-βόλτα-τον-ήχο-σε-4-ενισχυτές" κλπ  ;D ).

Το μειονέκτημα είναι ότι έχω αρκετό θόρυβο μέχρι στιγμής και προσπαθώ να δω τι φταίει. Μάλλον τα optocouplers ή το common ground μεταξύ του λαμπάτου μου και του τρανζιστορικού. Θα το μελετήσω αναλυτικότερα το ΠΣΚ.

Επίσης περιμένω και μερικά HCF4066B (Quad Bilateral Switches, τα χρησιμοποιούν σε audio εφαρμογές, θυμάμαι τα βάζανε στα κασσετόφωνα για να "εμπλέκουν"/"απεμπλέκουν" το dolby κλπ) για να δω πως παίζει με αυτά (φαντάζομαι καλύτερα).

Η απλή λύση βέβαια είναι αυτή που είπες, με έναν απλό 2PTD διακόπτη :)

1058
διάβασε εκεί που λέει για τα sockets και θα καταλάβεις τί εννοώ.ενώ στο layout απεικονίζεται σαν πυκνωτής το C4,στις οδηγίες για τα sockets λέει ότι στο C4 μπαίνει τρανζίστορ


Λέει Use C4 ONLY with BC108.
Βάζουμε τον C4 μόνο αν έχουμε στα Q1 & Q2 το BC108 αντί του AC127 προφανώς.

Παράθεση
τα τρανζίστορ γερμανίου AC127 πού αντισοιχούν δλδ στο NPN ή στο ΡΝΡ??
Ευχαριστώ πολύ!!!


Το AC127 είναι εναλλακτικό του BC108 που είναι NPN. Άρα κι αυτό ΝΡΝ θα είναι :)
Σε κάθε περίπτωση, ψάχνεις στο google για "datasheet AC127" (ή οτιδήποτε δεν γνωρίζεις).
Εκεί θα βρεις το pdf της εταιρίας που το παράγει, με τις πληροφορίες του (http://alltransistors.com/pdfview.php?doc=ac127.pdf&dire=_siemens)
Γράφει αναλυτικά ποιο είναι το κάθε pin, ώστε να το τοποθετήσεις σωστά, και στο κύκλωμα αλλά και στο πολύμετρο.

1059
Το C είναι πυκνωτής (Capacitor), όπως και τα δύο links που δίνεις. Το BC108 είναι NPN transistor.

Για μέτρηση hFE απλά βάζεις το transistor στην ανάλογη θέση (PNP ή NPN) με τη σωστή φορά (ώστε να αντιστοιχούν τα Base, Collector, Emiter του transistor στις μαρκαρισμένες υποδοχές του πολύμετρου). Πιθανότατα εδώ είναι το λάθος σου.

(Για την ιστορία, το ένα πολύμετρο που έχω, τα έχει μαρκαρισμένα ανάποδα (εκεί που λέει PNP μετράει NPN και το αντίστροφο) -- οπότε είναι κι αυτός ένας κουφός λόγος για να μην μετράει... ;D )

1060
Σ'ευχαριστώ για την απάντηση πάντως. Έριξα contact cleaner και πλέον τα pots δουλεύουν άψογα! Ούτε καινούρια έτσι! :)

Μια χαρά. Βάλτο στο πρόγραμμα να τα αλλάξεις πάντως...
Χτύπα ένα σετ από ebay (έτσι κι αλλιώς τώρα δουλεύουν, δεν βιάζεσαι να σου έρθουν γρήγορα).

1061
Συνήθως οξειδώνονται οι επαφές μέσα στα ποτενσιόμετρα με τον καιρό.
Υπάρχουν κάποια spray (Contact Cleaner). Βγάλτο, ρίξτου, και γύρνα μερικές φορές το ποτενσιόμετρο.
Το (καθαρό) οινόπνευμα θα το χρησιμοποιούσα μόνο αν ήθελα να το βουτήξω όλο μέσα για να καθαρίσω σκόνες, βρωμιές κλπ...

ΥΓ Όσο θα σου κοστίσει ένα Contact cleaner θα σου κοστίσουν και 3 ποτενσιόμετρα :) Οπότε δεν παραγγέλνεις κανένα από το ebay; Αν τα βιάζεσαι, θα έχει ο Φανός στην Κάνιγγος φαντάζομαι.

