Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πάντως η πρότασή μου αναφερόταν μόνο στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι κι αλλιώς όπως είπανε πολλοί το παιδί αποκτά την ικανότητα για σκέψη μετά τα δώδεκά του χρόνια
Καταρχην θα θελα να σε συγχαιρω για την αποφαση σου να εκπαιδευσεις τα παιδια σου και προσωπικα πιστευω οτι ενας γονιος καλλιεργημενος μπορει να δωσει απιστευτα πολλα πραγματα στο παιδι του.....Η ενσταση μου ειναι οτι ενα "κρυφο σχολειο" σαν το συγκεκριμενο δεν μπορει να παρουσιαζεται ως γενικοτερη λυση για ολη την Ελλαδα. Ενταξει μπορει εσυ κι αρκετοι αλλοι να ειστε σε θεση να διδαξετε στα παιδια σας και να εχετε την ψυχικη δυναμη και την απαραιτητη καταρτιση να διαβασετε και καποια παιδαγωγικα βιβλια , να τα κατανοησετε και να τα εφαρμοσετε.....πες μου ομως τι γινεται με ολα τα υπολοιπα παιδια που οι γονεις τους ειναι αγροτες,εργατες,κτηνοτροφοι , κλπ ? Η λυση αυτη (παντα κατα την ταπεινη μου γνωμη) δεν διαφερει και πολυ απο την ιδρυση ιδιωτικων σχολειων/πανεπιστημιων/κλπ , Η σωστη εκπαιδευση θα ειναι και παλι προνομιο των λιγων....αφου ουτως ή αλλως οι γονεις οι οποιοι θα ειναι σε θεση να "εκπαιδευσουν" τα παιδια τους θα ειναι παλι μονο αυτοι που θα "τα εχουν" ......στην μια περιπτωση οι λιγοι εχουν χρηματικο κεφαλαιο ενω στην αλλη εχουν μορφωτικο.
Ενας εκπαιδευτικος πρωτα απο ολα ειναι παιδαγωγος που θα πρεπει (θεωρητικα τουλαχιστον) με συστηματικα μεσα να μεταδωσει τις γνωσεις κι εμπειριες του στον μαθητη.
.....Βεβαια στην καημενη την Ελλαδα δεν ειναι και πολυ αυτοι που πληρουν τις παραπανω παραμετρους , ομως νομιζω οτι προς τα κει θα επρεπε να κινηθουμε και να διορθωσουμε κι οχι απλα να απαξιωνουμε ολο το εκπαιδευτικο συστημα(ποναει κεφαλι, κοψε κεφαλι) αν θελουμε να μιλαμε για ισες ευκαιριες για ολους τους πολιτες ενος κρατους.
Το προγραμμα της ΠΑΤΕΣ αφορα πτυχιουχους που εχουν τελειωσει σχολες που δεν δινουν παιδαγωγικη επαρκεια και ειναι ενα προγραμμα 2 εξαμηνων.
Παράθεση από: chorrer στις 16/03/07, 21:06 Το προγραμμα της ΠΑΤΕΣ αφορα πτυχιουχους που εχουν τελειωσει σχολες που δεν δινουν παιδαγωγικη επαρκεια και ειναι ενα προγραμμα 2 εξαμηνων.Νομίζω ότι καμία θετικοτεχνολογική σχολή δεν δίνει παιδαγωγική επάρκεια δυστυχώς...
ομως δεν γινεται να παραλειψεις ενα μεγαλο μερος της παραδοσης ενος μαθηματος το οποιο ειναι τεχνικο ή μαθηματικης φυσης κατα το οποιο ο δασκαλος θα πρεπει να μαθει στο παιδι τον Χ τροπο που λειτουργει ενα εξαρτημα ή το πως μπορουμε να λυσουμε εξισωσεις πρωτου βαθμου.....ετσι πανω σε αυτην τη βαση ειναι αντιδεοντολογικο το να ζητας απο εναν καθηγητη να μην διδασκει....επιπλεον σκεψου οτι ακομα και στις πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδους διδασκαλιας, η παραδοση με τη μορφη του μονολογου ειναι χρησιμη και πολλες φορες απαραιτητη.
