Αποστολέας Θέμα: Επαναφορα θανατικής ποινής  (Αναγνώστηκε 83479 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος super_freak_me

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Γυναίκα
  • i don't try anything,just do it
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #75 στις: 14/11/05, 16:23 »
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν γίνει επαναφορά της θανατικής ποινής πρέπει να ψιλιαστούμε την κατάσταση καθώς ο τελευταίος λόγος για τον οποίο κάτι τέτοιο θα γίνει είναι η πάταξη της εγκληματικότητας. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο πρόκειται να δεχτώ την επαναφορά της θ.π. είναι να είναι ίση και αμείλικτη σε όλους τους παραβαίνοντες. Γιατί δε δέχομαι, ο άλλος ο μικροαστός που έχει χίλια δυο προβλήματα, που κάποια στιγμή τα χάνει εντελώς και καθαρίζει τη γυναίκα του να τιμωρείται, ενώ ο μεγαλέμπορος ναρκωτικών να τη γλιτώνει πάντα και συγχρόνως να γίνεται πιο πλούσιος. Και ξέρεται ποιοι είναι οι μεγαλέμποροι. Δεν είμαι εγω και συ, ούτε το βαποράκι στη γωνία, αλλά κάποιοι από αυτούς που κυκλοφορούν στα μεγάλα σαλόνια, γιατί η εγκληματικότητα θα είχε παταχθεί προ πολλού αν δεν είχε τις ρίζες της ψηλά. Τότε και ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ θα δεχτώ την επαναφορά του θανάτου ως ποινή, αν -δηλαδή- θανατώνεται και αυτός που έχει 14 αμάξια και 3 ουρανοξύστες, αν και εφόσον είναι μεγαλέμπορος, γιατί αυτός δε σκοτώνει ένα παιδάκι αλλά ΧΙΛΙΑΔΕΣ ..... αλλιώς "κλάψ'τα Χαράλαμπε".

Επείδη όμως ξέρω προκαταβολικά ότι κάτι τέτοιοι δεν πρόκειται να συμβεί και πάντα οι κακομοίρηδες θα την πληρώνουν (αλήθεια πόσους εκατομμυριούχους έχουν εκτελέσει στην Αμερική; Μόνο κάτι νέγρους ή άλλα "περιθωριακά στοιχεία" βλέπω να εκτελούνται), δηλώνω ξεκάθαρα ότι είμαι ΕΝΑΝΤΙΟΝ της θανατική ποινής και ο Θεός να μας φυλάξει μη κάνει ο πολιτισμός μας κι άλλα βήματα πίσω με την επανακαθιέρωση της.

swstos o paixtis!!
genika,den einai toso aplo to 8ema...simfwnw alla me epifila3eis.dld an ηταν να θανατωθουν οι πραγματικοι εγκληματιες οπως αυτοι που ανεφερε ο στηβ,ναι.
Οι βιαστες,οι δολοφονοι κλπ θα ηταν καλυτερο να γινουν αυτο που ειπε ο βασιλης.Αλλα + παλι θα μειωθει καποιο ποσοστο ανεργιας,στα οποια εργα θα πηγαινε καποιος αποροσ για να βγαλει ενα πενιχρο ποσο...
you'll never see the lonely me at all

Αποσυνδεδεμένος super_freak_me

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Γυναίκα
  • i don't try anything,just do it
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #76 στις: 14/11/05, 16:29 »
Αγαπητέ vasilishara,
Το να εξοργίζεσαι με αποτρόπαια εγκλήματα είναι υγιές. Όχι όμως το ζητούμενο. Δεν μπορεί να αποδοθεί δικαιοσύνη υπό το κράτος συγκινησιακής φόρτισης.
Για αυτό ακριβώς ανέπτυξαν δίκαιο οι κοινωνίες. Το κοινό περί δικαίου αίσθημα δεν είναι πάντα ασφαλές κριτήριο. Αλλιώς θα μαζεύαμε όχλους που θα απένειμαν δικαιοσύνη. Και καταλαβαίνεις βέβαια πόσο εύκολα χειραγωγείται ο όχλος και πόσο επικίνδυνο είναι αυτό για την κοινωνία.

Συμφωνω απολυτα

Ο Ικαρος δεν ειναι καθολου εκτος θεματος. Σκεφτειτε οτι καταδικαζουμε τα "τερατα" που σκοτωνουν και βιαζουν ανεξελεγκτα και λεμε μπραβο σε ενα κρατος που θα σκοτωνει εξισου ανεξελεγκτα. Διοτι η θανατικη ποινη δεν ειναι ελεγχομενη, ο καθε δικαστης με το βιτσιο του θα μπορουσε καλλιστα να μοιραζει θανατικες ποινες. Το ζητουμενο δεν ειναι να σταματησουμε τους δολοφονους με δολοφονιες το ζητουμενο ειναι να σταματησουμε τις δολοφονιες αναιμακτα. Το θεμα ειναι να μην υπαρχει θανατικη ποινη αλλα σωστος σοφρωνισμος
ωραιο + αυτο...αλλα ολα λεγονται υποθετικα.τι μπορει να γινει στην πραξη?μιλαμε για την πραγματικοτητα.
δε γινεται να εμπλακεις σε αυτες τις υποθεσεις αναιμακτα...δεν υφισταται.Για ποιον σωστο σοφρονισμο μιλας?
you'll never see the lonely me at all

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #77 στις: 14/11/05, 21:45 »
Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν πως η θανατική ποινή ως ανασταλτικός εγκληματικός μηχανισμός έχει αποτύχει οικτρά. Αναρωτιέμαι λοιπόν τι ακριβώς επιδιώκουμε να κερδίσουμε πέρα από τη μερική ικανοποίηση του θύματος ή του περιβάλλοντός του, συνολικά πάντα ως κοινωνία.