1062
Ολα καλα... και τωρα πως θα κανω ηχογραφηση; Θελω να παιζω και να το γραφω αυτο που παιζω... Μετα να παιζει αυτο που επαιξα και να ξαναπαιζω και να τα γραφει ολα μαζι....

Πάνω έχει 2 εικονίδια "κασέτες", το ένα λέει PRE και το άλλο POST.
Μόλις τα πατήσεις θα σου εμφανιστούν δύο ντεκ, στο πάνω πχ βάζεις ένα backing track, στο κάτω γράφεις (τσέκαρε το SYNC για να ξεκινήσει το πάνω μόλις κάνεις record στο κάτω).

Αφού γράψεις αυτό που θες πχ, έχει ένα κουμπί αν δεν κάνω λάθος που λέει κάτι TRANSFER κλπ.
Το πατάς, και στέλνει την ηχογράφηση στο πάνω, οπότε ξαναπαίζεις αυτό που έγραψες και  ξαναγράφεις στο κάτω κ.ο.κ.

1063
Καλοκαίρι, άδεια, Αθήνα, ελεύθερος χρόνος, οπότε κατασκευή:

Matsumim ValveCaster




Το veroboard (με μερικά λάθη, δες στο τέλος):



C1: 10nF - 47nF
C2: 47nF
C3: 470nF
C4, C5: Ηλεκτρολυτικοί 1000μF
R1: 1MΩ
R2: 220kΩ
R3: 100kΩ
R4: 470kΩ
Voltage Regulator: Έχω γράψει 7809. Με 7812 παίζει καλύτερα.

-- C6: 10nF -> Στην περίπτωση που προσθέσουμε το tone stack, πάει από τον C3 στο wiper (μεσαίο) pin του Tone Pot και στο 1 pin του Volume pot.
Το άλλο pin του Tone Pot πάει στη γη.
Το Wiper (μεσαίο) του Volume pot πάει στην έξοδο και το άλλο (3) πάει στη γη.

Pots:
Gain: 50kΩ
Volume, Tone: 100kΩ

Kόψιμο της πίστας κάτω από C2 & C3 και πριν το Voltage Regulator στην γραμμή 7.

Λάμπα: 12AU7 (κάποιοι λένε ότι παίζει ωραία και με 12AX7, εμένα δε μου άρεσε).
Από αριστερά, κάθε γραμμή πάει στο αντίστοιχο pin της λυχνίας (1 στο 1, 2 στο 2 κλπ).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το 9 μένει ασύνδετο.


Παρακάμπτοντας το Voltage Regulator μπορούμε να δώσουμε τροφοδοσία στο 5 (+9V) από μπαταρία. Τις τρώει όμως γρήγορα.

Θόρυβος: Θέλει καλό τροφοδοτικό. Με το Voltage Regulator βελτιώνονται αρκετά τα πράγματα...

Τροφοδοσία: +2V από το Voltage Regulator. Αν βάλουμε 7812, τότε καλό είναι να του δώσουμε 14V (ή 12 αν έχουμε 7809). Προσοχή στην πολικότητα.

To schematic του Matsumim: http://www.matsumin.net/diy/jisaku2/Valve_Caster/Valve_Caster_10.BMP
Το site του (it's all Greek to me): http://www.matsumin.net/diy/jisaku2/Valve_Caster/index2.html

Σε ηλεκτρονική μορφή το veroboard δεν το έχω φτιάξει, αλλα΄νομίζω ότι φαίνονται ΟΚ.
Σε PCB θα ανεβάσω φωτογραφία σύντομα...