Κι εδω ακριβως ειναι που μπαινει το αναλυτικο προγραμμα και το υπουργειο παιδειας.....οριζει μια επιτροπη απο ειδικους σε τετοια θεματα κι αποφασιζουν αυτοι την υλη που θα πρεπει να διδαχτει ο μαθητης σε καθε ταξη.....και μαλιστα θετουν κι ενα οριο κατωτερης υλης (τα 2/3 της συνολικης) κι ετσι τελικα επαφιεται στο καθε εκπαιδευτικο να αποφασισει το τι θα διδαξει και με πιο τροπο.
@papousΟσον αφορα λυσεις για το προβλημα ειναι ενα θεμα που συζητιεται σε αλλο τοπικ .....και θα προτιμουσα να μην ξανατοποθετηθω επι τουτου...παρολα αυτα πιστευω οτι εφοσον οι γνωσεις υπαρχουν, τα κτιρια και οι υλικοτεχνικες υποδομες το ιδιο, υπαρχει και το ανθρωπινο δυναμικο...ετσι αυτο που λειπει ειναι η καλλιεργεια της καταλληλης νοοτροπιας και προσωπικη μου θεση ειναι οτι η αξιολογηση εκπαιδευτικων κι εκπαιδευτικου συστηματος θα ηταν ενα πολυ μεγαλο βημα προς την σωστη κατευθυνση.
Που και ποια διάταξη επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να υλοποιήσει τα 2/3 της προβλεπόμενης ύλης? Η μόνη διάταξη που υπάρχει είναι η εξεταστέα ύλη να αποτελεί τα 2/3 της προβλεπόμενης διδαχθείσας.(witchking)
Ποιός είπε που πότε και πότε το έγραψε ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αναπτύξουν κριτική ικανότητα?Για όνομα δηλαδή. (witchking)
....Τεσπα, για να μην μακρυγορω προσπαθω να πω οτι αν κοιταξεις την υλη των μαθηματων , πιστευω οτι και μονος σου θα διαπιστωσεις οτι στα περισσοτερα μαθηματα σε ολες τις βαθμιδες της εκπαιδευσης ειναι σχετικα αξιοπρεπης....το προβλημα εναποκειτε στους δασκαλους που με την συμπεριφορα τους εχουν καταντησει το μαθημα μια βαθμοθηρικη διαδικασια, στους γονεις που ειτε πιεζουν πολλοι τα παιδια τους (φροντιστηρια, πιπιλισμα των αυτιων, κλπ) ειτε αδιαφορουν , στους μαθητες που εχουν δεχτει ετσι αβουλα την καταντια αυτη και βεβαια πανω απο ολα στους φοιτητες που αντι να εναντιωνοντε σε κομματα και παραταξεις που συντηρουν ενα τετοιο συστημα, αντι να διεκδικουν καλυτερη εκπαιδευση , πιο καταρτισμενους εκπαιδευτικους και να ειναι καθε μερα παρων στο μαθημα διψωντας για μαθηση , κανουν πορειες και καταληψεις καθε φορα που καποιος παει να τους χαλασει την βολη τους.......Η παραπανω παραγραφος ειναι καθαρα η ταπεινη μου γνωμη και δεν αναφερεται σε ολους αλλα σε μια μεγαλη μεριδα , η οποια δυστυχως ειναι η ιδια που συντηρει το συστημα ως εχει.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση δεν είναι καθόλου ρόδινη και δεν είπα πως φταίνε μόνο οι καθηγητές, αλλά τελικά σε αυτούς επαφίεται να κάνουν κάτι καλύτερο για τα παιδιά, ή να αδιαφορήσουν..(είναι αυτό το κλασσικο.. αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, ξεκίνα από τον εαυτό σου..)Κατά τα άλλα, εμμένω στην άποψή μου πως το κρυφό σχολείου του papou απαξιώνει τον θεσμό του σχολείου..Ο κάθε γονέας μπορεί και πρέπει να προσφέρει στο παιδί του και γνώσεις και αρχές και αξίες.. Αλλά αυτη η ιδέα του … κρυφού σχολείου, καθόλου δεν μου αρέσει.. Νομίζω ότι μόνο σύγχυση θα προκαλέσει σε ένα παιδί..
