Denis θα επισημανω καποια πραγματα που στο δικο μου αυτι ακουγονται καπως "επικινδυνα" για οποιοδηποτε θελει να ασχοληθει με το θεμα των covers ( και διασκευων ισως ).
1) Το αυθεντικο τραγουδι οπως και να το κανουμε εχει 2-3 παραπανω ζωντανους μουσικους που κανουν τη διαφορα ως προς την αληθοφανεια και το τελικο αποτελεσμα.
Ομολογω πως η μεθοδος που χρησιμοποιησες για να δημιουργησεις το backing track ειναι ασυμφορη, χρονοβορα κι αρκετα αντιπαραγωγικη. Αφενος μεν γιατι ουτε drummer μπορεις να γινεις, ουτε καποιο μετρονομο εχεις για να "σταθεις" πανω του.
Το καλυτερο ειναι να δημιουργησεις μια λιστα με οργανα που θελεις να μπουν στο κομματι ( σε ενα κομματι χαρτι ) αφου ακουσεις το κομματι δεκαδες φορες. Να δεις πανω κατω το υφος του, την ενορχηστρωση του, ποτε μπαινει καθε οργανο, τι effect εχει και ποσο αληθοφανες μπορεις να κανεις το καθε οργανο μεσω sample Based Vsti ( ή DXi ή RTAS ).
Εις γνωσιν του καθε "πελατη" που θελει ενα backing track ειναι πως η midiλα δε μπορει να εξαφανιστει πληρως ( γι'αυτο και προσωπικα τους ενημερωνω ) διοτι ουτε κιθαριστας ειμαι, ουτε drummer. Ομως με το καιρο και δουλευοντας πανω στο χωρο μπορεις να πετυχεις ενα καλο midi programming. Αλλα θελει δουλεια και καλη γνωση του εξοπλισμου που εχεις ( hardware και software ).
Αφου κανεις τη λιστα, πρεπει απαραιτητως να βρεις το ρυθμο. Ειτε βαλεις το αυθεντικο, ειτε οχι, το να βρεις το ρυθμο ειναι απαραιτητο!
Στην ουσια ηχογραφεις ξανα ενα κομματι. Μονο που στη περιπτωση του cover ξερεις την ενορχηστρωση και ειναι πιο ευκολο!
Στη συνεχεια επιλεγεις προσεκτικα τα οργανα που θα βαλεις κι αρχιζεις την επιπονη διαδικασια του midi programming. Εαν εχεις δουλεψει αρκετο καιρο πανω στο χωρο ( κι εφοσον λες πως εχεις κλαβιε ) μπορεις να δημιουργησεις τις βασεις ( μπασο, πληκτρα και ρυθμικες κιθαρες ) αρκετα ευκολα. Ομως το πιο σημαντικο ειναι να εχεις μετρονομο και σωστο programming στα drums σου.
Απαραιτητως τα drums να δουλευτουν ειτε με το αργο γραψιμο νοτα προς νοτα, ειτε με ετοιμες loops ( midi ή REX ή οτιδηποτε αλλο προσφερει το VSTi που χρησιμοποιεις ) ειτε με δικο σου προγραμματισμο.Δεν υπαρχει κομματι που να εχει φυγει απο το studio και να μην εχει γραφτει με μετρονομο

Εκτος εαν μιλαμε για jazz μπαντες ή αντιστοιχο ειδος

Αυτο, εαν το κανεις για πρωτη φορα, θα απαιτησει οχι απλως μερα, αλλα μερες ( εμενα η πρωτη δουλεια χρειαστηκε περιπου 2 εβδομαδες

) συν πως οταν θα προσθεσεις τις λεπτομερειες ( solo, παραξενα ρυθμικα μερη, οργανα με συγκεκριμενο effect ) πρεπει να εισαι προσεκτικος να μην αλλοιωσεις τελειως το κομματι, γιατι υπαρχουν σηματα κατατεθεν σε καθε κομματι που δε μπορεις να αφαιρεσεις.
2)
Mastering δεν σκαμπαζω και ειτε αντι για τρεις μερες που φτιαχτηκε το φτιαχνα σε τρεις μηνες παλι ετσι θα ηταν τα οργανα.
Ψαξε το...Μην αποδεχεσαι την ηττα σου απο το DAW και τη τεχνολογια

Εαν ολοι ελεγαν ετσι, δε θα ειχαμε αναγκη απο εξελιξη στη μουσικη τεχνολογια. Δε σε απογοητευει το γεγονος των χαμηλων σταθμων; Ψαξε το, κανε λαθη, "πηδηξε" τα κομματια, πειραματισου και ψαξε και στο διαδικτυο για πληροφοριες.
Δοξα τον Θεο τοσα ebooks κυκλοφορουν ελευθερα

3)
Τωρα το γιατι ακουγεται αριστερα η φωνη αυτο δεν το καταλαβαινω.....εγω ολα κεντραρισμενα τα ειχα.
Αυτο, σαν ακροατη και ημιεπαγγελματια ( ή ημιερασιτεχνη

) μου λεει 2 πραγματα.
Πρωτον, πως εχεις προβλημα με το DAW σου. Ή δε το χρησιμοποιεις σωστα, ή δεν εκανες τα απαραιτητα setup για να λειτουργησει σωστα.