Λάθη:
Έχω 2 φορές τον C1.
Ο C1 είναι ο αριστερά, ο κάθετος.
Ο C1 οριζόντιος στη 2η γραμμή είναι στην πραγματικότητα ο C2
Τα κοψίματα στο veroboard είναι κάτω από τους οριζόντιους πυκνωτές (C2, C3).
Voltage Regulator: 7809 έχω γράψει. Αντικατάσταση με 7812. Σε κάποιους βέβαια αρέσει καλύτερα με 9V, οπότε μια δοκιμή θα σας πείσει :)


ΥΓ1: Υπάρχει η πιο εύκολη λύση, αυτή του "στησίματος" γύρω από την βάση της λυχνίας, όπως λέει ο Dano: http://www.beavisaudio.com/projects/ValveCaster/
ΥΓ2: Το tone-stack & ο ποδοδιακόπτης με το wiring: http://www.aronnelson.com/gallery/main.php/v/Renegadrian/Valvecaster+v0_5.jpg.html

1064
Εφέ / Απ: iPad vs Pedals
« στις: 02/09/13, 01:08 »
Γράφει κανονικά στο garage band στο iphone/ipad.

Πάντως, δεν ξέρω αν αξίζει να πουλήσεις τα πετάλια σου γι' αυτό, αλλά σίγουρα αξίζει να κουμπώνεις επάνω την κιθάρα και να σκοτώνεις την ώρα σου με τα ακουστικά σου, ειδικά αν δεν θες να κουβαλήσεις το μισό σπίτι  ;D

1065
Δοκίμασες (με το φίλτρο επάνω) να γυρίσεις την πρίζα ανάποδα;

Προφανώς κάτι rf σου στέλνει αυτή τη φασαρία...

Δοκίμασε ένα καλό καλώδιο για την κιθάρα...

Εdit: Τώρα το πρόσεξα. Στο ups δεν έχεις θέμα; Άρα από το ρεύμα σου έρχεται ο θόρυβος. Ένα καλό φίλτρο στον ενισχυτή (ac line single line filter) (θα το έβαζα μάλιστα μέσα) ή στον πίνακα...
Κατέβασε όλες τις ασφάλειες και το γενικό και μετά δοκίμασε να τις σηκώνεις για να επιβεβαιώσεις ότι δεν έρχεται από εσένα...

1066
Ένα πράγμα σου έμεινε.
Πας κάπου αλλού και δοκιμάζεις εκεί ενισχυτή/κιθάρα/καλώδιο.
Αν αυτό συμβαίνει τελικά μόνο στο σπίτι σου, τότε η λύση είναι ac line 3-phase filter που θα μπει στον πίνακα και θα σουλουπώσει από θόρυβο όλο το σπίτι.
Αλλιώς, δοκιμάζεις ένα απλό φιλτράκι μεταξύ πρίζας-φις ενισχυτή.

ΥΓ Έχεις κάνα ups πρόχειρο; Αν το βάλεις εκεί (και βγάλεις το ups από την πρίζα) συνεχίζεις να έχεις τον ίδιο θόρυβο; Θα δεις δηλαδή αν είναι ηλεκτρικός (οπότε το φίλτρο θα κάνει δουλειά) η ηλεκτρομαγνητικός ο θόρυβος (δεν μπορείς να κάνεις τίποτα χωρίς επέμβαση στον ενισχυτή ή δοκιμάζοντας τουλάχιστον καλύτερα καλώδια)...

1067
Έχεις τριφασικό; Αν ναι, βρες πρίζα που είναι σε άλλη φάση και δοκίμασε εκεί.
Αν όχι, και δοκίμασες όπως έγραψαν και οι περισσότεροι, με εκτός ρεύματος τις περισσότερες άσχετες συσκευές του σπιτιού σου συνεχίζει να στο κάνει -μόνο όμως στο σπίτι σου- τότε η λύση σου ΙΣΩΣ είναι ένα phase filter (ψάξε στο internet για single phase ac line filter). Προφανώς και παίρνεις θόρυβο από άλλον "γείτονα".

Πιθανοί λόγοι θορύβου (ή τουλάχιστον που έχω συναντήσει αρκετές φορές):
X10 Home Automation (ή άλλο αντίστοιχο σύστημα).
PowerLine Ethernet Modules.

Δεν χρειάζεται να τα έχεις εσύ, αρκεί να τα έχει κάποιος στην ίδια πολυκατοικία (ακόμα και στο ίδιο τετράγωνο έχω καταφέρει να στείλω X10 commands) και να βρίσκεστε και στην ίδια φάση..

Καλά ξεμπερδέματα..