"Που βρίσκεται αυτό το τόπικ και δεν το έχω δει ο ηλίθιος?"Δεν εισαι ιλιθιος εγω σε μπερδεψα μαλλον με τον τροπο που το εγραψα....αναφερομαι στο τοπικ σχετικα με τον νομο- πλαισιο και πιο συγκεκριμενα στην αξιολογηση των εκπαιδευτικων, των σχολικων μοναδων, κλπ
"επιπλεον σκεψου οτι ακομα και στις πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδους διδασκαλιας, η παραδοση με τη μορφη του μονολογου ειναι χρησιμη και πολλες φορες απαραιτητη."....Η παραπανω φραση δεν ειναι δικια μου, ειναι κατι που διδαχτηκα στο μαθημα της διδακτικης μεθοδολογιας....και βεβαια οπως καταλαβες , συμφωνω απολυτα με αυτη την αποψη.
Αν κατάλαβα καλά τον Πάρη (και διόρθωσέ με βρε Πάρη αν όχι), δεν υπονοεί ότι ο μαθητής θα πρέπει να κόψει το σβέρκο του να βρει τις βάσεις μόνος του. Αυτό που λέει είναι πως, αντί να του δώσεις τους τύπους πχ έτοιμους και να του πεις "αυτοί είναι, μάθε τους όπως είναι", θα ήταν καλύτερο ίσως με ένα στυλ μαιευτικής μαθόδου, να τον καθοδηγήσεις να καταλάβει *γιατί* ο Χ τύπος είναι που ισχύει, από πού προκύπτει και πώς εφαρμόζεται. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι ίσως καθοδηγώντας τον μαθητή να φτάσει ο ίδιος στο τελικό συμπέρασμα με βάση τις γνώσεις που ήδη έχει.
Εαν ρωτήσεις ένα παιδί Γ δημοτικού το εξής:" ο φίλος σου ο Γιώργος έχει 5 ευρώ και θέλετε να αγοράσετε ένα παιγνίδι που κοστίζει 8 ευρώ , πόσα ευρώ πρέπει να έχεις εσύ" , το παιδί θα σου απαντήσει 3 ευρώ. Τι έκανε δηλαδή?5+χ=8 άρα χ=8-5 άρα χ=3.Αυτό είναι επίλυση εξίσωσης πρώτου βαθμού και το παιδάκι ξέρει να το κάνει. Επομένως αυτό που απομένει στον καθηγητή είναι να του το στήσει ως εξίσωση και να αποκαλύψει ότι αυτό που έκανε λέγεται μεταφορά όρου από το ένα μέλος στο άλλο με αλλαγή προσήμου!!Ο κάθε άνθρωπος έχει την γνώση μέσα του , έλεγε ο Σωκράτης , το θέμα είναι πως θα του την βγάλουμε...
@Vagabond Οι απαντησεις ηταν και για σενα....και σου ξαναλεω οτι αυτα υποστηριζουν ακομα κι πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδοι.
