Έχω πεισθεί πλέον ότι οι υπέρμαχοι της "ελεύθερης επιλογής", σ' αυτήν την συζήτηση, είναι εργαζόμενοι σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες. Ακολουθούν την ίδια πρακτική: υπερφίαλες απόψεις, ασαφείς γενικεύσεις, μη τεκμηριωμένα "στοιχεία" τα οποία απορρέουν απευθείας από την "κοινή λογική" και την προσωπική εμπειρία του ασφαλιστή, ενώ όλοι οι ενάντιοι προβληματισμοί απαντώνται με ψιλά γράμματα και υποννοούμενα.
Καταλαβαίνω ότι τα πράγματα έχουν στενέψει και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, αλλά η φιλοσοφία του ελεύθερου εμπορίου και της ελεύθερης οικονομίας ως παράγοντα ανάπτυξης και επίτευξης ισονομίας και ατομικής ελευθερίας, έχει ως προϋπόθεση την ειλικρίνεια. Στο κάτω κάτω της γραφής μια συζήτηση κάνουμε, δεν αντιπαλεύουμε. Από την πλευρά μου ενδιαφέρομαι απλώς και μόνο για την παροχή ορθής πληροφορίας. Όπως έχω ήδη δηλώσει θεωρώ ευχής έργον την εκούσια αποχή των μη δυνάμενων ή/και εκόντων συνεργασίας ατόμων από ομαδικές - κοινωνικές εκφάνσεις του καθημερινού μας βίου, αρκεί αυτά τα άτομα να έχουν την αντοχή και να κρατούν σταθερές τις αξίες τους, ώστε να αποστασιοποιηθούν από τις, περί ου ο λόγος, κοινωνικές παροχές. Κοινώς να περιθωριοποιηθούν.
Ανασκευάζοντας:
1) Ως αυτασφάλιση εργαζομένων θεωρείται η θεσμοθέτηση ειδικού οργάνου το οποίο κατωχυρώνει το ιερό δικαίωμα της ασφάλειας. Ασφάλεια επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειάς του δηλ σε περίπτωση ατυχήματος, ασθενείας, θανάτου και άλλων κινδύνων. Στην αυτασφάλιση οι τυχεροί υγιείς συνάδελφοι αλλά και οι εργοδότες προστατεύουν τα κακότυχα μέλη της οικογένειας. Αποτελεί δικαίωμα που κερδίθηκε με αγώνες και δεν χαρίστηκε ούτε βεβαίως επιβλήθηκε από κάποια ασαφή και σκοτεινή αρχή. Ουδεμία σχέση έχει με την ατομική ασφάλιση.
2) Τα νοσήλεια πληρώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία. Κάθετα. Αρκεί κανείς να ρωτήσει ένα Δημόσιο νοσοκομείο πόσο κοστίζει μια επέμβαση, ή μια μέρα νοσηλείας σ' ένα ανασφάλιστο. Όμως φίλε Faser μην πληροφορείς χωρίς να γνωρίζεις εξ ιδίων και σε πιστέψει κανένας κακομοίρης και δηλώσει ανασφάλιστος και τον κυνηγάει το νοσοκομείο δικαστικώς να του πάρει και τα σώβρακα! Οι δυσλειτουργίες στα Δημόσια νοσοκομεία δεν έχουν σχέση με την συζήτηση. Αλλά μπορείς να ρωτήσεις τον πατέρα σου για θέματα όπως τα φακελάκια, ποιοί τα παίρνουν, πως συμπεριφέρονται σ' αυτούς που δεν έχουν να δώσουν κλπ.
3) Οι μετανάστες είναι και αυτοί άνθρωποι, έχουν δικαίωμα στην ασφάλιση και οι εργοδότες τους υποχρεούνται να τους ασφαλίζουν. Ανασφάλιστος νόμιμος μετανάστης δεν υπάρχει όπως έχει βεβαιωθεί και σε άλλη συζήτηση.
4) Ακόμα και για τους ταξιδιώτες υπάρχει επιβαλόμενη ταξιδιωτική ασφάλιση όπως γνωρίζουν όσοι έχουν ταξιδέψει. Για ποιον λόγο να μην σε ρωτάνε? Μπορεί να μην επιθυμείς να ασφαλιστείς!
5) Στα δίδακτρα των Πανεπιστημίων του Δυτικού κόσμου εμπερικλείεται και πληρωμή ασφαλίστρων. Ανελεύθερη θέση, περιορίζει τις ατομικές ελευθερίες των φοιτητών? Μπορεί να θέλουν να ασφαλιστούν κάπου αλλού, ή να μην θέλουν να ασφαλιστούν καθόλου!
6) Τα ιδιωτικά νοσοκομεία δεν είναι πανάκεια. Είναι γνωστόν τοις πάσοι ότι τα δύσκολα περιστατικά μεταφέρονται στα Δημόσια και στις Πανεπιστημιακές κλινικές εν μία νυκτί.
Αυτά τα ολίγα. Πάντως θα είμαι εδώ γύρω για να ανακατασκευάζω ανακρίβειες.
Η συζήτηση αυτή γίνεται όσο πάει και ποιό διδακτική. Καταλαβαίνουν οι μικροί μας φίλοι, που παρακολουθούν την συζήτηση, με ποιόν τρόπο οι υβριστές κατηγορούν ως υβριστές αυτούς που υβρίζουν, οι είρωνες το ίδιο, και γενικά με ποιόν τρόπο οι μη έχοντες λόγο χαρακτηρίζουν τους λογικούς ωσάν να χαρακτήριζαν τον εαυτό τους. Σαν να είναι οι άλλοι καθρέπτες τους δηλ. προβάλλουν πάνω σ' αυτούς τον εαυτό τους.
Το ίδιο ακριβώς γίνεται και στα ΜΜΕ.