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #78 στις: 14/11/05, 21:53 »
Κι ένα άρθρο από το κυριακάτικο φύλλο της Ελευθεροτυπίας για το θανατοποινίτη Τούκι...έτσι για να καταφανεί περισσότερο η δυνατότητα που παρέχει στον πάσα ένα να λειτουργεί ανεξέλεγκτα αποφασίζοντας για τις ζωές των άλλων (πόσο μάλλον για πολιτικούς λόγους):

Η τελευταία ευκαιρία τού «Τούκι»

Ηταν μέσα του 1970, όταν ο τιμημένος με το βραβείο «μίστερ Ολύμπια» μποντιμπίλντερ Αρνολντ Σβαρτζενέγκερ διασταυρώθηκε με τον Στάνλεϊ «Τούκι» Ουίλιαμς στην κοσμική παραλία Βένις, στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνιας.


Φίλος του που ήταν παρών στη σκηνή, δήλωσε αργότερα ότι ο «Αρνι» έμεινε έκπληκτος από το υπερτροφικό μυϊκό σύστημα του επίσης μποντιμπίλντερ Τούκι και εξέφρασε τον ανυπόκριτο θαυμασμό του.

Τριάντα χρόνια μετά από αυτή τη συνάντηση, οι δρόμοι των δύο ανδρών διασταυρώνονται πάλι, όμως τώρα όλα είναι εντελώς διαφορετικά: Ο Τούκι, που είναι θανατοποινίτης στις φυλακές Σαν Κουεντίν και περιμένει να εκτελεστεί με θανατηφόρο ένεση στις 13 Δεκεμβρίου, έκανε αίτηση απονομής χάριτος στον πρώην θαυμαστή του, κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, σε μια ύστατη προσπάθεια να γλιτώσει την εκτέλεση.

* Ο μαύρος θρύλος του μποντιμπίλντινγκ έχει περάσει τα τελευταία 24 από τα 51 χρόνια της ζωής του στη φυλακή, επτά από τα οποία στην απομόνωση. Κατηγορήθηκε το 1979 για δύο ληστείες, που του απέφεραν από 100 δολάρια, και τέσσερις ανθρωποκτονίες.

Ο Τούκι όχι μόνο δεν παραδέχτηκε ποτέ αυτά τα εγκλήματα, αλλά υποστήριξε ότι η καταδίκη του στηρίχτηκε μόνο σε μια κατάθεση «μεταμελημένου» μέλους της συμμορίας του. Κανένα ιατροδικαστικό εύρημα δεν συνέδεσε ποτέ τον Τούκι με τις δολοφονίες και δεν υπήρχαν αυτόπτες μάρτυρες. Ο εισαγγελέας πέτυχε την εξαίρεση των μαύρων ενόρκων από τη δίκη και παρά τις παρατυπίες και την έλλειψη στοιχείων ο Τούκι καταδικάστηκε.

* Ο Ουίλιαμς άρχισε την καριέρα του στον υπόκοσμο όταν ίδρυσε στις αρχές του 1970 μαζί με τον Ρέιμοντ Λι Ουάσιγκτον την οργάνωση «crips» στο Λος Αντζελες, για αυτοπροστασία των πολιτών από τις τοπικές συμμορίες. Το γαλάζιο χρώμα των «crips» κάλυψε σύντομα ολόκληρη την πόλη και το 1979 εξελίχθηκαν σε υπερσυμμορία με δράση σε παναμερικανικό έδαφος και «θυγατρικές» στη Νότιο Αφρική. Την ίδια χρονιά δολοφονήθηκε ο Ουάσιγκτον.

* Οταν ο Τούκι φυλακίστηκε, άρχισε σιγά σιγά να βλέπει τον κόσμο διαφορετικά και το 1987, ενώ βρισκόταν στην απομόνωση, αναθεώρησε τη στάση του για τη ζωή. Αποκήρυξε το παρελθόν του, ζήτησε από τα παιδιά των γκέτο να εγκαταλείψουν το οργανωμένο έγκλημα, έγραψε άρθρα που αναδείκνυαν το αδιέξοδο της παραβατικότητας και συνέγραψε εννέα παραμύθια ενάντια στην κουλτούρα των συμμοριών.

* Αποφασιστική ήταν η συμβολή του να σταματήσει ο πόλεμος μεταξύ των συμμοριών που είχε ξεσπάσει τη δεκαετία του '90 στην Καλιφόρνια και στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες νέους.

* Με δική του μεσολάβηση σταμάτησε η διαμάχη μεταξύ των «crips» και των κόκκινων αντιπάλων τους. Μέσα σε λίγα χρόνια, ο Τούκι έγινε σύμβολο επανένταξης και πρότυπο κρατουμένου και προτάθηκε πέντε φορές για το βραβείο «Νόμπελ Ειρήνης».

**Το 2004 συνέγραψε τα απομνημονεύματά του, που γνώρισαν τεράστια εκδοτική επιτυχία και η ζωή του έγινε ταινία. Τον περασμένο Αύγουστο, ο θανατοποινίτης δέχτηκε μια απρόσμενη επιστολή. Ο Τζορτζ Μπους τού απένειμε διά αλληλογραφίας τιμητική διάκριση για τον αγώνα του κατά των συμμοριών.

**Δύο μήνες αργότερα, τον Οκτώβριο, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ απέρριπτε την έφεση του Τούκι και τελεσιδικούσε για την επιβολή της θανατικής ποινής. Η απόφαση έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών και προκάλεσε κίνημα συμπαράστασης στον πρώην συμμορίτη που έγινε πρότυπο σωφρονιστικής αναμόρφωσης. Οσοι θέλουν να συμμετάσχουν στην εκστρατεία για την απονομή χάριτος, περισσότερα στο http://www.tookie.com

