zeoy
Εννοειται πως ενα απο τα κλασσικα ζητηματα ενος βαριεστημενου ηχοληπτη ειναι το πως θα μπορεσει να κανει με το λιγοτερο δυνατο κοπο, πιο δυνατο ηχο ( η ποιοτητα παει στην ακρη ).
Εξου και η αναγκη του DI ή της λαθος τοποθετησης του μικροφωνου ( που αναφερει ο
Korgy ), ή η απουσια Multi/Splitter επι σκηνης ή ακομα και η λαθος συνδεσμολογια μεταξυ stage/FOH με τα κλασσικα αποτελεσματα "Ανοιξε το phantom ρεεε", "Μα ειναι στο δικο σου channel strip ρεεε", κλπ!
Απο την αλλη, ειναι απαραδεκτο για εναν μουσικο που μενει κοντα στο μαγαζι ή στο χωρο του live να μη φερει το δικο του ενισχυτη. Υπηρξε μια περιπτωση ατομου που μας περιεγραψε το θηριο Marshall που ειχε και η εταιρια πηγε με το φορτηγακι να παραλαβει τη καμπινα, γιατι ο FOH θεωρουσε παρα πολυ σημαντικο για τον κιθαριστα να παιξει με τον σωστο ενισχυτη και το δικο του ηχο!
Ειναι καθαρα θεμα συνειδησης του τι θελεις να πετυχεις. Και δεν δικαιολογω το budget των 20-30-40-100€ μεροκαματου για τον ηχοληπτη, γιατι εκεινη τη στιγμη του live εισαι κομματι της μπαντας και πρεπει να κανεις τον εξοπλισμο σου να δουλεψει στο 100% των δυνατοτητων του. Αυτο σημαινει πως θα αγαπας τη δουλεια ( οχι βεβαια να σε πιανει κοτσο ο μαγαζατορας ) και δεν θα "μαυριζεις" τη δουλεια του εκαστοτε καλλιτεχνη!
adr1anos
Ο μεσος ηχοληπτης της γενιας του 80 ηταν ενας ηλεκτρολογος κατα βαση, ο οποιος προσπαθησε να μπει σε εναν τομεα που απλως τον βλεπει ως "ασφαλειες", "πυκνωτες" και "πηνια". Και μερικοι απο αυτους ειναι "σχολειο" οσον αφορα το ηλεκτρονικο/ηλεκτρικο κομματι ενος στησιματος, αλλα ο τροπος που καλυπτουν ενα live και βλεπουν τον πελατη ειναι απιστευτα απαραδεκτος!
Δυστυχως, αυτα τα αυτονοητα που στο εξωτερικο τα θεωρουν δεδομενα, στην Ελλαδα ειναι επιστημονικη φαντασια. Αν και πολλοι μουσικοι ειναι θετικοι σε τετοιες συζητησεις, ορισμενοι πιστευουν πως ολα αυτα ειναι γραφικοτητες, μεχρι να βρεθουν στη σκηνη και να μην μπορουν να συννενοηθουν μαζι μου.
Και το προβλημα δεν ειναι μονο στην επαγγελματικη νοοτροπια του ηχοληπτη ( στο κατω κατω, ο,τι αποφασισεις ως εκπαιδευση και δουλεια σε χαρακτηριζει κι ως ανθρωπο ), αλλα και η πληρης απουσια μουσικων "σκηνης". Και δεν εννοω μουσικους που κατακτανε τη σκηνη, αλλα μουσικους που μπορουν να κινηθουν στη σκηνη σαν να ειναι το 2ο σπιτι τους.
Γνωστο ωδειο ( αλυσιδα παροχης υπηρεσιων τσεπης μαλλον ) κανει και band training, αλλα ειναι τοσο λαθος ο τροπος που προσεγγιζουν το ζητημα, που στο τελος δημιουργουν ντιβες κι οχι μουσικους!
korgyΥπαρχει FOH ηχοληπτης που εχει δωσει ακυρο σε soundcheck μπαντας λογω ελλειψης playlist ( με αποτελεσμα ο υπευθυνος ροης να τρεξει σαν flash να του δωσει μια playlist ). Οταν βρεθουμε απο κοντα θα σου πω ονοματα και εταιρια