Ετσι κι αλλιως οταν εχεις εναν ηχο ρυθμικο, ο σολο ηχος σου πρεπει να ειναι δυνατοτερος, πραγμα που συνηθως το πετυχαινεις με το volume του καθε καναλιου του ενισχυτη.
Αν υποθεσουμε πχ οτι εχεις 2 καναλια στον ενισχυτη σου και εχεις ρυθμισει το ενα με εναν Χ ηχο για τα ρυθμικα και εναν Ψ για τα lead, ο lead ηχος θα πρεπει εκτος απο οποιες διαφορες εχει στην χροια και στην παραμορφωση, να εχει και δυνατοτερη ενταση σε σχεση με τον ηχο των ρυθμικων, ωστε να "βγαινει" μπροστα το σολο.
Αν τωρα εχεις ενισχυτη με ενα καναλι, φτιαχνεις εναν ηχο που θες για τα lead και ελεγχεις το ποσοστο της παραμορφωσης με το volume της κιθαρας: Κατεβαζεις δηλαδη λιγο το volume της κιθαρας και καθαριζει λιγο η παραμορφωση για να παιξεις ρυθμικα ή δυναμωνεις το volume της κιθαρας για να εχεις ολη την παραμορφωση που χρειαζεσαι για τα lead. Ταυτοχρονα βαζεις ενα boost καθαρο πεταλακι στο effects loop και το βαζεις να δινει boost κανα 6db(ή και παραπανω αν χρειαζεται). Ετσι, οταν πατας το boost πεταλι, αυτο δινει περισσοτερη ενταση στο τελικο σταδιο, χωρις να σου αλλαζει τον ηχο σου σαν χροια μιας και το boost γινεται μετα την προενισχυση. Οταν θες να ξαναγυρισεις στα ρυθμικα, απλα ξαναπατας το boost στο off και γυρνας παλι στην προηγουμενη ενταση.
Τελος, αν εχεις modelling ενισχυτη, φροντισε απλα το preset που χρησιμοποιεις για τα lead να ειναι επαρκως πιο δυνατα απο το αντιστοιχο ρυθμικο preset σου.
Περα απο αυτο που ειναι βασικο, ολα οσα λενε τα παιδια για τα μεσαια, ειναι μεγαλη αληθεια. Ο ηχος της κιθαρας ειναι κατ'εξοχην μεσαιας περιοχης και μεσαιο-υψηλης, οποτε κανοντας scoop αυτη την περιοχη, ναι μεν μπορει να πετυχαινεις τον metal ηχο που θες, αλλα "αδυνατιζεις" συχνοτικα το περιεχομενο του ηχου σου και ετσι στην συνολικη μιξη με μπαντα, "χανεσαι" και δεν ακουγεσαι... Μαλιστα σε τεοιες περιπτωσεις, παιζει και το φαινομενο να εξακολουθεις να μην ακουγεσαι ακομα κι αν παιζεις δυνατοτερα απο ολους!
Αυτο συμβαινει γιατι επειδη εχεις βγαλει τα μεσαια, αναγκαζεσαι να κανεις compensate με αυξηση εντασης, η οποια ομως αυξανει ταυτοχρονα και το συχνοτικο περιεχομενο των χαμηλων και υψηλων σε τετοιο βαθμο, που πλεον η κιθαρα "εισβαλει" συχνοτικα στα υπολοιπα οργανα, πχ μπασσο, μποτα, πιατινια κτλ με αποτελεσμα να μην διακρινεται ο χαρακτηριστικος της ηχος. Ετσι, παρολο που η συνολικη σου ενταση ειναι πολυ μεγαλη, ακομα αδυνατεις να εχεις παρουσια μεσα στην συνολικη μιξη.
Αρα, φροντιζεις ωστε ο lead (τουλαχιστον) ηχος σου να εχει αρκετα μεσαια και οχι τοσο πολλα μπασσα και πολυ υψηλα πριμα που θα μπερδευονται με τα αλλα οργανα.
Αυτο σε συνδυασμο με την αυξηση εντασης που ετσι κι αλλιως πρεπει να εχει ενα lead καναλι σε σχεση με το ρυθμικο, θα σε κανει να ακουστεις μεσα στην μιξη της μπαντας.
Μην ξεχνας, ο ηχος που εχουν ολοι οι κιθαριστες σε live καταστασεις, δεν ειναι ποτε ιδιος με αυτον που εχουν σε ηχογραφησεις...
Σπιτι σου μονος σου μπορει να εχεις βγαλει εναν ηχο που απο μονος του να ειναι τελειος για σενα, αλλα αν τον βαλεις μεσα σε μια Α μιξη, να χανεται...