Ν. ΖΗΡΓΑΝΟΣ

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #79 στις: 15/11/05, 07:39 »
Όταν όλα είναι ήρεμα και ειρηνικά, ο ανθρωπισμός κι η ανεκτικότητα είναι εύκολος δρόμος, ανέξοδος.
Αλλά όταν η τρέλλα σου χτυπά την πόρτα, να δούμε πόσοι απο εμάς έχουν τη δύναμη να ανοίξουν και να πουν: "Είμαι ανθρωπιστής. Συγχωρώ τον βιαστή της γυναίκας μου, τον φονιά του παιδιού μου. Ας τον κρίνει η δημοκρατική κι ανεκτική μας κοινωνία. Ας κάνουν οι δικηγόροι τα δικανικά τους παιχνίδια. Ας του αναγνωρίσουν το ψυχολογικό πρόβλημα που του δημιούργησε η μάνα του, όταν δεν τον άφηνε να παίξει αυτοκινητάκια στο σαλόνι. Ας καταδικασθεί σε ισόβια (κι αυτό αν δεν έχει καλό δικηγόρο) κι ας σημαίνει αυτό ότι θα βγεί σε 16 χρόνια. Μπορεί κι ο πατέρας του επόμενου θύματός του να είναι κι αυτός ανθρωπιστής σαν κι εμένα. Κι όταν βγει, μετανιωμένος και κοινωνικά ενταγμένος, θα κάνουμε και παρέα. Εγώ θα του διηγούμαι τις αναμνήσεις που μου έχουν απομείνει απ' το παιδί μου κι αυτός τις λεπτομέρειες απ' τον φόνο. Και η πολιτισμένη κοινωνία μας θα μας βλέπει και θα μας θαυμάζει. Μα τι πολιτισμένοι άνθρωποι είναι αυτοί, θα λένε, όλο θαυμασμό, οι ευγενείς και δημοκράτες συμπολίτες μας. Κοίτα, κοίτα πόσο ανθρώπινα και πολιτισμένα κάθονται και τα βρίσκουν. Και όταν τρίζουν τα κόκκαλα του αδικοχαμένου, θα βάζουμε λίγο πιό δυνατά τη μουσική και θα διαβάζουμε μεγαλόφωνα πόσο ανθρωπιστική και δημοκρατική είναι μια κοινωνία που διαθέτει δίκαιο με ποινές γελοίες και εξευτελιστικές για τη μνήμη των θυμάτων...αλλά "πολιτικώς ορθές"...
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος Stevethegreat

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 36
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #80 στις: 15/11/05, 08:00 »
Δεν κατάλαβες Ιανέ, αν κάποιος σκοτώσει το παιδί σου θα πρέπει να είσαι ο τελευταίος που θα ρωτήσουν τι να κάνουν το φονιά. Γιατί ακόμα και καθήκι να ήταν ο γιος σου (υποθετικό  και θεωρητικό σενάριο) εσύ θα τον έβλεπες άγιο και σατανά αυτόν που τον καθάρησε. Δεν ειναι καθόλου λίγες περιπτώσεις όπου παιδιά κάποιων πατεράδων σκοτώθηκαν σε "ξεκαθάρισμα λογαριασμών" και παρ' όλο που είχαν κάνει τα χίλια μύρια και μπορεί να είχαν σκοτώσει και αυτοί, οι πατεράδες των, τους έβλεπαν αναμάρτητους και διψούσαν για το αίμα του φονιά. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις που κάποιος στα καλά καθούμενα θα έρθει να σε σκοτώσει, πρέπει να έχεις κάνει πολλά πρώτα εσύ, οπότε αν πάρουμε το νόμο στα χέρια αρχίζει κάτι σα βεντέτα που είναι το αντίστοιχο που θα έκανε ο κάθε άνθρωπος -ακολουθώντας το ένστικτο- πριν 4 εκατομμύρια χρόνια πριν διαχωριστεί το ανθρώπινο γένος από αυτό των πιθήκων. Η αυτοδικία όχι μόνο δε οδηγεί σε λύτρωση του "εκδικητή" αλλά τον κατατρώει, το ένστικο όχι μόνο δεν είναι ανώτερο της λογικής αλλά φέρνει τον άνθρωπο σε ανυπερβλητες καταστάσεις.

Και επειδή έχω βαρεθεί να συγκρίνω το ένστικο με τη λογική (που στην πραγματικότητα είναι εξελιγμένη μορφη του ενστίκτου) θα πω απλά ότι οτηδήποτε όμορφο υπάρχει γύρω μας πηγάζει από τη λογική, οτιδήποτε άσχημο από το ένστικτο. Κοιτάξτε πόσο πιο όμορφες είναι οι λογικά πολεοδομημένες ευρωπαϊκές πόλεις ενώ πόσο ακαλαίσθητες είναι οι ενστικτωδώς πολεοδομημενες ελληνικές πόλεις.

Αποσυνδεδεμένος geosim

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Άντρας
  • η ώρα είναι μία
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #81 στις: 15/11/05, 09:06 »
Όταν όλα είναι ήρεμα και ειρηνικά, ο ανθρωπισμός κι η ανεκτικότητα είναι εύκολος δρόμος, ανέξοδος.
Ο ανθρωπισμός και η ανεκτικότητα δεν είναι μια λεωφόρος που μας περιμένει για να παρελάσουμε, αλλά δύσβατη, απάτητη κορυφή που οφείλουμε να προσεγγίζουμε.

Παράθεση
(Συγχωρώ τον βιαστή της γυναίκας μου.........)
Συγνώμη αλλά το επιχείρημα έχει απροκάλυπτα τόση ισχυρή δόση αφέλειας, που μου δίνει το δικαίωμα να υποθέσω ότι η ιδανική κοινωνία είναι αυτή των συμμοριών του Λος Άντζελες όπου η αυτοδικία είναι κανόνας και κανένα κόκαλο κανενός νεκρού δεν κουνιέται


Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #82 στις: 15/11/05, 11:10 »
(...) το ένστικο όχι μόνο δεν είναι ανώτερο της λογικής αλλά φέρνει τον άνθρωπο σε ανυπερβλητες καταστάσεις.

(...)Και επειδή έχω βαρεθεί να συγκρίνω το ένστικο με τη λογική (που στην πραγματικότητα είναι εξελιγμένη μορφη του ενστίκτου) θα πω απλά ότι οτηδήποτε όμορφο υπάρχει γύρω μας πηγάζει από τη λογική, οτιδήποτε άσχημο από το ένστικτο(...).

