Εχω τον peavey XXX που κατα βαση αντιγραφει ο 333. Το damping ειναι το pressence και ressonance μαζι σε ενα διακοπτη σε τρεις preset θεσεις. Στο tight, ειναι αχρηστο για live αλλα φοβερο για σπιτι με πολυ σφικτα ρυθμικα. Στο medium ειναι μια μεση κατασταση και στο loose εχεις τις περισσοτερες "συχνοτητες" στο φασμα του ηχου, χωρις να ειναι καν ιδιαιτερα χαλαρος ο ενισχυτης. Οντως η θεωρια συνδεει την κινηση του διαφραγματος του μεγαφωνου αλλα και του μαγνητη του που εχει ως αποτελεσμα παραγωγη ρευματος ενα μερος του οποιου γυρναει σαν feedback στον τελικο. Εκει παιζει το pressence ressonance (ψηλες χαμηλες). Επιλεγει ποσες και ποιες συχνοτητες χαμηλα η ψηλα γυρνανε πισω στον ενισχυτη που το αποτελεσμα ειναι να ακυρωθουν...
Δηλαδη οταν σε ενισχυτη με pressence ανοιγουμε το ποτενσιομετρο, ακουμε παραπανω πριμα, αυτα εχουν να κανουν με τον τελικο. Στην πραγματικοτητα ομως, μειωνουμε τα πριμα. Ποια? Αυτα που θα γυρνουσαν πισω στον ενισχυτη και θα ακυρωνονταν. Για αυτο και συνολικα μας φαινεται μετα πιο πριμος ο ενισχυτης. Το ιδιο ισχυει και για τα μπασσα (ressonance).
Damping τριων θεσεων χρησιμοποιει συχνα η peavey (valveking, bandit, XXX) η marshall (6100 LM ο οποιος εχει και pressence/ressonance ξεχωριστα αλλα τοτε δεν ισχυει το damping (αφου ειναι το ιδιο)) και η fender στο νεο supersonic.
Eπειδη η αρχη αυτη στο negative feedback που βασιζονται ολα αυτα απαιτει gain (κερδος οχι παραμορφωση) αυτο συχνα,...τελειωνει σε μικρους ενισχυτες σε watt οποτε εκει δεν θα δεις τετοια, αχρηστα ειναι. Αν τα πιεσεις πολυ, εκμηδενιζεται η ισχυς τους. Υπαρχουν και ενισχυτες open loop κατευθειαν που δεν γυρνανε τιποτα στον ενισχυτη.
Με εντυπωσιασε που σε αρκετους αρεσει ο marshall MA. Απο τα λιγα που ακουσα σε ενα live κατι φιλων μου φανηκε ...κακος. Εδω η ιδια η marshall αλλαξε το κυκλωμα πριν τον καταργησει τελικα...Θεωρειται απο τους λιγοτερο καλους. Στα ιδια λεφτα, χτυπας ανετα JCM 900...
Παρεμπιπτοντως ενα μυστικο. Το 6260 απο bugera και το 6262 εχουν το preamp του 5150 της peavey αλλα οχι τον τελικο σα σχεδιαση. Αντιγραφουν τον τελικο του XXX με ενα pressence σκετο.