Ειναι περιπου οπως και το αυτι σου. Κατσε μπροστα στον ενισχυτη (να σε κοιταει το ηχειο) στο 1 μετρο, μετα πηγαινε λιιιγο αριστερα ή δεξια, μετα αρχισε να πηγαινεις προς τα πισω και στο τελος ελα πολυ κοντα στο ηχειο. Θα δεις οτι ο ηχος αλλαζει δραματικα, αναλογως του που βρισκεσαι στον χωρο ακροασης. Γενικα τα μικροφωνα που χρησιμοποιουνται για close mic ηχογραφηση ειναι συνηθως δυναμικα μονοκατευθυντικα, ωστε να ειναι ευαισθητα μονο στον ηχο που προερχεται ακριβως μπροστα στην καψα. Αυτο ειναι χρησιμο σε πολλες περιπτωσεις, οπως πχ σε live οπου δεν θες ο ηχος απο τα ηχεια που δινουν τον ηχο στο ακροατηριο, να ξαναπερναει μεσα απο τα μικροφωνα στη σκηνη. Αν αυτο συμβαινει τοτε εχεις το γνωστο feedback που μπορει να ειναι απο απλη ενοχληση μεχρι τεραστιο προβλημα.
Αυτα τα μικροφωνα, οσο απομακρυνονται απο την πηγη του ηχου, τοσο χανουν την ευαισθησια στα πριμα, οσο και γενικοτερα αυξανουν το επιπεδο θορυβου (σε σχεση με το κανονικο σημα).
Αντιθετα τα περισσοτερα πυκνωτικα μικροφωνα, ειναι πολυ πιο ευαισθητα και για αυτο χρησιμοποιουνται σε μεγαλυτερες αποστασεις απο τις πηγες ηχου, ενω ειναι (συνηθως) και πολυ πιο ευαισθητα στις πολυ χαμηλες και (κυριως) στις υψηλες συχνοτητες. Για αυτο και τα χρησιμοποιουν συνηθως ειτε για φυσικα οργανα (οπου το φασμα ηχου και αρμονικου περιεχομενου ειναι πολυ πιο ευρυ απο οτι πχ ο ηχος της ηλεκτρικης κιθαρας), ειτε για να παρεις τον ηχο ενος δωματιου και να τον χρησιμοποιησεις σε μια μιξη ταυτοχρονα με ηχο απο κοντινη ηχογραφηση, ωστε το συνολικο αποτελεσμα να εχει και τον απευθειας ηχο του ενισχυτη, αλλα και τον ηχο του δωματιου (αντανακλασεις κτλ).
Οπως καταλαβαινεις, η τοποθετηση και η σωστη επιλογη μικροφωνου (οπως και προενισχυτη του), ειναι απο μονη της μια ολοκληρη τεχνη, που ηχοληπτες κανουν χρονια ολοκληρα για να την μαθουν στοιχειωδως.
Τωρα, σιγουρα θα χρειαστεις ενα καλο stand αν εχεις σκοπο να κανεις ηχογραφηση σοβαρη, μιας και δεν μπορεις απλ ανα βασιστεις σε ενα μικροφωνο που λογω της βαρυτητας πεφτει μπροστα απο το ηχειο του ενισχυτη οταν το κρεμας...
Και η παραμικρη αλλαγη θεσης στο μικροφωνο, μπορει να αλλαξει δραματικα τον ηχο, απο το αν η καψα του μικροφωνου κοιταει κατευθειαν στο κεντρο του κωνου του ηχειου, αν την κοιταει υπο γωνια (και ποση γωνια ειναι αυτη), αν μετακινειται λιγο πιο εξω απο το κεντρο του ηχειου (και παλι πως κοιταζει το ηχειο) κτλ.
μαλιστα σε σοβαρες ηχογραφησεις, σπανια θα δεις μονο ενα μικροφωνο. Συνηθως παιζουν 3-4 μικροφωνα, το ενα πολυ κοντα στο ηχειο, το αλλο πισω απο την καμπινα (ειδικα αν ειναι ανοιχτη καμπινα) για να πιανει την "εκτονωση/ανασα" του ηχειου, ενω μπορουν να μπουν κι αλλα μικροφωνα μεσα στον χωρο (πχ στερεο τοποθετηση) για να πιανουν και τον χωρο. Κατοπιν στο control room μπορεις να κανεις μετα σωστη μιξη αυτων των μικροφωνων ωστε να παρεις το αποτελεσμα που θες.
Πραγμα που μας οδηγει στα modelling μηχανηματα και την ευκολια που αυτα προσφερουν σε τετοιες καταστασεις.
Τα modelling κανουν εξομοιωση και ενισχυτων και καμπινων και μικροφωνου, ενω μπορεις (συνηθως) να απενεργοποιησεις το εξομοιωμενο μικροφωνο, ωστε να εχεις εναν ηχο που μοιαζει πιο πολυ με τον φυσικο ηχο in the room που λεμε και οχι με αυτον ενος ηχου περασμενου μεσα απο μικροφωνο.
Αρα, αν δεν εισαι ετοιμος να ξοδεψεις καποια (αρκετα) χρηματα για μικροφωνο, stand, προενισχυτη (μην περιμενεις προκοπη με τον προενισχυτη κοινων καρτων ηχου) και κυριως χρονο για να ασχοληθεις, θα προτεινα να παρεις κανα pod ή κατι παρομοιο αναλογως των χρηματων που μπορεις να διαθεσεις και να κανεις την δουλεια σου ομορφα και ωραια και ξεκουραστα.