Αγαπητέ μου φίλε, διαφωνώ. Διαφωνούν ακόμα με την άποψη αυτή ο Σαρτρ, ο Χορκχάιμερ, ο Νίτσε και άλλοι πολλοί.
Από πότε ο ορθολογισμός είναι συνώνυμο της προόδου και της ευημερίας; Μήπως η οικονομική δικτατορία του homo economicus, που σήμερα βιώνουμε σε όλο το μεγαλείο της βαρβαρότητάς της, δεν είναι απόρροια ακριβώς αυτής της ορθολογιστικής απολογητικής.
Και ποιός είναι εκείνος που λέει ότι το δίκαιο δεν απευθύνεται και στο ανθρώπινο θυμικό; Δεν έχεις ακούσει για την ικανοποίηση του "κοινού περί δικαίου αισθήματος";  Το Δίκαιο απευθύνεται, κατ' αρχήν, στον ανθρώπινο ψυχισμό και όχι στην ψυχρή λογική ;)

Παράθεση
(Συγχωρώ τον βιαστή της γυναίκας μου.........)
Συγνώμη αλλά το επιχείρημα έχει απροκάλυπτα τόση ισχυρή δόση αφέλειας, που μου δίνει το δικαίωμα να υποθέσω ότι η ιδανική κοινωνία είναι αυτή των συμμοριών του Λος Άντζελες όπου η αυτοδικία είναι κανόνας και κανένα κόκαλο κανενός νεκρού δεν κουνιέται


Κατ' αρχάς, αδερφέ, δεν παρέθεσα κανενός είδους επιχείρημα. Έκανα μια κατάθεση ψυχής εν είδη εξομολόγησης.
Αν θες να μιλήσουμε για αφέλεια επιχειρημάτων, σε παραπέμπω στον Ο. Ουάιλντ:
"Χειρότερο από την Αδικία είναι μόνο το Δίκιο χωρίς το σπαθί της τιμωρίας.
Όταν το Καλό είναι ανήμπορο, είναι το Κακό."

Ίσως, αν ζούσε σήμερα, αυτός ο μεγάλος ανθρωπιστής ποιητής, θα άκουγε με μεγάλο ενδιαφέρον τις αιτιάσεις σου για την αφέλεια της θέσης του αυτής...

Και τέλος, είναι άλλο πράγμα η αυτοδικία κι άλλο η ισχυρή, δίκαιη και ικανοποιητική τιμωρία κάποιων εγκλημάτων, η οποία, ασφαλώς, θα πρέπει να βασίζεται σε νομικούς κανόνες

« Τελευταία τροποποίηση: 15/11/05, 11:12 από Ιανός »
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

VASILISHARA

  • Επισκέπτης
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #83 στις: 15/11/05, 12:08 »
Και τέλος, είναι άλλο πράγμα η αυτοδικία κι άλλο η ισχυρή, δίκαιη και ικανοποιητική τιμωρία κάποιων εγκλημάτων, η οποία, ασφαλώς, θα πρέπει να βασίζεται σε νομικούς κανόνες



Εδώ είναι όλη η ουσία...

Αποσυνδεδεμένος geosim

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Άντρας
  • η ώρα είναι μία
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #84 στις: 15/11/05, 12:38 »

 σε παραπέμπω στον Ο. Ουάιλντ......

Το πιο πιθανό που θα μου έλεγε ο Όσκαρ είναι, πόσο ανάλγητη, άτεγκτη, μισαλλόδοξη και σκοτεινή είναι η κοινωνία της εποχής του, που τον φυλάκισε για τις ερωτικές (αναφαίρετο δικαίωμα σήμερα) επιλογές του.

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #85 στις: 15/11/05, 12:46 »

 σε παραπέμπω στον Ο. Ουάιλντ......

Το πιο πιθανό που θα μου έλεγε ο Όσκαρ είναι, πόσο ανάλγητη, άτεγκτη, μισαλλόδοξη και σκοτεινή είναι η κοινωνία της εποχής του, που τον φυλάκισε για τις ερωτικές (αναφαίρετο δικαίωμα σήμερα) επιλογές του.

Ναι, εντάξει. Αλλά για την άποψή του δεν άκουσα κάποιο σχόλιο εκ μέρους σου...
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος geosim

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Άντρας
  • η ώρα είναι μία
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #86 στις: 15/11/05, 13:47 »
Nα γράψω τι?
Ότι δεν πρέπει να απομονώνουμε φράσεις από μυθιστορήματα για να στηρίξουμε επιχειρήματα?
Ότι δεν πρέπει να ερμηνεύουμε κατά το δοκούν, ρήσεις, μεγάλων του πνεύματος?
Ότι η επίκληση προσώπων και γεγονότων της ιστορίας, δεν μπορεί να λειτουργεί ως πλυντήριο των δικών μας απόψεων
Ότι δεν πρέπει να λειαίνουμε τις οξείες απόψεις μας για να προσαρμόζονται σε αποδεκτά και αναμφισβήτητα κείμενα?
Ότι δεν ξέρω κανέναν από τους μεγάλους του πνεύματος (που αρέσκεσαι να επικαλείσαι) να τάχθηκαν υπέρ της θανατικής ποινής? (γιατί αυτό «θίγουμε» εδώ)
Ότι η «κατάθεση ψυχής» δεν μπορεί να είναι πηγή δικαίου? (ανεξάρτητα αν η «κατάθεση» στην εποχή μας, λύνει προβλήματα με την δικαιοσύνη ;D
Η ανακύκλωση είναι καλή για χαρτιά και τενεκεδάκια, όχι για απόψεις...

Αποσυνδεδεμένος YmiRLinG

  • Μπασίστας
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3331
  • Φύλο: Άντρας
  • A.C.A.B.=Always Carry A Banana
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #87 στις: 15/11/05, 13:55 »
Εγω δεν γνωριζω αυτη τη φραση του Ο. Ουαιλντ που ειπε ο ιανος αλλα γενικα το να χρησιμοποιουμε ιστορικες φρασεις για να στηριξουμε καποια επιχειρηματα ειναι κατι που εχει βαση. Απο την αρχαιοτητα οι ιστορικες φρασεις σε εναν δυκανικο λογο ειχαν μεγαλη βαρυτητα και αποτελουσαν επιχειρηματα. Βεβαια αρκει να μη λεγονται αυτες οι φρασεις αυθαιρετα και χωρις γνωση και συναισθηση του τι ηθελε να πει ο ανθρωπος που πρωτος τι εξεφρασε.

