Οι μεγαλες παραγωγες, χρησιμοποιουν αρκετους ειδικους στο θεμα της ηχητικης καλυψης και αποδοσης. Καταρχας, αν υποθεσουμε πως οι νεες ταινιες "κινηματογραφουνται" τουλαχιστον σε dts και με απλο dolby ( η πιο φτηνη δηλαδη ), τοτε η υπαρξη τουλαχιστον 4 μικροφωνων και αντιστοιχου ηχοληπτη που να εχει γνωσεις σε αυτον τον τομεα, ειναι επιτακτικη.
Επειδη ομως μιλας για μια μικρη παραγωγη, τοτε καλο ειναι να μειωσεις τον ηχο σε στερεο κατανομη ( ή και ακομα μονοφωνικη, μειωνοντας ακομα περισσοτερο τα εξοδα του ηχου ). Η τεχνικη που εφαρμοζεται ειναι παρα πολυ απλη. Ομως, αυτο που θα χρειαστει ειναι ενα παρα πολυ καλο set απο μικροφωνα "shotguns". Ενα αντιστοιχο ειναι το C 568 της AKG. Βεβαια το συγκεκριμενο κοστολογειται στα 400Ε περιπου, οποτε φανταζομαι οτι δεν "παιζει" στο παιχνιδι. Ασε, που θα χρειαζοσουν 2 τετοια για μια στερεο ηχογραφηση.
Υπαρχουν ομως και πιο απλες λυσεις, με πιο "βατη" την προταση της Behringer C2 pair condenser mic. Δεν ανηκουν στην κατηγορια shotguns, ομως η πυκνωτικη μορφη τους, και η ιδιοτητα που εχουν να ειναι "ζυγισμενα" για στερεοφωνικη ηχογραφηση, ειναι ο,τι πρεπει για την περιπτωση σας. Υπολογισε οτι η τιμη τους ειναι περιπου 70Ε ( το ζευγαρι ).
Τα πλεονεκτηματα της στερεο ηχογραφησης, ειναι οτι μπορεις κανεις τον θεατη να ειναι μεσα στην ταινια σαν δισδιαστατο χωρο. Δηλαδη τον κανεις να καταλαβαινει πως ο ηρωας ειναι στα δεξια ή στα αριστερα του κεντρου. Μειονεκτημα ειναι οτι απαιτει περισσοτερο χωρο σαν wav, ενω ο θεατης δεν μπορει να αισθανθει αν ο ηρωας ειναι "μεσα" ή "εξω" στο πλανο. Δηλαδη δεν μπορεις να δωσεις την αισθηση του ογκου.
Βεβαια, ουτε και αυτο δεν σε πειραζει, μιας και αν η ταινια εχει πολλους διαλογους με κοντινα πλανα, τοτε τα μικροφωνα θα ειναι κοντα σχετικα στους ηθοποιους, επομενως δεν θα εχεις καποιο προβλημα με την αισθηση του ογκου.
Το δευτερο προβλημα που πρεπει να αντιμετωπισεις, ειναι η τροφοδοσια των μικροφωνων. Τα "πυκνωτικα" αλλα και τα shotguns, ειναι μικροφωνα που θελουν μια εξωτερικη τροφοδοσια ηχου, ωστε να λειτουργησουν. Ειτε χρησιμοποιησεις 1 ( mono ηχογραφηση ), ειτε χρησιμοποιησεις 2 ( stereo ηχογραφηση ), το προβλημα παραμενει κοινο. Θελεις τουλαχιστον μια φτηνη προενισχυση μικροφωνου ( ή 2 για 2 μικροφωνα ). Μια καλη λυση ειναι επισης της Behringer το MIC100, το οποιο παρεχει ενισχυση για ενα μικροφωνο, και αν θυμαμαι καλα κοστολογειται στα 40-60Ε. Και η αποδοση του ειναι καλη μαζι με τα C2.
Το τριτο προβλημα που θα αντιμετωπισεις, ειναι ο συγχρονισμος εικονας ηχου. Οι καλυτερα ειδικοι του forum θα μπορουν να σου πουν περισσοτερα, αλλα εχει μεγαλη σημασια για το πως θα γραψεις τον ηχο και την εικονα. Θα γραφεις στην ταινια της καμερας ( ή το dvd ) συγχρονως εικονα και ηχο ( τον οποιον θα τον "δανειζεται" η καμερα απο τις προενισχυσεις ) ή θα χρησιμοποιησεις διαφορετικα αποθηκευτικα μεσα και τα συνδεεις μετα ( οπως γινεται σε μεγαλες παραγωγες )? Ειναι δικο σου θεμα, αλλα προσεξε παρα πολυ τι θα επιλεξεις, γιατι το καθε ενα απο αυτα, θα εχει τους δικους του κινδυνους.
Τουλαχιστον στο τομεα του ηχου, πρεπει να εισαι παρα πολυ καλα προετοιμασμενος, γιατι μετραει παρα πολυ στο τελικο αποτελεσμα. Πχ, το Ενας κι Ενας, οταν βγηκε σε βιντεοκασσετα, ειχε τοσο κακη επεξεργασια στον ηχο, ωστε ποτε δεν το ειδα για 2η φορα γιατι δεν καταλαβαινα τι ελεγαν!
