Υπαρχουν ξενοι οργανισμοι που προστατευουν το πνευματικο δικαιωμα της ιδιοκτησιας του πρωτοτυπου εργου ( οπως το Jamendo ), ενω παραλληλα εγγυονται πως τα εκτελεστικα δικαιωματα θα ειναι τοοοοοοσο χαμηλα, ωστε να μπορει η μουσικη σου να μπει ακομα και στο κουρειο της Ανω Λαπωνιας και να την ακουσουν οι πελατες.
Οσον αφορα τις χρεωσεις της ΑΕΠΙ, δυο πραγματα θα πω:
1) Οταν χρεωνεις με τα τετραγωνικα ( ή τα τραπεζια ) κι οχι με τις λιστες, τοτε πως στο καλο μπορεις να βγαζεις στατιστικα play για ΚΑΘΕ καλλιτεχνη που εκπροσωπεις; Πως εισαι σιγουρος, πχ, πως το καφενειο στην Ανω Σιγαποταμιτσα επαιξε 4 κομματια του "γνωστου" καλλιτεχνη και 15 του δικου μου σκυλαδικου CD, οταν...ποτε δεν του ζητας τη λιστα;
2) Πως ξερεις τι αναλογιες τηρουνται στα ποσα των εκτελεστικων δικαιωματων, οταν τελικα...σε πολλες περιπτωσεις η ΑΕΠΙ κυνηγαει ακομα και internet coffee shop, ενω "ξεχναει" μεγαλο-μαγαζα;
Αυτα κι αλλα πολλα στο πως λειτουργει ο φορεας "προστασιας" του πορτοφολιου των λιγων...
Δεν ειπα ποτε πως δεν αξιζει την προστασια της η ιδιοκτησια καποιου δημιουργου, αλλα οταν η προστασια μετατρεπεται σε "πορτα" που θυμιζει αλλες καταστασεις, τοτε μαλλον κατι παει στραβα στο συστημα...