Ότι η «κατάθεση ψυχής» δεν μπορεί να είναι πηγή δικαίου? (ανεξάρτητα αν η «κατάθεση» στην εποχή μας, λύνει προβλήματα με την δικαιοσύνη ;D)
Η καταθεση ψυχης μπορει να μη μασ δινει την τελικη κριση αλλα σε ενα θεμα παντα πρεπει να ακουγεται και μια τετοια αποψη. Ειναι και αυτο μια σκοπια του ζητηματος που δεν μας δινει βεβαια απολυτα σωστη κριση αλλα βοηθαει στην τελικη αποφαση.
Over large parts of the continent other people prefered to make money without working at all, and since the Disc had yet to develop a music recording industry they were forced to fall back on older, more traditional forms of banditry

Αποσυνδεδεμένος Stevethegreat

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 36
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #88 στις: 15/11/05, 14:45 »
(...) το ένστικο όχι μόνο δεν είναι ανώτερο της λογικής αλλά φέρνει τον άνθρωπο σε ανυπερβλητες καταστάσεις.

(...)Και επειδή έχω βαρεθεί να συγκρίνω το ένστικο με τη λογική (που στην πραγματικότητα είναι εξελιγμένη μορφη του ενστίκτου) θα πω απλά ότι οτηδήποτε όμορφο υπάρχει γύρω μας πηγάζει από τη λογική, οτιδήποτε άσχημο από το ένστικτο(...).

Αγαπητέ μου φίλε, διαφωνώ. Διαφωνούν ακόμα με την άποψη αυτή ο Σαρτρ, ο Χορκχάιμερ, ο Νίτσε και άλλοι πολλοί.
Από πότε ο ορθολογισμός είναι συνώνυμο της προόδου και της ευημερίας; Μήπως η οικονομική δικτατορία του homo economicus, που σήμερα βιώνουμε σε όλο το μεγαλείο της βαρβαρότητάς της, δεν είναι απόρροια ακριβώς αυτής της ορθολογιστικής απολογητικής.
Και ποιός είναι εκείνος που λέει ότι το δίκαιο δεν απευθύνεται και στο ανθρώπινο θυμικό; Δεν έχεις ακούσει για την ικανοποίηση του "κοινού περί δικαίου αισθήματος";  Το Δίκαιο απευθύνεται, κατ' αρχήν, στον ανθρώπινο ψυχισμό και όχι στην ψυχρή λογική ;)
Διαφωνώ κάθετα εδώ γιατί αν δεν έρχονταν οι ορθολογιστές διαφωτιστές τότε ακόμα Μεσαίωνα θα είχαμε. Τα προβλήματα που προκύπτουν σήμερα στον πολιτισμό σας προέρχονται κυρίως από την έλλειψη ορθολογιστικής σκέψης γιατί να σκέφτεσαι ορθά δε σημαίνει να σκέφτεσαι πως θα φας καλύτερα, αλλά πως θα ικανοποιήσεις το πνεύμα σου καλύτερα.

Οι αγχωτικές πόλεις του σήμερα είναι αποτέλεσμα παρόρμησης και όχι ορθολογικής σκέψης, αφού μετά τον πόλεμο το τελευταίο πράγμα που σκέφτηκαν οι άνθρωποι που οικοδομούσαν τις ελληνικές πολεις ήταν να τις κάνουν ανθρώπινες. Αντίθετα με την κουτοπόνηρη λογική της αρπαχτής και ότι πάρουμε καλό είναι άρχισαν να χτίζονται εργοστάσια και πολυκατοικίες όπου να 'ναι δημιουργώντας το αυτό που βλέπουμε σήμερα, μια άμορφη μάζα τσιμέντου που καλείται κατοικίες ή γραφεία. Σύμφωνα με έρευνες η εικόνα αυτή των "metro"πόλεων είναι που δημιουργεί κυρίως την καταθλιπτική τάση στους ανθρώπους και την εσώτερη απομόνωση, την μητέρα όλων των προβλημάτων -ψυχολογικά και μη- του homo economicus. Γιατί όπως και να το κάνουμε είμαστε και εμείς όντα της φύσης, αν κλειστούμαι σε ένα κουτί θα ασθενήσουμε ψυχολογικά. Ευτυχώς άρχισαν να τη ψιλιάζονται την κατάσταση κατα Ευρώπη μεριά και ήδη αν πας έξω θα δεις ότι το τσιμέντο περιορίζεται -όσο γινεται- ως δομικό υλικό ενώ οι πόλεις γίνονται πράσινες, με απώτερο σκοπο σε κάποιες δεκαετίες από τώρα οι πόλεις να γίνουν προεκτασεις της φύσης αντί για κουτιά που περιέχουν την "α"-φύση. Έτσι -αναγκαστικά- αργά ή γρηγορα θα πάρει στροφή και το ευλογημένο των δικών μας και θα ακολουθήσουμε τα ανθρωποκεντρικά-ορθολογιστικά πρότυπα.

Με το παραπάνω παράδειγμα φαντάζομαι γίνεται κατανοητή η ανωτερότητα της λογικής σε σχέση με την παρόρμηση. Στηριζόμενος σε αυτό λέω "όχι" στη θανατική ποινή γιατί αποτελεί πράξη παρόρμησης και εκδικήσης και λέω "ναι" σε όποιο νεοανθρωποκενρικό κίνημα που θα συνεχίσει το έργο των διαφωτιστών, βαρέθηκα πια το μεσαίωνα των ψυχών μας.

Αποσυνδεδεμένος Yngwie who?

