Εικαζω οτι η 12ΑΧ7 δεν εχει να κανει κ πολλα προενισχυτικα...Σε αρκετους ενισχυτες βλεπεις, πριν τον τελικο μια μικρη 12ΑΧ7 για μπαφερ στη λουπα και την αλλη μιση σαν phase inverter. Παρατηρηστε αρκετους τελικους που εχουν οντως και 12AX7 επανω μαζι με τις μεγαλες τελικες.
Αλλωστε το ιδιο προενισχυτικο κομματι χρησιμοποιειται σε ολη τη σειρα της Fender FMDSP. Η οποια, δεν εχει καμια σχεση με την απλη FM.
Δηλαδη αλλο ενας FM65R και αλλο ενας FM65DSP. Ο πρωτος ειναι γνωστος σκετος τρανζιστορ αναλογικος δυο τρεις ηχοι. Για τον δευτερο φανταστειτε οτι εχει ολα τα φρου φρου και τα κολπα του Super champ ΧD με τρανζιστορ τελικο απο 20 εως 100 watt με μεγαλη καμπινα 2χ12. Αν διαβασετε ρεβιου στο χαρμονυ σεντραλ για τον Superchamp XD θα δειτε και ενα δυο τυπους που εχουν και το μεγαλο τρανζιστορατο FM212DSP και λενε οτι πανω κατω ακουγεται το ιδιο. Αλλα χωρις ομως απωλειες στα χαμηλα και με ικανοτητα για Live. Ωστοσο αυτη η σειρα δεν ηταν ποτε διασημη εως οτου το προενισχυτικο "ενα καθαρο καθαρο και ενα μοντελλινγκ" κομματι τους ζευγαρωσε με 2 6V6 και γεννησε κατι που απο οτι φαινεται η αγορα ειχε αναγκη. Τον super champ XD!
Αλλωστε τα καλα μοντελλινγκ βαριας χρησης της Fender μοντελα οπως ο cyber-twin (υπηρχε και ενας cyber champ στα 65 watt) δεν ειχαν λαμπα τελικο. Ο κος buddy guy χρησιμοποιησε και χρησιμοποιει τον ψηφιακο αυτον ενισχυτη live. Και απορω σε μοντελλινγκ τι να κανεις τη λαμπα τελικο? Να χρωματισεις με 6L6 ηχοχρωμα τον VOX ηχο που εβγαλες στην προενισχυση? (βασισμενος σε EL84). Τωρα αν ειναι οι 6V6 ουδετερες και "ζεστες" για τη χρηση που προοριζεται ο super champ XD η απλα ηταν το τρικ που ηθελε στο πακετο προδιαγραφων η Fender ωστε να κινησει το ενδιαφερον το αφηνω στους γκουρου των ηλεκτρονικων και σε οσους ενδιαφερονται, καθως φαινεται να ακουγεται μια χαρα οποιο και αν ειναι το σχεδιο. Και στην τελικη γιατι να μην παντρευεις τεχνολογιες για να βγαζεις ωραια μηχανακια αντι να μαχεται το ποσο λαμπατο η οχι ειναι ενα μηχανημα?
Παραδειγματος χαρην αν και δε μου αρεσουν οι marshall γενικως μου αρεσει ενας marshall ειδικως (καλα δυο με τον MG100DFX αλλα αυτο ειναι αλλο κεφαλαιο!!!)...
Αυτος:
http://a.imagehost.org/0647/Marshall_JMP-1_02.jpgMarshall jmp-1. Τελος παντων το κατα ποσο ειναι υβριδικος, εντελως τρανζιστορ με 2 ο,τι να ναι λαμπιτσες, η τελειως λαμπατος με ενα σκασμο τσιπακια δεν αλλαζει το πως ακουγεται και το ο,τι τον χρησιμοποιησαν τοσοι και τοσοι επαγγελματιες.
Το ιδιο και για τον Triaxis. Στους κυκλους των fan της mesa μεχρι και digital περιγραφουν τον ηχο του, ενω σαν κυκλωματα παραμορφωσης, ειναι τα ιδια με τα παλια...
Ομως οντως ακουγεται διαφορετικα, σε σχεση με τα καλυτερα mesa που μιμειται ενω δε θα "επρεπε". Φταινε τα τσιπακια?
Ναι!!! Οχι, δεν βγαινει ο ηχος απο τρανζιστορ με λιγο λαμπα μεσα για ωραια! Απο λαμπα ειναι κτλ. Ομως καποια στιγμη ολο το σημα περναει απο ενα op-amp το οποιο εχει ως στοχο να βαζει και να βγαζει τη λoυπα και το dynamic voice (το αυτοματο equalizer του triaxis). Αποτελεσμα, επειδη το μηχανακι βγηκε το 1990 κτλ ειναι οτι συμπιεζει λιγακι τον ηχο. Δυστυχως η boogie το αφηνει παντα on ειτε ο χρηστης χρησιμοποιει τη loop και το dynamic voice ειτε ενα απο τα δυο ειτε κανενα. Με απλα λογια αυτο υπηρχε εκεινη την εποχη λενε αυτο μπηκε, και λιγακι ειναι σαν να κανει μια στενωση στο ποταμι του σηματος λεμε τωρα. Τωρα ομως υπαρχουν καλυτερα τσιπακια απο αυτο για την ιδια δουλεια χωρις να συμπιεζουν τοσο ηχο και δυναμικες. Αρκετοι χρηστες triaxis εκαναν ως πειραμα, την αλλαγη σε αυτα και πολλοι ισχυριζονται βελτιωση σε πολυ μεγαλο βαθμο στο feel και στο αποτελεσμα, ελαχιστο ομως με full gain οταν ηχογραφεις...(ουτως η αλλως εχεις συμπιεση εκει). Τωρα τι εκανε η mesa οσο βγαινουν καινουρια τσιπ κτλ δεν ξερω αλλα ο triaxis ειναι ηδη στην εκδοση 3.0 με αλλαγμενα πολλα πραγματα. Το ξερουν για το τσιπακι. Ειπαν οτι απλα αυτο υπηρχε τοτε...