Ας τα παρουμε αναποδα:
Maximizer: Υπαρχουν 2 ειδη maximizer ( που μπορεις να τα βρεις αντιστοιχα και σαν hardware αλλα και σαν software VSts ). Το πρωτο ονομαζεται multiband Loudness Maximizer και το 2ο Loudness maximizer. Και τα 2 ειναι peak limiters, που σκοπο εχουν να "προβλεπουν" τον ηχο που δεχονται και να "αυξανουν"/"μεγιστοποιουν" συμφωνα με τις ρυθμισεις σου, το αποτελεσμα στην εξοδο. Η τεχνικη αυτη ονομαζεται brick wall limiting. Η μονη διαφορα των 2 maximizers, ειναι οτι ο μεν πρωτος ( multiband ) ειναι χωρισμενος σε 3 "συχνοτικες μπαντες" ( δηλαδη οπως και ενας Multiband Compressor ), που σημαινει οτι μπορεις να "αυξησεις" συγκεκριμενες περιοχες συχνοτητων, ενω ο 2ος, ειναι απλα ενας στερεοφωνικος maximizer, που αναλαμβανει να "μεγιστοποιησει" ολο το αποτελεσμα...Προσοχη οταν το χρησιμοποιεις, γιατι το limiting πολλες φορες "οδηγει" σε γουβες ( ιδιαιτερα αν δεν του εχεις αφησει λιγο αερα ). Εγω θα σου προτεινα να χρησιμοποιησεις ενα απλο limiter ( βρισκεις πολλα free VSTs ).
Reverse delay: Εδω ειναι πιο πολυπλοκα τα πραγματα, αφου στην ουσια, ενα σωστο reverse delay, "καθεται" μονο αφου εχει ηχογραφηθει ενα track. Παρολαυτα, υπαρχουν αρκετες πεταλιερες και VST που "υποσχονται" οτι το κανουν σε real time. Υπο κανονικες συνθηκες, ( στη δεκαετια του 60 πανω κατω ), επρεπε να "γυρισουν" αναποδα το καναλι που εχουν ηχογραφησει, και να του προσθεσουν ενα ελαχιστο delay ( πολλες φορες θυμιζε και echo ). Οταν ξαναγυριζαν την ταινια στην κανονικη της πορεια, ο ακροατης ειχε την αισθηση οτι "εμπαινε" το οργανο πριν ακομα παιξει...Σε πολλες περιπτωσεις, αντι να προσθεσουν delay, ηχογραφουσαν καποιες κιθαρες "αναποδα" και τις αφηναν ετσι στο τελικο αποτελεσμα. Ελπιζω να καταλαβες τι ηχο θα πρεπει να βγαλεις...Αν δεν εχεις καταλαβει ακομα, ακου το "One of these days", οπου τα Drums ειναι ολα με reverse delay ( οπως επισης και πολλες παραγωγες των Queen ). Σκοπος του, ειναι να δωσει στον ηχο μια "αρχη" ( οπως ενα delay δινει ενα τελος ) , πριν ακομα ακουστει ο ηχος της νοτας... Ενα αντιστοιχο πεταλι μπορεις να δεις εδω:
http://www.stevesmusiccenter.com/DanelectroDR-1.htmlΤα μοντερνα πεταλια, λειτουργουν παντως με τη λογικη του looping...
Για το tap tempo και το panner, σωστα μιλησε ο Dave, οποτε δεν υπαρχει λογος να αναφερθουμε ξανα.
Resonance Filter: Ειναι ενας ορος που δανειζομαστε απο την ηλεκτρονικη. Απλα, φαντασου οτι προκειται για ενα EQ "φιλτρο", με το οποιο μπορεις να κοψεις τις συχνοτητες που θελεις ή να ανεβασεις καποιες αλλες. Στην ουσια, ενα μικρο resonant φιλτρο, ειναι το πεταλακι wah wah, με το οποιο μπορεις να παιξεις κυριως με τις μεσαιες συχνοτητες, ανεβαζοντας και κατεβαζοντας τις. Αν θελεις να το δεις και γραφικα, φαντασου οτι ενας κλασσικος παραμετρικος Equalizer, εχει μια ευθεια γραμμη που περναει απο το 0 στον καθετο αξονα, και απο τα 20Hz-20Khz στον οριζοντιο..Οταν εσυ, θελεις χαμηλωνεις το πεταλι, τοτε στο μεσο αυτης της ευθειας, αρχιζει να γινεται μια κοιλια...Οταν το ανεβαζεις, η κοιλια πηγαινει προς τα πανω...
Ελπιζω να ημουν κατανοητος. Αυτοι οι οροι, χρησιμοποιουνται τοσο και στα πληκτρα ( οποτε σιγουρα περιμενουμε τον Korgy να μας γεμισει με links και προτασεις ), οσο και σε τεχνικες παραγωγης ( newbie newbie, εισαι εδω? )