Με την ιδια λογικη λοιπον αξιολογωντας(το κατα δυναμιν παντα) τα βιβλια που μου παρειχε το κρατος οταν πηγα στο ΤΕΕ και δεδομενου οτι υπηρχε γραφοσκοπειο το οποιο παρεμενε σκονισμενο στην αποθηκη, δεν μπορω να μην αναρωτηθω γιατι οι καθηγητες μου δεν καταφεραν να με διδαξουν τα προβλεπομενα και να αναπτυξουν εστω και σε ενα μικρο βαθμο, την κριτικη μου σκεψη, την διψα μου για μαθηση, να με κανουν να δω καποια μαθηματα ως καινουργιες εμπειριες κι οχι σαν αναγκαστικες αγγαρειες, κλπ
Δεν διαφωνουμε στο οτι η παιδεια νοσει, τοι υπαρχουν πολλα προβληματα , στο οτι οι κυβερνησεις τα τελευταια 30 χρονια εχουν σταθει αναξιες των περιστασεων κι ανικανες να βρουν καποια λυση.........Παρολα αυτα ομως εγω παραμενω αισιοδοξος γιατι αν το καλοσκεφτεις εχουμε δημοκρατια και ειμαστε ελευθεροι σαν χωρα , μολις 33 χρονια....μεχρι το 74 και τα τελευταια 2000 χρονια περιπου , δεν ειχαμε καταφερει να σταθουμε στα ποδια μας....βλεπε ρωμαιους, βυζαντια, ωθομανους, γερμανους , βουλγαρους, εμφυλιους, βασιλιαδες, χουντες.....Η πρωτη φορα που βιωσαμε αληθινη δημοκρατια κι ελευθερια ηταν το 74 κι απο τοτε πιστευω οτι εχουμε κανει πολυ μεγαλη προοδο σαν χωρα, κι οτι μερα με τη μερα γινομαστε ακομα καλυτεροι....ετσι πιστευω οτι οσο τα παιδια θα μορφωνονται ακομα κι ετσι οπως μορφωνονται τα πραγματα θα πηγαινουν προς το καλυτερο......μεχρι τοτε ομως τα προβληματα που εχουμε ως παιδεια χρειαζονται αντιμετωπιση κι αυτοι την στιγμη οι εκπαιδευτικοι ειναι αυτοι που ειναι στην πρωτη γραμμη πυρος ....και κατα την ταπεινη μου γνωμη , αλλα και τα βιωματα που εχω ως μαθητης νομιζω οτι οφειλουν (εφοσον μονοι τους επελεξαν να γινουν εκπαιδευτικοι) να μας προστατευσουν οσο καλυτερα μπορουν.
.....κι εννοω να χρησιμοποιειτε παντα σε συνδυασμο με αλλες παιδαγωγικες μεθοδους......δεν γινεται για παραδειγμα να εξηγησεις σε καποιον το τι ειναι ενα ολοκληρωμα χωρις να χρησιμοποιησεις τον μονολογο....και για να ξεφυγουμε λιγο απ τα μαθηματικα...πως θα μπορεσει ενα παιδι να κατανοησει απο μονος του τον νομο του Ωμ?.....πως θα καταλαβει τους τεσσερις χρονους λειτουργειας μιας βενζινοκινητης μηχανης εσωτερικης καυσης, αν δεν του τα εξηγησεις?
τα τελευταια 2000 χρονια περιπου , δεν ειχαμε καταφερει να σταθουμε στα ποδια μας....βλεπε ρωμαιους, βυζαντια, ωθομανους, γερμανους , βουλγαρους, εμφυλιους, βασιλιαδες, χουντες.....
Ξεκίνησε από Σπύρος Λάθη και προτάσεις
Ξεκίνησε από Σπύρος Σύνδεσμοι μουσικών οργάνων
Ξεκίνησε από Σπύρος Σύνδεσμοι Συγκροτημάτων/Τραγουδιστών
Ξεκίνησε από Ο Νέος Κιθαρωδός Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από Βραζίλης Δικοί μας αυτοσχεδιασμοί και διασκευές
Ξεκίνησε από cyclo Μαγνήτες και ηλεκτρικά
Ξεκίνησε από papous « 1 2 ... 8 9 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Rosstrobon Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από kirk (IBANEZ RG370) hammet Ενισχυτές
Ξεκίνησε από HenryZyba Ηχογραφήσεις και Στούντιο