Αποστολή εξετελέσθη.
Κρατάω στα χέρια μου το δημιούργημά μου (my precious), ένα διπλό fuzz με χρήση τρανσίστορ σιλικόνης και γερμανίου.
Οι φωτό είναι λίγες και όχι αντιπροσωπευτικές της διαδικασίας.
Το αλουμινένιο κουτί που πήρα από κατάστημα ηλεκτρονικών, ούτε καν πλησιάζει οτιδήποτε υπάρχει στανταρ από κουτιά.
Οι τρύπες για τα Knobs/footswitch κτλ, αν και μετρήθηκαν και σημαδεύτηκαν σωστά, τελικά το τρυπάνι "κύλησε" και το πετάλι βγήκε λίγο κουασιμόδος στην όψη. Ακόμα δεν έχω τα κατάλληλα knobs, δύο που βρήκα στα συρτάρια μου τα έβαλα στα volumes.
Το μόνο οπτικά ωραίο ήταν το σπρέυ μπογιάς που πήρα και είναι στο χρώμα του Jimi Hendrix Fuzz και είναι και hammered, δηλαδή αφήνει την αίσθηση ανάγλυφου όταν στεγνώσει.
Το πετάλι δουλεύει τέλεια ΕΚΤΟΣ από το "τσακ" που ακούγεται κατά το engage αλλά και κατά την εναλλαγή των fuzzes.
Ξέρω, ξέρω μου τα λέγατε εσείς και εγώ δεν σας άκουγα.
Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Αναγκάστηκα να κάνω εντελώς διαφορετική υλοποίηση του Fuzz Γερμανίου, ¨οπως είχα γράψει πιο πάνω. Το γιατί μου έβγαζε ήχο μόνο με μεγάλη αντίσταση, έμελε να το καταλάβω μετά.
Αφού έκανα το ένα μέρος του PCB πήγα να κάνω και το δεύτερο, ακολουθώντας την συμβουλή του billonious και κόβωντας τις εισόδους και τις εξόδους κατά την εναλλαγή. Όταν όμως διάλεγα το σιλικόνης, δούλευε, όταν διάλεγα το γερμανίου δεν έβγαινε ήχος. Παρατήρησα ότι όταν είχα του γερμανίου και ήταν μουγκό, αν αφαιρούσα τον Q1 από το κύκλωμα της σιλικόνης, το γερμανίου έπαιζε.
Να μην τα πολυλογώ, ανακάλυψα με την χρήση πολυμέτρου στην ρύθμιση για διόδους ότι οι collector και οι emmiters από ΟΛΑ μου τα τρανσίστορ γερμανίου είχαν σύνδεση, ήταν δηλαδή leaky, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στα σιλικόνης. Οπότε υποθέτω ότι όταν αφήνω τα ρεύματα και στα δύο συστήματα και απλά κόβω εισόδους/εξόδους, κάποια αντιστροφή υπάρχει στα Γερμάνια και έχω αντίθετη κίνηση προς την γείωση ενώ δεν θα έπρεπε. Ίσως λοιπόν ΓΙΑΥΤΟ και η ανάγκη μεγάλης αντίστασης στον emmiter της Q2.
Το schematic που ακολούθησα ήταν εντελώς διαφορετικό απτου Ανδριανού, όχι γιατί ήθελα να το παίξω έξυπνάκιας απλά επειδή ήξερα ότι με τα διαθέσιμα γερμάνια δεν γίνεται να γίνει το στάνταρ κύκλωμα, ξεκίνησα και με έβγαλε μπορώ να πω σε πολύ καλό σημείο.
Χαρακτηριστικά χρειάστηκε να κάνω μόνο ΔΥΟ τομές στις γραμμές του PCB, όλες οι άλλες συνδέσεις βόλεψαν με τον τρόπο που έβαλα τα τρανζίστορ μου.
Ηχητικά τώρα. Το σιλικόνης, το οποίο υλοποιήθηκε με BC108 εξ' ισπανικού ebay, είναι καθαρή βρωμιά. Fuzzy, λασπώδες, βαβούρικο αλλά συνάμα πολύ "μουσικό". Αν ήταν μηχανάκι θα ήταν τετρακύλινδρο.
Το γερμανίου είναι πιο airy, λιγότερη παραμόρφωση, και να πω την αλήθεια μου θυμίζει πιο πολύ cranked overdrive παρά Fuzz/distortion. Δεν είναι και πολύ καλό για σόλο αλλά διαπρέπει στα chords/power chords όπου βγαίνει πολύ crunch. Αν ήταν μηχανάκι θαταν δικύλινδρο.
Υπόσχομαι sound sample δυστυχώς από την φωτογραφική που τραβάει και βίντερο γιατί α) Η On board Κάρτα ήχου είναι τραγική και β) δεν έχω κάποιου είδους κάμερα.
Από τις δοκιμές στο breadboard.


Υ.Γ. Άν έχετε κανένα εύκολο γιατροσόφι για την μείωση/εξάλειψη θορύβου κατά την εναλαγή, πείτε το. Έβαλα μια αντίσταση 1M από το + της μπαταρίας στην γείωση όπως δείχνουν πολλά schematics, νομίζω και του BYOC, αλλά τίποτα. Μήπως κανα πηνείο σε σειρά με το θετικό πόλο να φέρει καμιά εξομάλυνση του power spike?
Y.Γ.2 Ο προτεινόμενος πυκνωτής 102 για το κύκλωμα της σιλικόνης, τελικά δεν έκανε δουλειά. Μετά από άπειρες δοκιμές με άλλους πυκνωτές και με κροκοδειλάκια, η τιμή πυκνωτή που εξάλειφε το oscillation και παράλληλα δεν επηρρέαζε τον ήχο ήταν η 103 ή 0.01 μF