Επειδή συμφορουμίτης αγόρασε τον VHT 12/20RT και ήθελε μία βοήθεια είπα να απαντήσω δημοσίως για να είναι χρήσιμο και για οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο.
Πάμε λοιπόν μια περιγραφή του τι κάνει το κάθε κουμπάκι
1: PowerΑνοίγει τον ενισχυτή. Τον ανοίγουμε πάντα με το standby (2) στη μεσαία θέση και περιμένουμε 30 δευτερόλεπτα πριν γυρίσουμε το standby στο pentode ή στο triode. Στο κλείσιμο πηγαίνουμε πάλι το standby στη μέση και μετά το Power στο off (ορισμένοι ισχυρίζονται ότι είναι καλύτερα να μη γυρίζουμε το standby στο off πριν τον κλείσουμε αλλά δε νομίζω ότι έχει και κάποια ιδιαίτερη σημασία η σειρά στο κλείσιμο).
Προσοχή: όλα είναι πιο ομαλά (και άνοιγμα και κλείσιμο και αλλαγές από pentode σε triode με τα Watts (3) στη χαμηλότερη θέση (full αριστερά)
2: StandbyΒλέπε (1). Στο triode mode ο ενισχυτής δουλεύει στα μισά Watt απ’ ότι στο pentode. Επιπλέον στο triode είναι λίγο πιο σκοτεινός και ‘μαλακός’ στην ατάκα (κατάλληλος πχ για jazz). Προσοχή: στο triode mode το τρέμολο εφέ είναι λιγότερο έντονο
3: WattsΡυθμίζει τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να βγάλει το τελικό στάδιο. Σε χαμηλές ρυθμίσεις ο ενισχυτής αρχίζει και κομπρεσάρει και παραμορφώνει από πιο χαμηλές τιμές του volume. Έτσι ενώ με τα Watts στο μέγιστο η ένταση μεγαλώνει όσο ανοίγουμε το volume (13) χωρίς εμφανή παραμόρφωση ή compression ακόμα και σε μεγάλες τιμές του volume στα χαμηλά Watts compression και παραμόρφωση έρχονται νωρίτερα και σε χαμηλότερες εντάσεις. Χρήσιμο προφανώς για να πετυχαίνουμε παραμόρφωση και compression από το τελικό στάδιο σε πιο λογικές εντάσεις. Προσοχή: σε πολύ χαμηλές ρυθμίσεις εμφανίζεται μια μικρή απώλεια σε πρίμα την οποία μπορούμε να αντισταθμίσουμε ανοίγοντας λίγο παραπάνω το tone (12).
5: DepthΛειτουργεί σαν high-pass φίλτρο. Όταν είναι τέρμα δεξιά δεν κόβει καθόλου μπάσα ενώ όσο το πάμε προς τα αριστερά αρχίζει και κόβει αρχίζοντας από τις χαμηλότερες συχνότητες. Χρήσιμο αν θέλουμε να αποφύγουμε υπερβολικά μπάσα (πχ με humbuckers). Προσωπικά με single coils το αφήνω στο full ενώ με humbuckers μπορεί να το κάνω ένα ή δύο κλικ αριστερά. Προσοχή: λειτουργεί ως μέρος του τελικού σταδίου δηλαδή αφού το σήμα περάσει και από τις τελικές λάμπες
6: TextureΑντίστοιχο του depth αλλά για τις ψηλές συχνότητες (low-pass φίλτρο στον τελικό). Στη μεσαία θέση είναι εκτός κυκλώματος και αφήνει όλα τα πρίμα να περάσουν. Στην αριστερή θέση κόβει λίγα πρίμα και στη δεξιά ακόμα περισσότερα. Επειδή δουλεύει στο τελικό στάδιο μπορεί να ελέγξει τα πρίμα που παρουσιάζονται από την παραμόρφωση στο τελικό στάδιο. Το αφήνω συνήθως στην off θέση εκτός αν θέλω πιο ζεστό ήχο. Έχει ενδιαφέρον να ανοίξει κανείς αρκετά το tone (12) για να έχει πρίμα από την προενίσχυση και να κόψει λίγα πρίμα (αριστερή θέση) με το texture.
7, 8 και 9: Τρέμολο εφέΤο 7 (τρέμολο) καθορίζει πόσο έντονο (intensity) θα είναι το εφέ. To 9 καθορίζει την ταχύτητα/συχνότητα της ταλάντωσης σε συνδυασμό με το διακόπτη 8 (αριστερά για ένα εύρος αργών ταχυτήτων και δεξιά για γρήγορες). Προσοχή: η ένταση του εφέ (πόσο τονισμένο είναι) μεγαλώνει όταν χαμηλώνουμε τα Watts (3) και αδυνατίζει σε triode mode. Επίσης με την αλλαγή από 6V6 σε 6L6 και τον διακόπτη που βρίσκεται στο πίσω μέρος κάτω από το σασί στο high το τρέμολο έγινε πιο έντονο.
10,11: ReverbΕ, δεξιά πιο πολύ, αριστερά πιο λίγο
Αν το τραβήξουμε έξω το reverb σήμα περιλαμβάνει πιο πολλά μπάσα
12: ToneΌσο πιο δεξιά τόσο πιο πολλά πρίμα αφήνει να περάσουν μέσα από την προενίσχυση.
13,14: VolumeΑυξάνει την ένταση και μετά από ένα σημείο το compression και την παραμόρφωση. Το σημείο αυτό είναι πολύ ψηλά με τα Watt (3) στο μέγιστο και σε pentode mode (2).
Τραβώντας το volume έξω έχουμε ταυτόχρονα τονισμό στα μεσαία (πρακτικά λιγότερο κόψιμο στα μεσαία) και περισσότερο gain οπότε ανάλογα με το που έχουμε τα volume, watts και pentode/triode μπορούμε να έχουμε από volume boost μέχρι περισσότερη παραμόρφωση. Ουσιαστικά αλλάζει τη χροιά και το gain της προενίσχυσης οπότε μπορεί να το δει κάποιος ως μια επιπλέον παραμετροποίηση του ενισχυτή.