Γιατι πρεπει να βασανιζεις το παιδακι 12 χρονων να μαθει τους τυπους του "λυω" και να μαθει να κανει συντακτικη αναλυση σε ενα Αρχαιο κειμενο, οταν δεν εχει μαθει καλα καλα να κλινει τα απλουστερα και συνηθεστερα ρηματα της Νεας Ελληνικης, και δεν εχει μαθει να ξεχωριζει ακομα καλα τα υποκειμενα και αντικειμενα σε μια απλη προταση??
Γιατι το παιδακι δεν εχει την κριση να αντιληφθει το καλο που θα του κανει η μελετη των αρχαιων, σε αυτη την κατευθυνση.
Το γεγονος οτι δεν εχει μαθει μεχρι το γυμνασιο να ξεχωριζει το υποκειμενο απο το αντικειμενο ειναι αλλο προβλημα, λυση για το οποιο καθε αλλο παρα αποτελει η καταργηση των αρχαιων. Ειδικα σε αυτο το ζητημα, της αποδοσης υποκειμενου και αντικειμενου, η μελετη των αρχαιων κανει θαυματα (μιας και το ανεφερες).
Το δε συνακτικο εχει πολυ αμεσοτερη σχεση με το σημερινο, απ' αυτην που παρουσιαζετε. Μελετη αρχαιου συντακτικου βοηθα π.χ. στην καλυτερη αντιληψη και χρηση των δευτερευουσων προτασεων στη γλωσσα, οπου οι περισσοτεροι Νεοελληνες
πασχουν.
@ pappous:Μονο εσυ θα ειχες την ευφυια να με χαρακτηρισεις ξενομανη επειδη υπερασπιζομαι τη θεση των αρχαιων ελληνικων στην παιδεια.
Ανυπερβλητο επιχειρημα.

Και οχι, τα αρχαια ελληνικα μελετηθηκαν πρωτιστως απο τους βυζαντινους, για να μην πω οτι ειχαν εξεχουσα θεση ηδη στη ρωμαικη γραμματεια.
Αλλιως γιατι τα ευαγγελια γραφτηκαν στα ελληνικα? Για μοστρα?
Το αντεπιχειρημα σου ειναι οτι οι βυζαντινοι νομοι ηταν γραμμενοι στα λατινικα. Ελεος

. ΑΝ ισχυε αυτο, που ΔΕΝ ισχυε παρα μονο μειοψηφικα απο τον Ιουστινιανο και μετα (μιλαμε για πολυ ΝΩΡΙΣ στη βυζαντινη ιστορια), και παλι αποτελει κουτο επιχειρημα.

Πως δηλαδη το γεγονος οτι τα δημοσιονομικα μιας χωρας γραφονταν σε μια γλωσσα αποδεικνυει οτι η χωρα αυτη δεν ασχολουνταν με μια αλλη?
Οι διαταξεις της Ε.Ε. ειναι στα γαλλικα. Γαλλικα μιλαμε στην Ευρωπη?

@ FASER
Φιλε, εχεις δικιο οτι η βελτιση λυση θα ηταν να διδασκονται σωστα τα νεα ελληνικα. Μονο τοτε,
ενδεχομενως θα επρεπε να γινει προαιρετικη η μελετη αρχαιων. Αλλα οσο η νεοελληνικη διδασκεται τοσο λανθασμενα και αστοχα, τα αρχαια παραμενουν το καλυτερο εργαλειο του εκπαιδευτικου συστηματος.
Και για να τελειωνουμε. Δεν ξερω ανθρωπο που να ασχοληθηκε με αρχαια ελληνικη γραμματεια και να μην παραδεχεται την θεαματικη βελτιωση που αυτη επεφερε στην αντιληψη και χρηση της νεας ελληνικης γλωσσας απο τον ιδιο.