Παντως δε συμπαθω τα modelling για το μοναδικο λογο οτι ειναι η απολυτη ευκαιρια για να κρυφτεις πισω απο ενα σκασμο παραμορφωση, εφε και ψευτικο sag ακομη και στο σπιτι, οχι και το καλυτερο πραγμα οταν μαθαινεις, αλλα εννιοτε, πολυ πολυ απολαυστικο να πω την αμαρτια μου αλλα ως εκει...
Eντάξει, έχεις κάποιο δίκιο... ή τουλάχιστον καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Αλλά δεν είναι πάντα έτσι...
Για μένα τουλάχιστον modelling δεν σημαίνει απαραίτητα παραμόρφωση στο φουλ. Αντίθετα, πολλές φορές σημαίνει ελάχιστη εως καθόλου παραμόρφωση, ακριβώς γιατί πετυχαίνεις καλύτερους καθαρούς ή crunchy ήχους παρά high gain (άποψή μου πάντα).
Επίσης δεν σημαίνει ότι βάζω όλα τα εφφέ. Μπορεί να επιλέξω ένα-δύο εφφέ κατάλληλα για την προσομοίωση που έχω επιλέξει ή το είδος που θέλω να παίξω. Ο,τιδήποτε παραπάνω είναι πλεονασμός.
Και σίγουρα δεν σημαίνει όλα τα παραπάνω μαζί, γιατί τότε έχουμε ψηφιακό μπάχαλο που τις περισσότερες φορές δεν είναι ιδιαίτερα εύηχο ή λειτουργικό. Και όποιος έχει παίξει με τα εργοστασιακά presets των περισσότερων modelling ενισχυτών ή πολυεφφέ μάλλον θα καταλάβει τι εννοώ.
Όσο για την απόλαυση που αναφέρεις, αυτό είναι και ένα από τα ζητούμενα. Ειδικά για έναν αρχάριο που μόλις ξεκινά να εξερευνά τον κόσμο της κιθάρας και δεν ξέρει πολύ καλά ακόμα τι ήχο ψάχνει, έχει τη γοητεία του ο ενισχυτής που βάζει στη διάθεσή του ένα σωρό προσομοιώσεις ενισχυτών και καμπινών, εφφέ, presets, μνήμες, και ότι άλλο έχουν οι σύγχρονοι modelling ενισχυτές (drums, looper και δεν συμμαζεύεται...)
Ισως δεν επρεπε να χρησιμοποιησω τοτε τη λεξη ευκαιρια. Καταλαβαινω και εγω τι θες να πεις. Οπως σου ειπα το απολαμβανω καμια φορα, το να τα σκαω και να παιρνω ευκολα παραμορφωση κοκ. Σε χαμηλες εντασεις, χωρις να πονανε τα αυτια και ισα να ακουμπας την κιθαρα και σα να παιζει μονη της. Και το value for money απλα δεν υπαρχει, ποσα σε γλυτωνει...
Ακομη ομως και στις περιπτωσεις, που κυνηγας crunchy γυμνους ηχους, εξ ορισμου, οταν εισαι προενισχυτικα στημενος (οπως ειναι ολα τα modelling ειτε εινα low hardware σαν αυτα ειτε medium-ξεπερασμενο-εξειδικευμενο οπως ειναι το axe-fx, 11R, G3 ειτε higher-ultra οπως ειναι τα axe-II, kemper pc) δεν μπορεις να εχεις τη φυσικη αλληλεπιδραση που εχει ενας τελικος ενισχυτης με το μεγαφωνο του. Δεν μπορεις, γιατι ειναι φυσικο φαινομενο και οχι κατι το οποιο κατα βαση εξομειωνεται με ενα dynamics compressor και αλλαγη στο eq οπως κανουν αυτοι...Για μενα σημαινει αλλη αναδραση στο πως παιζεις, τι βαζεις στην κιθαρα και τι ακους.
Αποτελεσμα για τον εαυτο μου και για αρκετους φιλους? ΞΕΡΩ οτι με modelling ενισχυτη, δεν προκειται να καλυτερεψω και οτι σιγουρα θα το παρακανω σε σχεση με ενα κανονικο. Δεν μπορω να κρατηθω και γιατι να το κανω? Χρησιμοποιω ομως και "κανονικο" ενισχυτη παραλληλα.
Παιζω με το pc και το zoom συνεχεια π.χ. και οταν βαλω το brunetti η το JCM 800 μετα, τελειωσε, ειναι σα να τραβανε το χαλι στα ποδια μου στην προβα.
Ο πιο κοινος παραλληλισμος που πιστευω οτι ισχυει ειναι, σα να εχεις κιθαρες με χαμηλα τις χορδες και με ψηλα τις χορδες. Χαμηλα ειναι το modelling. Παιζεις σπιτι με την shred κιθαρα και πας να κανεις το ιδιο στη μπαντα με την κιθαρα με τις ψηλες χορδες?! Μπουμ κρατς σλαπ! Απο εκει και επειτα, διατηρω κιθαρες και με σουπερ χαμηλα και με αρκετα ψηλα και παιζω και στις δυο για να πω την αληθεια το ιδιο και με modelling κτλ.
ΠΟΤΕ ομως μονο modelling συστημα για μενα χα χα.