Ξεχάστε τη χώρα κατασκευής, σε οποιοδήποτε προιόν.
Δεν παίζει κανένα μα κανένα ρόλο.
2 πράγματα ανεβάζουν το κόστος.
Το πρώτο είναι το R&D που έχει γίνει για να βγει το προιόν στην αγορά και το δεύτερο, το QC που γίνεται κατά την παραγωγή.
Αν οι διαδικασίες και το quality check της Χ εταιρίας γίνεται στο κινέζικο εργοστάσιο όπως και στο γιαπωνέζικο ή το γερμανικό ή το αμερικάνικο πχ, το προιόν θα είναι ίδιο. Τι μας πειράζει αν το συναρμολογεί κινέζος ή αμερικάνος; (που δεν ξέρουμε καν τι εθνικότητας ήταν ο υπάλληλος).
Αντίστοιχα κι αν η κινέζικη εταιρία είναι λίγο σοβαρή και έχει σοβαρό (που για αρκετά πράγματα είναι αυτοματοποιημένα) QC, μια χαρά αποτέλεσμα θα βγει.
Συνήθως πάντως, αρκετά κινέζικα/ινδικά/κλπ εργοστάσια δουλεύουν ως εξής:
Φασον κατασκευή του Χ προιόντος από την Υ εταιρία για τις Ζ χώρες.
Το ίδιο προιόν με δική τους φίρμα/ετικέττα για ασιατικές αγορές.
H BMW έχει βγάλει πρόσφατα το G310R. Κατασκευάζεται στην Ινδία, από την TVS. Κι η TVS έχει λανσάρει το ίδιο μηχανάκι ως Apache RR310. Το ίδιο γίνεται και με άλλες εταιρίες, Suzuki πχ.
Επειδή η εταιρία είναι σοβαρή (TVS), και το δικό της είναι άριστο.
Η Hofner βγάζει την Shorty στην κίνα. Ψάχνοντας στο internet τότε που την πήρα, πέτυχα κάτι κλώνους, ακριβώς ίδιους. Απ' ότι διάβασα, οι περισσότερες ήταν ΓΤΠ

. Με προβλήματα στη συναρμολόγηση.
Που σημαίνει πως ότι "κοβότανε" από το QC της Hofner, το πούλαγε ως δικό του.
Και στις δύο περιπτώσεις, η χώρα κατασκευής δεν παίζει κανένα ρόλο. Το QC μετράει και οι διαδικασίες, όπως έγραψα και πριν...