Κάτσε ρε papou, γιατί δε μας τα 'γραφες έτσι απλά και ξεκάθαρα εξ αρχής για να καταλάβουμε κι εμείς;
Γιατί έπρεπε να υπάρχει κώδικας;
Τέσπα.
Η διδασκαλία της Ιστορίας, Θρησκευτικών, Γεωγραφίας κα, θεωρείται περιτή.
Διαφωνώ. Κάθετα.
Δε μας λείπουν τεχνοκράτες, μας λείπουν καλλιεργημένοι άνθρωποι.
Η ιστορία, η θρησκειολογία, η σύγχρονη γεωγραφία (που δεν περιορίζεται στην χωρική ανάλυση, αλλά συμπεριλαμβάνει ανθρωπογεωγραφία, λαογραφία, και υλικό πολιτισμό), η μουσική (ασφαλώς) και η ρητορική (δηλαδή ο τρόπος να αρθρώνει κάποιος δομημένα και πειστικά την σκέψη του, τόσο στον προφορικό, όσο και στον γραπτό λόγο), είναι πρωταρχικά συστατικά μιας ουμανιστικής παιδείας. Τα μαθηματικά και τη νεοελληνική γλώσσα (εδώ υπάρχουν κάποιες ενστάσεις) τα παιδιά τα διδάσκονται σε ικανοποιητικό βαθμό (στα μαθηματικά, ειδικά, το πρόγραμμα είναι εξαντλητικό) και μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια. Χρειάζεται, βεβαίως, και η γονική συνδρομή, η συνεχής παρακολούθηση, ειδικά στη γλώσσα.
Παρ' όλα αυτά, η γονική συνδρομή θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτική και να μην αμφισβητεί ποτέ (φανερά) την αυθεντία του δασκάλου.
Ο δάσκαλος αντιπροσωπεύει μια εξω-οικογενειακή αυθεντία, της οποίας ο σεβασμός είναι απολύτως απαραίτητος για τη σωστή διαπαιδαγώγηση, αλλά και την ψυχική ισορροπία, του παιδιού.
Επίσης, χρειάζεται ιδιαίτερα προσεκτικός χειρισμός, ώστε το παιδί να μην ξεχωρίζει απ' τους συνομηλίκους του, να μην γίνει ο "εξυπνάκιας - φωτεινός παντογνώστης", γιατί τα παιδιά φέρονται με ιδιαίτερη σκληρότητα, πολλές φορές και βαρβαρότητα, σ' εκείνους που διαφέρουν και, συνήθως, τους απομονώνουν.
Η παιδαγωγική είναι επιστήμη. Οι γονείς θα πρέπει, νομίζω, να λειτουργούν συμπληρωματικά προς τον δάσκαλο, να τον συμβουλεύονται και να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία μαζί του.
Ο δάσκαλος, περισσότερο απ' τον καθένα, γνωρίζει την κατάλληλη παιδαγωγική μέθοδο, το μαθησιακό πλαίσιο, αλλά και ποια όρια πρέπει να τηρούνται στην παροχή πληροφοριών και γνώσεων αναλόγως την ηλικία του μαθητή.
Αν, όπως λες, μέσα στον "κύκλο" των διδασκόντων υπάρχει κάποιος δάσκαλος, έχει καλώς.
Αλλιώς αυτή η κίνηση του "κρυφού σχολειού" (που είναι, όντως, μια καλή ιδέα) θα πρέπει να γίνεται σε συνεργασία με τον δάσκαλο του σχολείου.