Δευτερον πως δεν κανεις "διαγνωστικο" ελεγχο στο τι εξαγεις. Δεν καθεσαι να ακουσεις το κομματι που μολις τελειωσεις, μια, δυο, τρεις, απιστευτα πολλες φορες...Κι οχι μονο οταν το τελειωσεις, αλλα μια μερα μετα, μια εβδομαδα μετα...
Ειναι σαν τα καλα κρασια αυτα τα πραγματα. Θελει καιρο να ωριμασει. Πρεπει να εισαι με ενα χαρτι κι ενα μολυβι στο χερι να καταγραφεις πραγματα που σε ενοχλουν οταν το ακους.
Μη κανεις το λαθος με το που τελειωνεις ενα κομματι να το "μοιραζεις" χωρις να το ακουσεις εσυ πρωτα. Τοσοι σεφ το προτεινουν για τα φαγητα τους, λες να αλλαζει στη τεχνη της μουσικης αυτο;
Και το πιο σημαντικο;
Αξιοποιησε τα ακουστικα σου οταν θελεις να κανεις αυτον τον ελεγχο. Να δεις εαν οντως η στερεοφωνια ειναι σωστη και δεν εχει γινει κατι λαθος. Πολλες φορες, ιδιαιτερα εαν εχουμε μια απλη καρτα 5.1 ( 7.1 κλπ ), μπορει να συνδεσουμε λαθος τα ηχεια και να εχουμε μονοφωνικο ηχο ή λαθος φαση στα καναλια.
Αυτο θα αποβει μοιραιο σιγουρα στο αποτελεσμα!
Οταν ο διαγνωστικος σου ελεγχος δειξει πως ολα ειναι καλα, τοτε βαλε εναν φουκαρα τριτο παρατηρητη να ακουσει το κομματι. Εν αναγκη τραβα κανα φιλο, κανα συγγενη ή ακομα και τον πελατη. Δεν ειναι ντροπη ενα φρεσκο αυτι να πει την αποψη του γι'αυτο που ακουει. Ο ακροατης εχει τη δυναμη εξαλλου
4)
Κιθαρα ηθελα να βαλω αλλα για καποιο λογο οταν υπαρχουν αρκετα audio tracks μεσα στο project το τελευταιο αρχιζει να εχει πολυ hiss και θορυβο και να ακουγεται εξαιρετικα χαμηλα.........και ετσι δεν εβαλα καθόλου.
Μηπως δεν εχεις σεταρει σωστα το DAW και την καρτα σου; Κοιταξες το manual και τις online συμβουλες για το προγραμμα;
Ειναι σαν να εχεις ενα προβλημα στο αεροπλανο που πιλοταρεις και το παιζεις "παπια" ως προς την επιλυση του. Το αποτελεσμα ειναι να θρηνησουμε θυματα, μονο που στη δικη μας περιπτωση ειναι...ηχητικης φυσεως!

Στην τελικη εμενα δεν μου ακουγεται τοσο ασχημο αλλα σιγουρα δεν ειναι και επαγγελματικη ηχογραφηση.
Στην τελικη πρεπει να ανασυνταξεις το τι ειναι καλο και τι κακο για σενα.

Το βρισκω αρκετα υποτιμητικο για τον καθενα που ασχολειται λιγο με τη ψηφιακη ηχογραφηση να λεει "οκ, καλουτσικο ειναι μωρεεεεε."
Κοροϊδευει πρωτα τον εαυτο του.
Χαμηλα standards δε δειχνουν και τον καλυτερο ανθρωπο ως προς τη μανια για τελειοτητα

Και ιδιαιτερα αφου εγιναν τοσο προσβασιμα ολα αυτα τα προγραμματα ειναι καλο να το ψαξεις περισσοτερο. Μην αρκεισαι στο μετριο οταν μπορεις να εχεις και κατι καλυτερο!
Μπορεις να ασχολεισαι ερασιτεχνικα, αλλα αυτο δεν σημαινει πως δεν εχεις τον προσωπικο σου εγωισμο γι'αυτο που θα φτιαξεις. Δεν ειμαστε μαγειροι σε fast food, αλλα μουσικοι που γουσταρουμε αυτο που κανουμε. Ακομα κι ο Φοιβος ( που ολοι τον δουλευουμε, αλλα προσωπικα τον θαυμαζω για την αρτιοτητα του ) δεν κανει "ψευτοπαραγωγες", που θεωρειται καλλιτεχνης junk music.

Το "οκ, καλουτσικο ειναι, οχι επαγγελματικο, αλλα αφου ακουγεται μωρε" προσωπικα μου τη "σπαει". Ιδιαιτερα οταν το λενε ανθρωποι που εχουν τη δυναμη να κανουν κατι καλυτερο, αλλα επιμενουν στη μετριοτητα και στη γρηγορη λυση.
Ανεβασε τα standard σου, αναβαθμισε την ερασιτεχνικη σου διαθεση και ψαξου. Ειναι εξισου ομορφο με το να γραφεις μια μελωδια, πιστεψε με...
Συγχαρητηρια παντως στην gkou που ειχε ορεξη και καθοταν να περναει συνεχως takes
.Χαρα στο κουραγιο της.
Συγχαρητηρια που τραγουδησε ενα κομματι χωρις καποια αρμονικη βαση να σταθει η φωνη της ( εξου και τα στοναρισματα ), αλλα λαθος της που δεν συνεννοειται με τον εκαστοτε cover"α" για την ποιοτητα του backing track.

( αμ τι νομιζατε, ολους σας παιρνει η μπαλα

)
Ουφ, μακρυγορησα και ειναι πρωι ακομα