Προσωπικα, ειμαι της αποψης πως το ντουμπλαρισμα ειναι καλο να αποφευγεται, μιας και ειναι μια τεχνικη παλιας εποχης και πλην των σκηνων οπου ο ηρωας "ακουει" την εσωτερικη του φωνη, καλο ειναι να εχεις το αποτελεσμα που ηχογραφηθηκε την ωρα που επαιζαν οι ηθοποιοι. Αλλιως θα θυμιζει βραζιλιανικη σειρα! Επισης, οταν ερθει με το καλο ο καιρος να ξεκινησετε τα γυρισματα, να εχεις υποψιν πως καλο ειναι πριν ξεκινησει το γυρισμα μιας σκηνης, ο ηχοληπτης να "περνει" δειγμα απο το ambience του χωρου. Ειναι πολυ απλο αυτο..Απλα ολοι "σκατε" και ο ηχοληπτης παιρνει ενα δειγμα 10sec, το οποιο στην ουσια ειναι η "σιωπη" του χωρου που βρισκεστε + το noise floor των μηχανηματων. Ετσι, στις εναλλαγες των σκηνων, θα αποφευγεις τα αποτομα "γκαπ" που ακους σε κατι παλιες ελληνικες ταινιες ( βεβαια εκει εκαναν μονταζ με ξυραφι, αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα )
Κατι σημαντικο, το οποιο πρεπει να υπολογισεις, ειναι οτι μια ψηφιακη καμερα, ακομα και των 1.000Ε, δεν μπορει να συγκριθει με μια καμερα που χρησιμοποιουν στα μεγαλα studios. Εκει μιλαμε για καμερες των 10.000Ε. Ομως, αυτο δεν σημαινει πως δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις τους βασικους κανονες που εχουν και αυτες οι καμερες. Ποτε μα ποτε δεν ζουμαρουμε με την καμερα. Αν θελουμε να παμε κατι κοντα, απλα παμε την καμερα κοντα και δεν χρησιμοποιουμε ποτε το zoom που παρεχεται. Κατα προτιμηση κινηματογραφεις με τον ηλιο πλατη ή σε γωνια τετοια, ωστε να φωτιζονται τα αντικειμενα και οι ηθοποιοι. Καλο ειναι να προμηθευτεις μεγαλα ασπρα χαρτονια, να βρεις και 2-3 θυματα και να τα βαλεις να τα κρατανε πισω απο την καμερα με γωνια προς τον ηλιο και τους ηθοποιους, ετσι ωστε η αντανακλαση του ηλιου πανω στο ασπρο να ειναι ενας "φυσικος" τροπος να φωτισεις τις υποφωτισμενες περιοχες του προσωπου των ηθοποιων.
Σημαντικο ειναι και το τι ρουχα φορανε οι ηθοποιοι, ή αν το τοπιο σου εχει εντονα χρωματα. Επειδη οι καμερες που εχουμε στην κατοχη μας δεν εχουν την ικανοτητα να αλλαζουν διαφραγμα ( φαντασου οτι στα studios, το διαφραγμα το πειραζει μονο ο υπευθυνος φωτογραφιας και ο εικονοληπτης. Δεν γινεται αυτοματα η αλλαγη απο τη καμερα ), και αν αλλαζουν το κανουν αποτομα και θολωνουν το αποτελεσμα, καλο ειναι οι ηθοποιοι να φορανε οσο το δυνατον λιγοτερο "ανακλαστικα" ρουχα, γιατι η καμερα θα "βλεπει" σαν μεγαλο σημειο φωτεινοτητας το ρουχο, και θα αυξανει το διαφραγμα, με αποτελεσμα να "σκοτεινιαζουν" τα προσωπα. Ακομα, μην γυρισεις ποτε μια συνεχομενη σκηνη σε διαφορετικες ωρες της ημερας. Καταλαβαινεις γιατι...
Τελος, μην ξεχνας πως το αποτελεσμα που βλεπεις στις ταινιες ( ακομα και του κιλου ) περναει απο πολλα σταδια. Πολλες φορες, οταν βλεπεις τα making of, απορεις πως ειναι δυνατον ενω το στουντιο να ειναι λουσμενο απο φως, στην ταινια το αποτελεσμα να ειναι πιο "σκοτεινο" και τα χρωματα να εχουν αλλη αποδοση. Λογικο ειναι πως εκει μετραει το διαφραγμα της καμερας, η επεξεργασια, η ποιοτητα της ταινιας και αλλα πολλα τα οποια μονο οι ειδικοι μπορουν να σου πουν.
Οπως και να εχει, καλη επιτυχια και συγνωμη για το μπλα μπλα..

..αχ..μου θυμισες την εποχη που με μια αναλογικη καμερα του ποπου και ταινιες των 500δρχ πειραματιζομασταν με χαζομαρες...