1068
Δεν άκουσα το τικ-τακ, αλλά το λέω καλού-κακού, γιατί ποτέ δεν ξέρεις.
Δεν πιστεύω να φοράς το ρολόι στο δεξί, ε;
Γιατί εγώ που το φοράω στο δεξί, αν δεν το βγάλω ακούω το τικ-τακ (το τσακώνουν οι μαγνήτες  ;D κι έχω τσάμπα tempo)...

1069
Μεχρι στιγμης δεν εχω αποδειξεις οτι ενας αριστεροχειρας δεν αποδιδει το 100% ως δεξιοχειρας. Μαλιστα εχω το αντιθετο αποτελεσμα.

Λογικό δεν είναι;
Εγώ ως αριστερόχειρας, έμαθα να κρατάω την κιθάρα ως δεξιόχειρας πχ.
Έστω ότι είμαι στο επίπεδο Β.
Αν φτάσω στο επίπεδο Α τότε θα ακουστεί ως εξής:
"Α, να, αριστερόχειρας που έφτασε στο Α επίπεδο".
Αν παραμείνω στο επίπεδο Β, θα παραμείνω ένας απλός κιθαρίστας επιπέδου Β. Όχι ότι "Ωπ! Αυτός ρε παίζει ανάποδα. Αν έπαιζε ως αριστερόχειρας, τώρα θα ήταν στο επίπεδο Α".

Αντίστοιχα, αφού ο αριστερόχειρας παίζει καλύτερα ως δεξιόχειρας, γιατί να μην γράφει και ως δεξιόχειρας; Γιατί να μην τα κάνει όλα ως δεξιόχειρας;

Είμαι 40 ετών, και το μόνο που μπορώ να πω ως συμπέρασμα:
Το 2013 είναι κρίμα να καταπιέζεται κάποιος. Ειδικά στην κιθάρα, όπου υπάρχουν σχεδόν άπειρες επιλογές. Αν του βγαίνει να παίζει με το δεξί, ας παίξει με το δεξί. Αν του βγαίνει με το αριστερό, με το αριστερό.
Στην τελική, είναι καλύτερα να έχεις κάνει ο ίδιος το λάθος, παρά να ρίχνεις το φταίξιμο σε άλλον...  ;D

1070
Τονιζω το αυτοδιδακτος γιατι εκει που συνανταω συνηθως αντιδρασεις ειναι απο αυτοδιδακτους που η φυση τους του οδηγησε να πιασουν την κιθαρα πρωτη φορα αριστερα, απο συνηθεια. Μετα αυτο δεν αλλαζει. Θα ηθελα παντως να υπαρξει μια ερευνα εστω και εδω μεσα με poll, ποιοι αριστεροχειρες ξεκινησαν δεξια, ποιοι αριστερα και ποσοι απο αυτους ειναι αυτοδιδακτοι γιατι πιστευω οτι οι "δεξιοι" αριστεροχειρες ξεκινησαν αποκλειστικα σε ωδειο ή με δασκαλο ενω οι αριστεροι ειναι αυτοδιδακτοι και σε καποια συνειδητοποιημενη ηλικια οπως η εφηβεια και μετα.

Από συνήθεια λοιπόν κάποιοι αριστερόχειρες, έμαθαν να παίζουν με το δεξί. Γιατί είναι καλύτερο αυτό;
Ως αριστερόχειρας, η λογική και η εμπειρία μου μου λέει ότι ΑΝ δεν το επέλεξαν οι ίδιοι, τότε 99,999% αν έπαιζαν με το άλλο χέρι, θα έπαιζαν καλύτερα!
Ειδικά στην κιθάρα, όπου υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές!

Παράθεση
Φιλε μου ο εγκεφαλος ειναι ενα πολυ ευπλαστο οργανο. Μπορει να μιλας για φυση και αναποδους κοσμους, αλλα οταν χρειαστει ο εγκεφαλος σου θα αποδωσει. Υπαρχουν επιστημονικες ερευνες που αν σου βαλουν να βλεπεις αναποδα με γυαλια ο εγκεφαλος σου θα σαστισει για 2-3 μερες , μετα ομως θα μπορεις μεχρι και αυτοκινητο να οδηγας, βεβαια αν τα βγαλεις η προσαρμογη σου σε "φυσιολογικο" θα ειναι υποθεση 2-3 λεπτων. Αν χτυπα ξυλο χασεις το "δυνατο" σου χερι το αδυναμο θα μαθει να εκτελει ολλες τις λειτουργιες του δυνατου.

