... εχμμμ ... δεν θα προσθέσω τίποτα πρωτότυπο ...

Έχουμε ένα διαβολάκο πίσω από την κονσόλα (ή το πισί), του έχουμε δώσει ένα volume κουμπάκι

και τον παρακολουθούμε :
Τον ονομάζουμε Compressor όταν :
... τραγουδάει κάποιος σιγανά, τότε ο διαβολάκος
ανεβάζει την ένταση του ήχου ... όταν τραγουδάει ΔΥΝΑΤΑ
την κατεβάζει ... αυτό λέγεται
συμπίεση δυναμικής ήχου και έχει σαν αποτέλεσμα τελικά να μπορούμε να αυξήσουμε
συνολικά την ένταση του ήχου (και να νομίζουμε π.χ. ότι ο τραγουδιστής είναι πολύ κοντά μας / δίπλα μας - ακούμε τους ψιθύρους του)
Το ίδιο ισχύει και για την κιθάρα αλλά επειδή δεν έχει τόσο μεγάλες διακυμάνσεις έντασης (όσο η φωνή) χρησιμοποιούμε τον κομπρέσσορα ακριβώς για να της προσδώσουμε sustain ή και παραμόρφωση αν θέλουμε ...

Τον ονομάζουμε Limiter όταν :
κατεβάζει "βίαια", απότομα την ένταση έτσι ώστε η φωνή/κιθάρα ποτέ να μην περάσει κάποιο όριο (αλλά δεν την πειράζει όταν είναι κάτω από αυτό) ... Εκτός από το Ραδιόφωνο χρησιμοποιείται και στο Mastering όπου θέλουμε η ηχογράφηση να φτάσει το 0db χωρίς να το ξεπεράσει ...

Τον ονομάζουμε Expander όταν
κάνει την ανάποδη δουλειά από τον Compressor. Δηλ. όταν κάτι είναι δυνατά το δυναμώνει κι άλλο, και όταν κάτι είναι σιγά το κάνει ακόμη πιο σιγανό ... χμμμ ... η χρήση του μπορεί να είναι για να ξαναδώσει "ζωή" σε επίπεδες δυναμικά ερμηνείες (να ακυρώσει το πολύ κομπρεσσάρισμα δηλαδή)

/nEwBiE

/free, μάλλον έχει σβηστεί η απάντησή μου

... πρέπει να ξαναδιαβάσω το άρθρο σου ...