Το σημαντικό πρόβλημα παιδείας είναι στην βασική και μέση εκπαίδευση. Αν ήταν σωστή θα μπορούσαν να αξιολογήσουν τα δεδομένα απερίσπαστοι από την επιροή των διαφόρων.
Λόγω του ότι έχουν αναφερθεί τρομερές ανακρίβειες διορθώνω για να μην μείνουν λανθασμένες εντυπώσεις. Στην "κοινωνία της γνώσης" ζούμε άλλωστε!
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές στα Ελληνικά Πανεπιστήμια πριν το 1999 ήταν δωρεάν. (Μεγάλη σύμπτωση η ημερομηνία εφαρμογής του μέτρου.)
2. Η διαβάθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών σε 2-3 (2 χρόνια master, 3 χρόνια διδακτορικό) έγινε μετά το 1999. (Άλλη σύμπτωση)
3. Οι διδακτορικοί φοιτητές πληρώνονται μόνο στην περίπτωση που η έρευνα χρηματοδοτείται από ιδιωτική εταιρία. Άλλως πληρώνουν.(Βέβαια και πάλι ψίχουλα παίρνουν αλλά έχει πλάκα που μερικοί δεν θέλουν, λέει, να μπουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στην έρευνα και να "παραμείνει", λέει, η έρευνα προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση κοινωνικών στόχων)
4. Τα Ανοικτά Πανεπιστήμια και η "δια βίου εκπαίδευση" έχει καθιερωθεί μετά το 2000.
5. Το 2000 μπήκαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια στο σύστημα Ευρωπαϊκής αξιολόγησης.
6. Πριμοδοτούνται κυρίως διακρατικές έρευνες.
7. Οι φοιτητές των Χ Ελληνικών ιδιωτικών κολλεγίων είναι καλοδεχούμενοι στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια για να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε master ή διδακτορικό αναγνωρίζοντας έτσι, εμμέσως, τα Bachelor που παρέχουν ως συμβατά με το Ευρωπαϊκό σύστημα για την Ανώτατη Εκπαίδευση 3-2-3. Όπως άλλωστε προγραμματίζουν να κάνουν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες, ενώ 4 απ' αυτές το έχουν καθιερώσει ήδη.
Αν θέλετε να ενημερωθείτε για τις διάφορες συνθήκες για την παιδεία στην ΕΕ μπορείτε να το κάνετε:
http://www.edu.uoc.gr/~poreia/docs/bologna/bologna.pdfκαι να σκεφτείτε πόσοι από τους στόχους έχουν επιτευχθεί στο Ελληνικό περιβάλλον. Η κρίση βέβαια, για το αν αυτοί οι στόχοι προάγουν ή αναστέλουν την παιδεία, ανήκει σ' εσάς. Προσωπικά δεν θα εκφέρω άποψη.
Αλλά έχει πλάκα που μερικοί αντιδρούν ενώ τους έχουν περάσει όλα τα μέτρα σιγά - σιγά και σιωπηλά από την πίσω πόρτα κι όχι μόνο τους πιάσαν κορόϊδα και στον ύπνο, αλλά τους υποβάλουν να διαλαλούν αντιλαϊκά και αντιδημοκρατικά στερεότυπα: ότι η μεταπτυχιακή εκπαίδευση - δηλ η Επιστήμη - είναι και ήταν πάντα για τους έχοντες και κατέχοντες, και ότι λέει η αντίδρασή τους είναι επί της ουσίας.
Ο Θεός να μας γλυτώνει από τέτοιους Δημοκράτες!