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 162
  • Φύλο: Άντρας
  • Born 2 lose, Live 2 win...
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #89 στις: 15/11/05, 14:53 »
Είμαι κάθετα ΚΑΤΑ της θανατικής ποινής,γιατί απλούστατα ονειρεύομαι μια κοινωνία καλύτερη , που οι άνθρωποι δε ζουν σαν ζώα,βγάζοντας ο ένας το μάτι του άλλου,αλλά με σεβασμό απέναντι σε κάθε μορφή ζωής.Η θανατική ποινή είναι ένα πισωγύρισμα που εξισώνει τον δικαστή-εκτελεστή με το θύτη.Γιατί δηλαδή να είναι εγκληματίας ο βιαστής και όχι και αυτός που θα πατήσει το κουμπί για να πεθάνει?Όχι,η τιμωρία δεν είναι για να απαλύνουμε τον πόνο του θύματος ή των συγγενών του.Είναι για να αποδείξουμε ότι υπάρχει δικαιοσύνη,τα εγκλήματα δεν περνούν ατιμωρητα και δεν πέφτουμε στο επίπεδο του ζώου,απλα να σκοτώσουμε τον εγκληματία,αλλά προσπαθούμε να τον κάνουμε άνθρωπο.Κάποιοι συμμορφώνονται,κάποιοι όχι.Αντί να γυρίσουμε στο Μεσσαίωνα,καλύτερα να κοιτάξουμε να φτιάξουμε ένα πιο αποτελεσματικό σοφρωνιστικό σύστημα καθώς και ένα πιο αδιάβλητο νομικό καθεστώς(λέμε τώρα...) που δε θα αφήνει τους μεγαλοκαρχαρίες έξω και να φυλακίζει τους χρήστες και τα βαποράκια ,μόνο και μόνο για να ικανοποιείται το "κοινό περί δικαίου αίσθημα"...Φυλακή και πάλι φυλακή,ή και τα καταναγκαστικά έργα που είπε ο Βασίλης.
Time,time,time again ,I'm just looking for a friend
but noone seems to be around just this monkey that I found
Still he is my only friend...and tonight he grins again!

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #90 στις: 15/11/05, 15:22 »
Αυθεντίες...τι να αντιτάξεις τώρα εσύ ο ταπεινός, ο ανυπόληπτος, ο πουθενάς απέναντι στα έξοχα και μεγάλα μυαλά του παρελθόντος? Απλώς αναπαράγεις κι εσύ τις ρήσεις και τα αποφθέγματά τους και καθαρίζεις:

"Δίκαιο δεν είναι τίποτε άλλο από το συμφέρον του δυνατότερου" - Θρασυμάχος Χαλκηδόνιου

"Η βία ποτέ μην σε νικήσει τόσο που να μισείς και να πατείς την δικαιοσύνη" - Σοφοκλέους Αίας

"Είναι ευπρεπές να υποτάσσεσαι στον νόμο, στον άρχοντα και στον σοφότερό σου" - Δημοκρίτου

"Στην δικαιοσύνη εμπεριέχεται κάθε άλλη αρετή" - Ευριπίδου

"Πολιτισμός είναι η επικράτηση του δικαίου πάνω στη δύναμη, της πειθούς στη βία, του διαλόγου στο μονόλογο, του πνεύματος στην ύλη" - Ντυράν

Και μερικά στα Αγγλικά:

"I will believe in the death penalty when you will prove to me the infallibility of human beings" - Marquis de Lafayette

"For centuries the death penalty, often accompanied by barbarous refinements, has been trying to hold crime in check; yet crime persists. Why? Because the instincts that are warring in man are not, as the law claims, constant forces in a state of equilibrium" - Albert Camus

"Revenge is a kind of wild justice, which the more man's nature runs to, the more ought law to weed it out" - Francis Bacon

"An eye for an eye makes the whole world blind" - Mahatma Gandhi

"An eye for an eye" (Exodus 21:24). But not an eye and a life for an eye" - Ταλμούδ

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #91 στις: 15/11/05, 15:49 »
@Stevethegreat

Απορώ...δηλαδή δε σε πείθει για το ανθρωποκεντρικό και πολιτισμένο της κίνητρο η εφαρμογή της ποινής του θανάτου διά λιθοβολισμού στο φονταμενταλιστικό και θεοκρατούμενο Ιράν? Στην προοδευτική κουλτούρα του Αφγανιστάν με τη μπούρκα και τους Ταλιμπάν δε δένει πάλι μια χαρά με το όλο σκηνικό?

Στην οπλοκρατορία του Τέξας, όπου τα παιδάκια κρατάνε 45αρι πριν ακόμα πιάσουν μπιμπερό, μας φαίνεται περίεργο που θανατώνουν με ηλεκτρισμό και ένεση? Πως αλλιώς να θερίσουν όσα έσπειρε η νοοτροπία του Bush Jr και οι υπόλοιποι μεγάλοι πνευματικοί ηγέτες (Arnold και βάλε)? Σε μια κοινωνία μάλιστα τύπου "Praise The Jesus".

Μήπως στην ακραία δημοκρατική και "ελευθερόμυαλη" Κίνα η θανατική ποινή δεν αποτελεί σημαία παραδειγματισμού?

Στις βαθιά πολιτισμικές και φιλελεύθερες κοινωνίες της Νιγηρίας, της Υεμένης, του Πακιστάν, του Κονγκό και της Σαουδικής Αραβίας δε κολλάνε υπέροχα εικόνες όπως ο λιθοβολισμός μέχρι θανάτου γυναικών που υπέπεσαν στο μέγιστο αμάρτημα της ερωτικής πράξης πριν το γάμο ή αυτός ανήλικων κλεφτών?

Η κάθε κοινωνία προφανώς έχει και τους νόμους και τις τιμωρίες που της αρμόζουν...πρόσθετα στατιστικά από τη Διεθνή Αμνηστία. Ας επιστρέψουμε όμως στα λόγια μεγάλων αντρών, που έχουν και βαρύνουσα σημασία.

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #92 στις: 16/11/05, 07:37 »
Αυθεντίες...τι να αντιτάξεις τώρα εσύ ο ταπεινός, ο ανυπόληπτος, ο πουθενάς απέναντι στα έξοχα και μεγάλα μυαλά του παρελθόντος? Απλώς αναπαράγεις κι εσύ τις ρήσεις και τα αποφθέγματά τους και καθαρίζεις:

"Δίκαιο δεν είναι τίποτε άλλο από το συμφέρον του δυνατότερου" - Θρασυμάχος Χαλκηδόνιου

"Η βία ποτέ μην σε νικήσει τόσο που να μισείς και να πατείς την δικαιοσύνη" - Σοφοκλέους Αίας

"Είναι ευπρεπές να υποτάσσεσαι στον νόμο, στον άρχοντα και στον σοφότερό σου" - Δημοκρίτου

"Στην δικαιοσύνη εμπεριέχεται κάθε άλλη αρετή" - Ευριπίδου
(...)

