Rock n' roll ,Beatlemania, Woodstock,Κίνημα των Hippies,Αντιπολεμικά συλλαλητήρια για το Βιετνάμ,μηδενισμός και αμφισβήτηση από το punk στην Αγγλία, ανέκαθεν η μουσική επηρρέαζε την κοινωνία και συνέβαλλε σε κοινωνικές αλλαγές .Από τον Dylan και την Baez ,στον John Lennon ,τους Doors και τη Joplin, από τους Sex Pistols και τους Clash στους Nirvana. Κινήματα ολόκληρα μαζί με τη μουσική και στάση ζωής. Σήμερα υπάρχει κάτι καινούργιο και σημαντικό (από την άποψη της επιρροής του στη κοινωνία).Λέγεται internet και myspace ,απλά δεν έχει "κάτσει" ακόμα η μπίλια κάπου για να δούμε που πηγαίνει το πράγμα.Πάντως προς το παρόν φαίνετε κάτι πολύ πιό μοναχικό και πολύ λιγότερο συμμετοχικό .
Τέλος να πω ότι οι μπάντες και οι μουσικοί που είναι σήμα κατατεθέν κάθε δεκαετίας , είναι εκείνες και εκείνοι που επικοινωνήσαν με περισσότερο (άρα επηρέασαν και περισσότερο) κόσμο. Όσοι μένουνε σε ένα στενό κύκλο αποδοχής, αντίστοιχα μικρός είναι και ο βαθμός που επηρεάζουνε τα πράγματα.Δεν μπορώ λοιπόν να πώ, όσο και αν μου αρέσουν ή όχι, ότι καλλιτέχνες που περιορίζονται σε μερικές χιλιάδες funs ανά τον κόσμο , ότι μπορούνε να κοινωνήσουνε κάτι χαρακτηριστικό στο προσκήνιο της δεκαετίας που είναι active.
Κατ' αρχάς, δεν ρώτησα αν η μουσική έχει επιρροή ή όχι κοινωνικά, αυτό είναι αυτονόητο. Αν διαβάσεις προσεκτικά παρέθεσα συγκεκριμένα είδη απο αυτά που έγραψες, τα οποία δεν βλέπω με ποιόν τρόπο επηρρέασαν τόσο πολύ την κοινωνία. Απλά νομίζω οτι υπερβάλλεις.
Απο την άλλη, το είπες και μόνος σου: ΣΥΝΕΒΑΛΛΕ, δεν ήταν η αιτία. Εκτός δηλαδή απο το Woodstock και το Beatlemania τα υπόλοιπα δεν είναι κυρίως μουσικά δείγματα. Δεν άλλαξαν και πολλά: Και τώρα η μουσική κατ' εμέ συμβαδίζει με την αντικινηματικότητα, όπως κάποτε με την κινηματικότητα, το οποίο ανέλυσα στο προηγούμενο post.
Και για άλλη μια φορά διαφωνώ τραγικά με το επιχείρημα λιγότερος κόσμος που ακούει = λιγότερη επιρροή.
Ποιός επηρρέασε περισσότερο? Οι Europe που στο 80 έκαναν αδιανόητη επιτυχία με το Final Countdown παγκοσμίως ή οι Velvet Underground, που με το Andy Warhol πούλησαν όλα και όλα 500 αντίτυπα, αλλά που κατέληξαν σε μουσικούς που τους άλλαξε την μουσική αντίληψη και κατέληξαν τεράστιοι και με την δικιά τους σειρά μεγάλης επιρροής (π.χ. Brian Eno)?
Δεν αρνούμαι οτι στην εποχή μας είναι λιγότερα τα μεγασυγκροτήματα (αν και υπάρχουν, βλ. Muse) που γεμίζουν τα άντερά τους απο κόσμο και πως είναι μικρότερα απ' ό,τι παλιά. Αλλά τι στο καλό, αυτή είναι η ουσία: Οι καιροί αλλάζουν, και η έννοια του mainstream έχει (ευτυχώς) πάρει πολύ πιο προσωπική και ατομική χροιά. Δεν υπάρχουν τέτοια συγκροτήματα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει πια η ανάγκη για τέτοια συγκροτήματα. Υπάρχει απίστευτο πλήθος για κάθε γούστο και κάθε άποψη, απίστευτα πολλοί συνδυασμοί και κινήματα. Η μαζικότητα τείνει να εξαφανίζεται (φέρνοντας φυσικά και τα αρνητικά και θετικά του άλλου άκρου). Νομίζω πρέπει να συνειδητοποιήσουμε οτι στο 2009 η έννοια της επιρροής και σημασίας έχει πάρει εντελώς άλλη χροιά.
Και επιτέλους, εγώ δεν βλέπω τίποτα θετικό στην όλη ιστορία της δήθεν σημαντικότητας μέσα απο την δημόσια προβολή και απήχηση, όταν οι Kraftwerk, αποτελώντας θεμέλιο για την μισή μουσική μετά το 80, χωρίς καμία υπερβολή, δεν μαζεύουν στην Ελλάδα όταν έπαιξαν πριν 3 χρόνια ούτε 5000 κόσμο.