Συμφωνώ. Θα μάθει να τις εκτελεί. Όχι με την ακρίβεια/ευκολία/κλπ που θα είχε με το σωστό (για αυτόν) χέρι.

Με αυτό το σκεπτικό, γιατί δεν δοκιμάζετε ως δεξιόχειρες να γράψετε με το αριστερό;
Για 2-3 μέρες δεν θα μπορείτε, μετά θα είναι υπόθεση 2-3 λεπτών...

Κι όπως πολύ σωστά είπε κι ο Bassman:

Δευτερον,οταν γεννιεσαι σε εναν κοσμο που ολα για σενα ειναι αναποδα και εχεις συνηθισει ετσι απο μικρο παιδι σε καποια φαση εχει μπουχτισει και δεν μιλας καν.Απλα αποδεχεσαι σιωπηρα αυτο που συμβαινει γιατι ουτως η αλλως ειναι μια απο τα ιδια.

Ή απλά (το γραψα και πριν νομίζω):
Βάλτε σε έναν αριστερόχειρα να ψήσει ελληνικό καφέ και να τον σερβίρει στο ποτηράκι από το μπρίκι.
Μετά ας το κάνει ένας δεξιόχειρας.
Μετρήστε ποσοστό επιτυχίας, χρόνους και πόσο τρέμει το χέρι  ;D

1071
Ως αριστερόχειρας, με βεβαιότητα μπορώ να πω ότι μερικά πράγματα σου βγαίνουν να τα κάνεις με το αριστερό και μερικά με το δεξί.
Αν καταπιεστείς, ίσως να τα καταφέρεις, αλλά μέχρι ένα σημείο, και νομίζω ότι απλά δεν αξίζει καν τον κόπο.

Είχα γνωρίσει έναν τύπο πριν χρόνια, ο οποίος έπαιζε (ηλεκτρικό) πιάνο ανάποδα, με κάτι midi μετατροπές στο PC του.

Εγώ περιέργως, την κιθάρα την πιάνω ως δεξιόχειρας (και είναι το μόνο ίσως που κάνω καλύτερα ως δεξιόχειρας).

Το ότι πχ το 99% των ρολογιών χειρός είναι φτιαγμένα για δεξιόχειρες, δεν σημαίνει ότι κι εγώ θα πρέπει να το βάλω στο αριστερό, όπου με ενοχλεί. Ποιος ο λόγος; Και το ίδιο ισχύει παντού. Ειδικά στην κιθάρα, που υπάρχουν πολλές επιλογές.
Σκέψου να θες να μάθεις κάνα περίεργο μουσικό όργανο, το οποίο δεν βρίσκεις καλά καλά για δεξιόχειρες...

ΥΓ Μη μιλήσω για κλασσικά προβλήματα αριστερόχειρων, όπως πχ τα ψαλίδια/τα μπρίκια/κλπ χεχεχεχε

1072
παωνω σε ατο το σχηματικο, ειναι δυατον καπως να προσαρμωστει ενα ηχειο, οπως εισα σε προηγουμε ποστ>
ευχαριστω

Αν κατάλαβα καλά:
Πάνω σε αυτό κουμπώνει ένα μεγάφωνο (κατά προτίμηση 8Ω).
Αν βάλεις μεγαλύτερο, 32Ω πχ, τότε βάλε αντί για LM386N-1 το LM386N-4.