Μόνο που στην αρχαία Αθήνα υπήρχε το "βάραθρον"...
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος Sts_Ikaros

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι κακός
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #93 στις: 16/11/05, 09:53 »
Ας το νοσταλγήσουμε όλοι το βάραθρον
Τι καλα που ήταν
Πόσο πίσω είναι η κοινωνία μας
Υπήρχαν και σκλάβοι επίσης
Δε με λεν' Σταύρο.
Με λέν' Σταύρο και κυρ Σταύρο και αφέντη τσουτσουλομύτη

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #94 στις: 16/11/05, 10:29 »
Δεν είναι σωστό να κρίνουμε μια παλαιότερη εποχή με τα σημερινά κριτήρια.
Στην αρχαία Ελλάδα η δουλεία ηταν κοινωνικά, πολιτικά και φιλοσοφικά αποδεκτή.
Κι αν ακόμα το παραπάνω αποτελεί "ψεγάδι" ή και "έγκλημα" της αρχαιολληνικής παράδοσης, η φιλοσοφία του αρχαιοελληνικού δικαίου, που κληρονόμησαν και κωδικοποίησαν οι Ρωμαίοι, παραμένει, για κάποιους, αξεπέραστο σημείο αναφοράς και εν πολλοίς καθόρισε τον ευρωπαϊκό δικαιϊκό πολιτισμό.
Δεν μπορεί κάποιος να θαυμάζει την στωικότητα του Σωκράτη να αποδεχθεί την ποινή που του επέβαλαν οι συμπολίτες του, αλλά ταυτόχρονα να κατακρίνει το νομικό πολιτισμό που γέννησε τη στάση αυτή.
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #95 στις: 16/11/05, 14:32 »
Το πρόβλημα δημιουργείται όταν επιδιώκουμε να αγιοποιήσουμε εποχές, ρίχνοντας στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ κάθε μικρή και μεγάλη τους "αμαρτία" για άλφα-βήτα λόγους, που συνήθως έχουν να κάνουν με εθνοκεντρική αυταρέσκεια. Και στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν όλοι άμωμοι, ούτε άπασες οι επιλεχθείσες κοινωνικές τακτικές ήταν άξιες να διαιωνισθούν κι ευτυχώς.

Τι ακριβώς λοιπόν αποδεικνύεται με την ύπαρξη του βάραθρου φίλε Ιανέ? Πως καλώς κι ορθώς έπρατταν οι καλοί μας πρόγονοι? Πως επειδή αποτέλεσαν τη ναυαρχίδα της πολιτισμικής προσφοράς κι ανέλιξης, κάθε τους θεσμός, κανόνας και νόμος ήταν σοφά καμωμένος κι έπρεπε να διατηρηθεί 2000 χρόνια μετά? Να ήταν άραγε αυτή η ιδανική κοινωνία? Αμφιβάλλω...

Και τι δουλειά ακριβώς έχει ο θαυμασμός απέναντι στο θάρρος και τη στωικότητα κάποιου που πρόκειται να αντιμετωπίσει το θάνατο, με την αποδοχή ή μη του νομικού πλαισίου. Η αντίδραση αυτή υφίσταται ακόμα και σήμερα απέναντι σε καταστάσεις αναπόφευκτες, όπως είναι το εκτελεστικό απόσπασμα εν καιρώ πολέμου ή σε κάποιο δικτατορικό καθεστώς. Με δεδομένο πως αρκετοί άλλοι μελλοθάνατοι στην αρχαιότητα δε διακατέχονταν από τη στωικότητα και το μεγαλείο του Σωκράτη απέναντι στο "τέλος", τι ακριβώς αποδεικνύεται σε σχέση με το νομικό πολιτισμό? Μήπως πως ο καθένας λειτουργεί και συμπεριφέρεται διαφορετικά?

Είναι πάντως περίεργο τακτικές που υιοθετούνταν στην αρχαία Ελλάδα να αγκαλιάζονται πλέον από χώρες όπως η Γκάνα, η Σομαλία, η Κίνα, η Υεμένη και η Νιγηρία μεταξύ αρκετών άλλων. Κάτι παραπάνω φαίνεται θα ξέρουν σε επίπεδο πολιτισμικό.

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #96 στις: 16/11/05, 18:38 »
Αγαπητέ μου schizm. Το έχω ξαναγράψει. Όλες οι ανθρωπιστικές επιστήμες διδάσκουν και αποδέχονται ότι η αρχαιοελληνική γραμματεία (φιλοσοφία, ιστοριογραφία, δραματουργία) αποτελεί έναν απ' τους πυλώνες του ευρωπαϊκού πολιτισμού, όπως τον γνωρίζουμε απ' την Αναγέννηση και πέρα. Οι άλλοι δύο είναι η ρωμαϊκή έννοια του κράτους και δικαίου και η χριστιανική ηθική και θεώρηση της ιστορίας. Μπορεί να εκνεύρίζω κάποιους (δεν ξέρω αν εσύ είσαι μέσα σ' αυτούς) με το "δασκαλίστικο" ύφος που γράφω μερικές φορές, αλλά κάποιοα πράγματα είναι ακριβώς έτσι κι όχι κάπως αλλιώς. Ο καθένας μπορεί να εκφέρει μια γνώμη, αλλά υπάρχουν κάποια αξιώματα που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση, τουλάχιστον προς το παρόν. Ως εκ τούτου, όντως, ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός αποτελεί υπόδειγμα, έστω κι αν η χριστιανική ηθική (καλώς ή κακώς είναι ένα άλλο θέμα) έχει αλλάξει την οπτική με την οποία προσεγγίζουμε και κρίνουμε κάποια θέματα. Το "βάραθρον" είχε την σημασία, κυριολεκτικά, της κατακρήμνισης των ιερόσυλων και των προδοτών. Νομίζω ότι δεν είναι δίκαιο να συγκρίνουμε την αρχαιοελληνική παράδοση, με τις σύγχρονες κοινωνίες της Γκάνας ή της Κίνας. Η τελευταία, ειδικά, εφαρμόζει την θανατική ποινή στους εμπόρους ναρκωτικών, πράγμα που θα' βρισκε σύμφωνους πολλούς ταλαιπωρημένους γονείς χρηστών σήμερα. Γνωρίζω, βεβαίως τις απόψεις σου περί θανατικής ποινής και δεν είναι σκοπός μου να σε πείσω περί του αντιθέτου μέσα από ένα forum. Έχει όμως σημασία να ξέρουμε πως ο ανθρωπισμός, για κάποιους, δεν είναι λευκή επιταγή και επιπροσθέτως απευθύνεται σε όλους. Και στους θύτες και στα θύματα. Αυτή είναι μια άλλη άποψη, την οποία εσύ κι όσοι διαφωνείτε θα πρέπει να ακούτε χωρίς να ταυτίζετε τους πρεσβευτές της με μεσαιωνικούς βασανιστές και αφρικανούς φύλαρχους. Το μέλλον θα δείξει ποιά είναι τα όρια ανοχής της σημερινής κοινωνίας και ποιός τρόπος σωφρονισμού είναι πιό τελεσφόρος. Πάντως, η συζήτηση αυτή απασχολεί όλη την Ευρώπη σήμερα, παρ' όλο που η παγιωμένη αντίληψη είναι, όντως, εκείνη της απαξίωσης της θανατικής ποινής.
« Τελευταία τροποποίηση: 17/11/05, 07:47 από Ιανός »
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος schizm

