Δεν είναι αυτή η πραγματικότητα που λες.Το εκπαιδευτικό σύστημα στο σχολείο ακόμα και με όλα τα στραβά του , δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που ενδιαφέρεται να μάθει κάτι που θα του μείνει.Μάλιστα πιστεύω ότι τα αρχαία το πετυχαίνουν αυτό σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλα μαθήματα γιατί : 1) μέρος της ύλης επαναλαμβάνεται σε διάφορες τάξεις και 2) αποτελούν την προγονική μορφή της ίδιας γλώσσας που χρησιμοποιούμε σήμερα.Δεν είναι ένα γνωστικό αντικείμενο αποκομμένο από την καθημερινότητα.
Και δε μισούν όλοι οι μαθητές το μάθημα , κάποιοι γουστάρουν και για αυτό θα πάνε και Θεωρητική κατεύθυνση.
Δεν ξερω ποσο κοντα βρισκεσαι στο εκαπιδευτικο συστημα, αλλα το γεγονος οτι οποιος ενδιαφερεται να μαθει κατι που θα του μεινει, θα το μαθει, δεν εχει να κανει ΚΑΘΟΛΟΥ με το εκπαιδευτικο συστημα. Φυσικα και οποιος ενδιαφερεται για κατι και το ψαξει θα το μαθει. Αλιμονο αν περιμενα απο το σχολειο για να μαθουμε μουσικη ας πουμε. Αυτο ομως δεν εχει να κανει καθολου με τον τροπο που λειτουργει το εκπαιδευτικο συστημα, που κατα κυριο λογο εχει στραβα, και καποια ελαχιστα καλα για να επιβεβαιωνουν τον κανονα, μεσα σε αυτα ομως δεν ειναι ο τροπος διδασκαλιας των αρχαιων.
Και να απαντησω γιατι θεωρω οτι τα αρχαια δεν το πετυχενουν αυτο ειδικα σε σχεση με αλλα μαθηματα.
1)το γεγονος οτι μερος της υλης επαναλαμβανεται σε διαφορες ταξεις δεν λεει απολυτως τιποτα. Αυτο ισχυει μονο για το αγνωστο το οποιο εχει να κανει κατα βασιν με την θεωρητικη κατευθηνση. Αλλα σε οποιαδηποτε περιπτωση, και στην ιστορια ΟΛΟΚΛΗΡΗ η υλη επαναλβαμνεται και μαλιστα σε δημοτικο/γυμνασιο/λυκειο, τι εχει να λεει αυτο? Οτι "λεγε λεγε κατι θα μεινει"? Καταπληκτικος τροπος διδασκαλιας.
2)Συμφωνοι οτι αποτελουν μια προγονικη μορφη της ιδιας γλωσσας που χρησιμοποιουμαι σημερα. Αλλα πρωτον, με την λογικη αυτη θα πρεπε να κανουμε και βυζαντινα κειμενα τα οποια βρισκονται ακομα πιο κοντα στην γλωσσα που μιλαμε σημερα, ή ελληνιστικα κειμενα, που αποτελουν τον πραγματικο προγονο των σημερινων ελληνικων γιατι τοτε γινανε οι περισσοτερες αλλαγες στην γλωσσα που την οδηγησαν στην σημερινη της μορφη. Αντ' αυτου διδασκομαστε σε ολοκληρο το γυμνασιο αποσπασματικα κειμενακια, παραλαγμενα για να ειναι πιο κατανοητα, με 1-2 ερμηνευτιεκς ερωτησεις για τα προσχηματα.
Τωρα για το γεγονος οτι δεν αποτελει γνωστικο αντικειμενο αποκομμενο απο την καθημερινοτητα μας. Θεωρω οτι ειναι σε μεγαλο βαθμο αποκομμενο απο την καθημερινοτητα. Καλως ή κακως το συντακτικο ειναι παρα παρα πολυ διαφορετικο στην αρχαια ελληνικη απο οτι στη νεα και παρα πολλοι οροι εχουν τελειως διαφορετικη χρηση. Οποτε στο ζητημα της συνταξης δεν προσφερουν ιδιαιτερη βοηθεια. Η δε γραμματικη εχει και αυτη αλλαξει σε τεραστιο βαθμο και σχεδον κανενας τυπος που χρησιμοποιουσαν στον 5ο αι. δεν εχει παραμεινει ιδιος. Δεν διαφωνω για το ζητημα της ριζας των λεξεων κτλ.
Αλλα για να εχεις ουσιαστικα οφελη απο την γνωση της αρχαιας ελληνικης του 5ου και του 4ου αι. και να μπορεις να βρεις τα κοινα στοιχεια με την νεα θα πρεπει να παρακολουθησεις και την εξελιξη της γλωσσας στους επομενους αιωνες, κατι το οποιο δεν γινεται καθολου. Αν εχεις λιγες γνωσεις αρχαιων φανταζομαι οτι μπορεις να το αντιληφθεις αυτο.
Τελος, οχι προφανως και δεν μισουν ολοι οι μαθητες αυτο το μαθημα. Αλλα καλως ή κακως ειανι η πλειονοτητα. Μπορει να μην θες να το πιστεψεις, να προσπαθεις πεισματικα να το αρνηθεις, δεν ξερω, αλλα ειναι κατι το οποιο ισχυει. Και θα ξαναπω οτι μια βολτα απο τα σχολεια αρκει για να σε πεισει. Επισης δεν γουσταρουν ολοι οσοι πανε Θεωρητικη κατευθιηνση τα αρχαια. Απο την θεωρητικη κατευθηνση πας για ΜΜΕ, Ψυχολογια, Μουσικο, Αγγλικη/Γαλλικη/Ισπανικη/Ιταλικη Φιλολογια, Ιστορικο Αρχαιολογικο, Θεατρικων σπουδων, Οικονομικες σχολες, Αρχαιομετρια, Φιλοσοφια και τοσα αλλα τμηματα. Δεν πας στην θεωρητικη για να γινεις φιλολογος που σχετιζεται με την ελλαδα. Και περα απο τις ξενογλωσσες φιλολογιες που ανεφερα, ΚΑΜΙΑ αλλη σχολη δεν ειναι φιλολογικη με την εννοια οτι απο εκει περα βγαινεις καταρτισμενος φιλολογος.