1073
τους c5  k c6 θα τους αλλαζες με τι? συγγνωμη για τις ερωτησεις αλλα ειμαι λιγο ασχετος

Λοιπόν, κοιτώντας τώρα το schematic, έχει ένα low-pass φίλτρο (100kΩ ποτενσιόμετρο/αντίσταση & 100nF πυκνωτή). Για να αλλάξεις το tone αλλάζεις την τιμή της αντίστασης (0-100kΩ) και κρατάς σταθερό τον πυκνωτή. Αλλάζοντας λοιπόν ο συνδυασμός αυτών, μεγαλώνεις ή μικραίνεις αυτό το κόψιμο συχνοτήτων. Αν θυμάμαι καλά, με μεγαλύτερο πυκνωτή (και την ίδια αντίσταση) θα κόβει πιο χαμηλά (λιγότερα πρίμα).
Το ίδιο ισχύει και για τον C6.

Σε κάθε περίπτωση, και επειδή οι πυκνωτές είναι τσάμπα, πάρε διάφορους και κάνε δοκιμές. Άλλαζε έναν τη φορά, κρατώντας τα υπόλοιπα ίδια. Έτσι θα καταλαβαίνεις τι γίνεται (μην περιμένεις τρομαχτικές διαφορές, θέλει πολύ υπομονή!).

Edit:

Ο C8 είναι κι αυτός φίλτρο για τα μπάσα (high pass). Μεγαλύτερος πυκνωτής, περισσότερα μπάσα.

ΥΓ Κάνας πιο γνώστης να επιβεβαιώσει ότι τα θυμάμαι σωστά με τους πυκνωτές;

1074
Όταν ήμουν πιτσιρικάς (10? κάπου εκεί) ήθελα να μάθω κιθάρα.
Με έστειλαν σε έναν φίλο (αρκετά καταξιωμένο, που είχε μια σχολή).
Έκατσε λοιπόν ο κακομοίρης να μου μάθει κλασσική κιθάρα.
Εμ, εγώ δεν ήθελα. Εγώ ήθελα να παίξω κάτι πιο στα (όσα είχα τέλος πάντων μέχρι τότε) ακούσματά μου. Γενικά ήθελα να παίξω μουσική. Να βαρέσω 2 ακόρντα.
Ο δάσκαλος με πλάκωσε στην κλασσική κιθάρα, μάθε νότες, μάθε το να, μάθε τ' άλλο.

Αποτέλεσμα; ΟΚ, έμαθα πολύ λίγα πράγματα από μουσική, ή έστω βασικές γνώσεις, και βαρέθηκα την κιθάρα πολύ γρήγορα. ΟΚ, έμαθα να παίζω και ένα δυο κομμάτια (τα οποία δεν θέλω ούτε καν να τα θυμάμαι).

Δυστυχώς, αυτό που ήθελα, δεν έγινε.

30 χρόνια μετά, αποφάσισα να μάθω κιθάρα, πήρα μια ηλεκτρική που πάντα έκανα κέφι, και ξεκίνησα. Μπορεί να μην μάθω ποτέ, αλλά τουλάχιστον κάνω αυτό που μου αρέσει και θέλω.

Οπότε, η συμβουλή μου:
Ας μάθετε στο παιδί ή στον οποιονδήποτε αυτό που θέλει, και παράλληλα περάστε του τις γνώσεις που πρέπει να έχει. Έτσι κι αλλιώς οι βάσεις είναι πάνω κάτω κοινές. Άλλωστε, εσείς είστε οι δάσκαλοι, βρείτε τον τρόπο  ;D
Αλλά ΜΗΝ τους φλομώνετε στο Χ όργανο όταν θέλει να μάθει το Ψ.

ΥΓ Αντικειμενικά πάντως μιλώντας, μαθαίνοντας κλασσική και πηγαίνοντας σε ηλεκτρική, ίσως να γίνεις μουσικός. Ξεκινώντας όπως εγώ, από ηλεκτρική, στα 40, μάλλον θα γίνεις απλώς ένας κιθαρίστας στην καλύτερη. Αλλά who cares?

1075
Πάντως ο NoisyCricketας λέει ότι αν αλλάξεις τον C2 από 47nF σε 100nF βελτιώνεις τα μπάσα, ενώ αν τον αλλάξεις με 1μF, τον μετατρέπεις σε ενισχυτή μπάσου.

Προσωπικά, θα άλλαζα και τους C5 & C6 που βρίσκονται στο κομμάτι του tone ώστε να φέρεις τον ήχο στα μέτρα σου.

Σελίδες: 1 ... 40 41 42 [43] 44 45