Ερχονται και εξειδικευμενες παρατηρησεις του κιθαρωδού που το χει πει πανω απο 50 φορες Live
No offense ετσι? Ξεκινω απ'τα αρνητικά.
Ξεκινας με αρπισματακι που αν δεις το μετρο του ειναι σχετικα γρηγορο. Αλλα επειδη μετα, το strumming σου δεν μπορεί να είναι αντίστοιχα γρήγορο, κάνεις μια αμετρη γεφυρα και πέφτεις σε tempo, χωρίς να χρειαζεται κιολας ακόμα να "χωσεις" από το δεύτερο κουπλέ.
Αυτό που πρόσεξα περισσότερο εδώ, παρά στο "Ταξίδι" είναι ή άρθρωση. Τα καταληκτικά -ε, και κάποια από τα καταληκτικά -α δεν ειναι καθαρά και περνούνται εύκολα για άλλο φωνήεν."φαρμακα", "όπερας".... Το δεύτερο σημαντικότερο στην άρθρωση που μου χτυπάει, είναι το "κ" που παίρνει ένα παχύ "τς". Κοίτα το "Και μια βραδιά" "κι αινίγματα" (β φωνή), "τεκές", "και παραισθήσεις", "φυλακές" (λιγότερο, αλλά τονίζεται αρκετά με το "λ" που προηγείται).
Συνεχίζω επί του τραγουδιστικού. Στο "κι όλα τα λόγια", το "κι όλα".. Υποθέτωντας ότι είμαστε σε 9/8, οι συλλαβές "κι όλα" καταλαμβάνουν τα 3 πρώτα όγδοα. Αν δώσεις και τις τρεις συλλαβές στο πρώτο Beat (όπως και κάνεις), στέλνεις το "¨-λα" στο ισχυρό μέρος του μέτρου και αμέσως παρατονίζεται η φράση. Αν ακούσεις και στο αυθεντικό, στο "κι ο-" αφιερώνουμε όλο το πρώτο όγδο και στα άλλα 2 αφήνουμε το "λα". Μικρή λεπτομέρεια, αλλά βοηθάει για το σωστό τονισμό..
Έι...μη με λέτε φρικιό ή περίεργο. Σας μιλάει ο άνθρωπος, που του την έχουν πει για το "Μικρή Πατρίδα"...."Τον μυστικό τον κόσμο ν'ανασάνω" (σχολιο από φίλο "ποιο μυστικο ρε μλκ? σιγα μην ειναι και <<τοΝμυστικοΝτοΝκοσμοΝανασανωΝ>>..." εννοώντας ότι πριν το "μ" δεν θα βαλεις το "ν" στο άρθρο..Τεσπα.. ).
Τελευταίο, δε μου αρέσουν οποιουδήποτε συμβατικού τύπου δεύτερες μπαίνουν στο κομμάτι. ΕΊτε είναι 3ες, είτε 6ες, είτε οκταβα. Μου κάνει άσχημο και νομίζω ότι και σκόπιμα το άφησε έτσι ο Μικρούτσικος. Μιλάμε για ένα.."μινιμαλιστικο κομματι" που η μελωδίο του πρώτου διστίχου του πρώτου κουπλέ...είναι όλο το κομμάτι. Μια μελωδία που ακούγεται 12 φορές από τον τραγουδιστή! Αυτό και τίποτ'άλλο. Έμφαση στο στίχο δλδ και στην ερμηνεία (κι αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που ανέφερα πιο πανω την άρθρωση...γιατί το κομμάτι το απαιτεί ), στις δυναμικές, στις διακυμάνσεις και όχι αγωνία για το πώς θα τονιστεί η φωνή ως μελωδική γραμμή και μόνο ή για το πώς θα προβληθεί ο τραγουδιστής. Αυτά ήταν τα αρνητικούλια.
Στα θετικά!!!
Όμορφη ζεστή χροιά. σέβεσαι το κομμάτι, το νιώθεις, βάζεις κάτι από το πάθος σου και του "χώνεις" όμορφα.
Πολλά συγχαρητήρια φίλε Μήτσο και μη με παρεξηγείς για το ψειρολόϊ πάνω. Χαζομάρες σου λέω. Στα λέω για να μπορείς να τα απορρίψεις αν θες

Περιμένουμε κι άλλα κομματάκια.
Καλά live