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1277
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #97 στις: 17/11/05, 02:20 »
Δεν υποτιμώ επουδενί τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό...με κουράζει όμως η μόνιμη αναφορά του κάθε φορά που χρειάζεται να αντλήσουμε επιχειρήματα, λες και επρόκειτο για την "ουτοπία", όπου όλα ήταν τέλεια φτιαγμένα κι αρμονικά. Από κάθε κοινωνία, από κάθε εποχή, από κάθε σύστημα συλλογικής διασύνδεσης κρατάμε ή οφείλουμε να κρατάμε τα θετικά στοιχεία και μόνο. Η αρχαίοι είχαν να επιδείξουν μεγάλη πολιτισμική ουσία, ούτε αλάνθαστοι όμως ήταν, ούτε σοφώς έπρατταν σε κάθε τους επιλογή. Υπόδειγμα λοιπόν υπηρξε η αρχαία Ελλάδα με βάση, όπως κι ο ίδιος αναφέρεις, τη δραματουργία, την ιστοριογραφία, τη φιλοσοφία, το αθλητικό ιδεώδες, την πολιτική πρωτοπορία κα, όχι όμως απαραιτήτως και το ζήτημα της νομικής τάξης και του πλαισίου ποινών. Από εκείνη την εποχή έχουν παρέλθει 2.500 χρόνια...θέλω να πιστεύω πως όλο και κάτι μάθαμε μέσα σε αυτό το διάστημα, ώστε να επιβάλλεται να επαναθεωρήσουμε κάποιες τακτικές και επιλογές μας. Το ζήτημα της δουλείας πχ που αναφέρθηκε είναι ενδεικτικό...το γεγονός πως κάποτε εθεωρείτο κοινός τόπος και στοιχείο φυσιολογικό (όπως κι η διάκριση μεταξύ κατώτερων μαύρων κι ανώτερων λευκών) δε σημαίνει πως η επιστημονική κοινότητα, οι κοινωνικές ανάγκες και κυρίως η πολιτισμική εξέλιξη δεν οδήγησαν στην κατάργησή της. Όχι πως και σήμερα δεν υπάρχουν μορφές έμμεσης δουλείας, είναι όμως νίκη του πολιτισμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων η νομική κατοχύρωση της παύσης της ως κοινωνικό φαινόμενο και κυρίως η στηλίτευσή της στη συνείδηση των πολλών.

Μιλάμε για ανθρωπισμό...ποιος "ανθρωπισμός" είναι εκείνος που φροντίζει εξισωτικά την ικανοποίηση των θυμάτων διά της "βάρβαρης" αντιμετώπισης των θυτών? Τι όνομα αλήθεια έχει πέρα από εκδίκηση και (δικαιολογημένη στα μάτια των θυμάτων) μνησικακία? Τέτοιος "ανθρωπισμός" απλώς αυτοαναιρείται κι αυτοακυρώνεται μέσα από την υιοθέτηση των ίδιων μέσων που καλείται να καταδικάζει και να μέμφεται. Ανθρωπισμός δε σημαίνει ατιμωρησία πάντως...δε σημαίνει και εξάντληση δυνατοτήτων καταδίκης.

Όσο για τα αποτελέσματα και το μέλλον...έρευνες και στατιστικά στοιχεία διαθέτουμε στα χέρια μας και παρέθεσα ήδη αρκετά. Ως τώρα δεν έχει αποδειχθεί η αποτελεσματικότητα του μέτρου σε επίπεδο αναστολής της εγκληματικής δράσης. Ως μέτρο ικανοποίησης των θυμάτων, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο...
« Τελευταία τροποποίηση: 17/11/05, 14:52 από schizm »

Αποσυνδεδεμένος Ιανός

  • Ο Αιρετικός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Άντρας
  • Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα,η τρομερή μας η λαλιά
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #98 στις: 17/11/05, 09:41 »
Σύμφωνοι λοιπόν.
Σε λίγο καιρό θα αποφυλακισθεί ο Κατσούλας ,ενώ ο Δημητροκάλλης είναι κατά τις μαρτυρίες των δεσμοφυλάκων και των καθηγητών του (*%#@^ :() "καλό παιδί".
Αχχχχ! Ρε άτιμε ανθρωπισμέ...
Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα. Είμαι ελεύθερος.

Αποσυνδεδεμένος geosim

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Άντρας
  • η ώρα είναι μία
    • Προφίλ
Απ: Επαναφορα θανατικής ποινής
« Απάντηση #99 στις: 17/11/05, 10:37 »
ήμουν σίγουρος ότι το αντεπιχείρημα θα ήταν ένα προσωποποιημένο έγκλημα, για να επέλθει εντέχνως ταύτιση με το κακό και απόρριψη όλων των παραπάνω επειχειρημάτων